یکی از راه های مهم موفقیت یک کمپین بازاریابی یا رشد یک کسب و کار، تولید محتوا است. همچنین تولید محتوا را می توان بهترین راه برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان هدف دانست. شما می توانید با تولید محتوای باکیفیت کسب و کار خود را بهتر به مشتریان معرفی کنید و اعتماد آن ها را به دست بیاورید. موضوع تولید محتوا خیلی گسترده است و موارد متعددی را در بر می گیرد یکی از رایج ترین شیوه های تولید محتوا که باعث افزایش کیفیت محتوای تولید شده می شود، تولید به سبک روانشناسی است. برای آشنایی بیشتر شما، درمورد استخدام تولید محتوا روانشناسی در این مقاله مطالبی گردآوری شده است.
اصول کلیدی در تولید محتوا روانشناسی
پیش از این که تولید محتوای خود را آغاز کنید، بهتر است چند اصول روانشناسی را در نظر بگیرید. فرقی نمی کند محتوایی که تولید می کنید برای سایت، وبلاگ، ایمیل یا پست های رسانه های اجتماعی است. شما باید در هر کدام از آن ها این اصول مهم را رعایت فرمایید:
-
محتوا را فقط برای مشتریان خود بنویسید
یکی از مهم ترین مواردی که در استخدام تولید محتوا روانشناسی باید در نظر گرفته شود این است که آن را فقط باید برای مشتریان بالقوه خود بنویسید. این یعنی این که محتوایی که تولید می کنید باید با این هدف نوشته شود که بتواند مشکلی را از مشکلات مشتریان شما حل کند و یا اطلاعات آن ها را افزایش دهد. به همین دلیل شما نباید محتوا را فقط به چشم یک وسیله بازاریابی نگاه کنید. سعی کنید در هنگام نوشتن فقط به مشتریان توجه داشته باشید و به این موضوع فکر کنید که محتوای شما چگونه نیاز های آن ها را برطرف می کند.
-
به شیوه مشتری صحبت کنید.
شما باید به شیوه ای که مشتریان شما صحبت می کنند، صحبت کنید؛ زیرا ممکن است نحوه صحبت کردن آن ها درمورد مشکلاتشان با طوری که شما آن ها را چارچوب بندی کرده اید، متفاوت باشد.
در استخدام تولید محتوای روانشناسی باید دقت داشته باشید که مردم ممکن است سخنانی را به صورت آنلاین بگویند و یا به صورت آنلاین سوال بپرسند. این موقعیت ها بهترین زمان برای جذب مشتری جدید ایده آل است؛ چرا که شما می توانید با آن ها صحبت کنید و به آن ها پاسخ دهید. این نوع پاسخ دهی برای مشتریان خیلی با ارزش است.
نحوه بیان مشتریان شما گاهی اوقات ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. شما باید بدون توجه به این موضوع سعی خود را بکنید که در هر موقعیت صبور باشید. در واقع این مورد زیاد اتفاق می افتد؛ زیرا اگر مشتری در صفحه ای قرار بگیرد که نتواند از هیچ کدام از اصطلاحات رایج استفاده کند، این احساس به او دست می دهد که گویی مورد قضاوت قرار گرفته است. به همین دلیل شما نباید از صحبت کردن به زبان مشتری بترسید؛ زیرا هنگامی که شما با مشتری با صمیمیت و به سبک خودشان صحبت می کنید، آن ها احساس می کنند که به خوبی درک شده اند.
-
رویکرد خود را به مشتریان نشان دهید.
برای استخدام تولید محتوا رونشناسی ، تولید کننده محتوا به جای این که درمورد رویکرد های خود فقط توضیح دهد باید نشان دهد که به آن ها عمل می کند. از این رو بهترین محتوا ها برای این موضوع، محتوا هایی مانند وبلاگ، ویدیو یا پادکست هستند مردم باید درک کنند که شما یک تولید کننده محتوا و یک روانشناس حرفه ای هستید.
هنگامی که محتوایی تولید می کنید، چه یک روانشناس باشید، چه درمانگر و یا مشغول تبلیغ یک دوره آنلاین یا حتی یک کتاب باشید باید نشان دهید که چه چیزی شما را از سایر روانشناسان و دیگر درمانگران متمایز می کنند و چه موردی باعث می شود که مشتریان شما را به آن ها ترجیح دهند.
-
مثبت فکر کنید.
مهم ترین موضوع در استخدام تولید محتوا روانشناسی این است که مثبت باشید. کلماتی که امروز درباره آن ها می نویسید و تصاویری که در وبسایت خود قرار می دهید باید به مشتریان بالقوه شما امید و انگیزه بدهند و باعث شوند که آن ها احساس بهتری داشته باشند. همچنین سعی کنید تا حد امکان از استعاره های مثبت استفاده کنید که بتواند امید را منعکس کند.
نتیجه گیری
تولید محتوا می تواند در هر حوزه و به هر سبکی صورت بگیرد؛ به همین دلیل امروزه شاهد افزایش تعداد سایت های تولید کننده محتوا هستیم که هر کدام از آن ها کیفیت بهتری نسبت به دیگری دارند. شما نیز برای باقی ماندن در زمین رقابت باید راهی برای افزایش کیفیت محتوای خود در نظر بگیرید. یکی از استراتژی های افزایش کیفیت محتوا، تولید محتوا به سبک رونشناسی است. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تولید محتوا درباره استخدام تولید محتوا روانشناسی در این مقاله توضیحاتی ارائه و اصول مهم و کلیدی آن را بررسی نمودیم.
نوشته در استخدام تولید محتوا روانشناسی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ اولین بار در بیزون. پدیدار شد.