بخش N هیوندای، مسئول خودروهای عملکرد بالا، جزئیات کامل Ioniq 6 N را معرفی کرد. این خودرو که ظاهر آن مشابه سدان «Streamliner» الکتریکی هیوندای است، در واقع یک هیولای آماده پیست محسوب میشود.
Ioniq 6 N از بهترین ویژگیهای Ioniq 5 N بهره برده و آنها را با سختافزار و نرمافزار جدید تقویت کرده است. این خودرو هماکنون در پیست بینالمللی کره توسط خبرنگاران تست میشود و عرضه جهانی آن اوایل ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است.
قدرت و شتاب

سیستم دو موتوره Ioniq 6 N قدرت استاندارد ۶۰۹ اسببخار (۴۴۸ کیلووات) تولید میکند. با فشردن دکمه N Grin Boost، توان به ۶۵۰ اسببخار (۴۷۸ کیلووات) و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر برای مدت ۱۰ ثانیه افزایش مییابد.
این نیرو باعث میشود خودرو با سیستم N Launch Control در ۳.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا سقف سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. موتور جلو ۱۶۶ کیلووات و موتور عقب ۲۸۲ کیلووات است که حس پراکندگی قدرت به عقب را ایجاد میکند.
عملکرد پیست و هندلینگ

هیوندای تأکید میکند خودروهای N تنها برای سرعت مستقیم ساخته نشدهاند و سه اصل را دنبال میکنند: Corner Rascal، Racetrack Capability و Everyday Sportscar. برای کسب نام Corner Rascal، بدنه و شاسی Ioniq 6 N از نسخه استاندارد محکمتر شده است. مهندسان نقاط جوش و چسب ساختاری بیشتری اضافه کردهاند تا فریم سفتتر شود و تعلیق کاملاً بازطراحیشده عملکرد بهتری داشته باشد.
خودرو دارای مرکز رول پایینتر برای پایداری بهتر، بوشینگهای جدید و دمپرهای هوشمند Electronically Controlled Suspension (ECS) است. همچنین دیفرانسیل لغزش محدود e-LSD عقب به مدیریت قدرت و هدایت خودرو در پیچها کمک میکند.
شبیهسازی گیربکس و صدا

هیوندای با اطلاع از اینکه بسیاری رانندگان صدای موتور و حس مکانیکی آن را دوست دارند، در Ioniq 6 N سیستم N e-Shift را ارائه کرده که تجربه یک گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته را شبیهسازی میکند.
همچنین سیستم N Active Sound+ صداهای آیندهنگر و الهامگرفته از موتوراسپورت یا جت جنگنده را از طریق ۱۰ بلندگو پخش میکند. N Drift Optimizer نیز حالت ویژهای برای کمک به رانندگان با هر سطح مهارتی است تا زاویه خودرو و چرخشها را مدیریت کرده و دریفت ایدهآل را حفظ کنند.
باتری و شارژ سریع

Ioniq 6 N دارای باتری ۸۴.۰ کیلوواتساعتی است و معماری ۸۰۰ ولتی پیشرفته آن امکان شارژ فوق سریع را فراهم میکند. با اتصال به شارژر DC ۳۵۰ کیلوواتی، باتری از ۱۰٪ تا ۸۰٪ تنها در ۱۸ دقیقه شارژ میشود.
سیستم باتری اختصاصی N شامل مدیریت حرارتی پیشرفته و پیششرطبندی است تا راننده بتواند حالت باتری را برای Drag (حداکثر قدرت)، Sprint (یک دور سریع) یا Endurance (چند دور در پیست) تنظیم کند. محدوده WLTP خودرو حدود ۴۸۷ کیلومتر اعلام شده است.
طراحی و ظاهر
Ioniq 6 N پهنتر از نسخه استاندارد است (۱.۹۴ متر) و چرخهای ۲۰ اینچی آلومینیومی فورجشده با تایرهای ویژه HN Pirelli P-Zero دارد. طول خودرو ۴.۹۳ متر است و جلو و عقب خودرو طراحی تهاجمی پیدا کردهاند. بارزترین تغییر، بال عقب بزرگ با الهام از موتوراسپورت است که همراه با عناصر آئرودینامیک، ضریب درگ ۰.۲۷ Cd و نیروی داونفورس کافی برای پایداری در سرعت بالا ایجاد میکند.
داخل کابین کاملاً اسپرت طراحی شده، با رنگ مشکی و جزئیات آبی Performance Blue، صندلیهای عمیق Alcantara و چرم و فرمان N با دو دکمه برای حالتهای رانندگی سفارشی.

قیمت و عرضه
هیوندای هنوز قیمت Ioniq 6 N را اعلام نکرده است. عرضه جهانی خودرو اوایل ۲۰۲۶ خواهد بود و حدس زده میشود قیمت آن کمی بالاتر از Ioniq 5 N باشد. در بریتانیا، قیمت احتمالی حدود ۷۸,۶۰۰ یورو برآورد شده که قیمت پایه در آمریکا میتواند نزدیک ۷۰,۰۰۰ دلار باشد.
هیوندای معتقد است هیچ خودروی برقی دیگری در این رنج قیمتی تکنولوژی آماده پیست و تجربه رانندگی محور مانند Ioniq 6 N ارائه نمیدهد.
source