بر اساس تازهترین گزارش مؤسسه IDC، شرکت هواوی همچنان با اختلافی بسیار زیاد، رهبر بلامنازع بازار گوشیهای تاشو در چین است. این شرکت طی سهماهه نخست تا سوم سال جاری میلادی (از ژانویه تا سپتامبر) موفق شده ۶۸.۹ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد؛ رقمی که نشاندهنده سلطه مطلق آن بر این بخش از بازار است.
در رتبه دوم، برند آنر (Honor) با ۱۱.۲ درصد از سهم بازار قرار دارد و پس از آن، ویوو (vivo) با ۵ درصد، اوپو (Oppo) با ۴.۹ درصد و در نهایت سامسونگ با ۴.۳ درصد در رتبههای بعدی جای گرفتهاند.

جالب آنکه حضور سامسونگ در جمع پنج برند برتر بازار تاشوهای چین در حالی رقم خورده که این شرکت در بخش کلی فروش گوشیهای هوشمند در این کشور، سهم بسیار ناچیزی دارد. به نظر میرسد محبوبیت گوشی Galaxy Z Fold7 توانسته جایگاه سامسونگ را در این بازار خاص تثبیت کند.
بر اساس آمار IDC، بازار گوشیهای تاشوی چین در سهماهه سوم سال ۲۰۲۵ به ۲.۶۳ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷.۸ درصدی را نشان میدهد. مجموع عرضه گوشیهای تاشو در سه فصل نخست سال نیز به ۷.۶۲ میلیون دستگاه رسیده که ۱۴.۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.
IDC پیشبینی میکند که تا پایان سال ۲۰۲۵، تعداد کل گوشیهای تاشوی عرضهشده در چین به حدود ۱۰ میلیون دستگاه برسد. این مؤسسه همچنین تأکید میکند که گوشیهای تاشو در مسیر تبدیل شدن از محصولاتی خاص و لوکس برای کاربران پیشرو به دستگاههایی رایج در میان عموم کاربران قرار دارند؛ روندی که عمدتاً به دلیل پیشرفتهای چشمگیر در کاهش ضخامت و وزن نسل جدید گوشیهای تاشو سرعت گرفته است.
