خودروهای کانسپت معمولاً طراحی‌های جسورانه و جذاب هستند که هدفشان جلب توجه در نمایشگاه‌هاست و اغلب هیچگاه به خط تولید نمی‌رسند. با این حال، پژو با معرفی کانسپت Polygon بار دیگر نشان می‌دهد که قصد دارد متفاوت باشد و این مدل، پیش‌نمایشی جدی از طراحی و فناوری آینده پژو محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد کانسپت Polygon نگاه دقیقی به نسل بعدی پژو ۲۰۸ ارائه می‌دهد و آشکار است که برند فرانسوی در حال آماده‌سازی تغییراتی رادیکال برای این خودروی کوچک محبوب است. هرچند درهای Gullwing در نسخه نهایی ۲۰۸ وجود نخواهند داشت، اما برخی نشانه‌های طراحی احتمالاً حفظ خواهند شد.


فرمان مستطیلی «Hypersquare»

مرکز این طراحی جدید، فرمان است، یا دقیق‌تر بگوییم، عدم وجود فرمان سنتی. در جای آن، یک کنترلر مستطیلی با نام Hypersquare قرار دارد. ایده فرمان‌های مربعی یا مستطیلی پیش‌تر در برخی کانسپت‌ها و حتی خودروهای تولیدی دیده شده، اما پژو معتقد است که فناوری جدیدش می‌تواند این مفهوم را برای رانندگان روزمره عملی کند.

این شکل مستطیلی با استفاده از فناوری steer-by-wire ممکن شده است. در کانسپت Polygon، هیچ ارتباط مکانیکی بین Hypersquare و چرخ‌های جلو وجود ندارد و سیستم کاملاً الکترونیکی است. این اتصال مجازی امکان برنامه‌ریزی حس فرمان را فراهم می‌کند و پژو می‌گوید سیستم دارای نسبت متغیر فرمان خواهد بود. به این معنی که هنگام رانندگی در بزرگراه، فرمان پایدارتر و نیازمند حرکت‌های بزرگ‌تر است، اما هنگام پارک، نسبت فرمان به‌طور چشمگیری تغییر می‌کند.

پژو مدعی است که راننده می‌تواند با کمتر از یک دور کامل Hypersquare از یک سمت به سمت دیگر حرکت کند، بدون نیاز به حرکت دست‌به‌دست. خود Hypersquare همچنین دارای چهار کپسول دایره‌ای برای کنترل‌های اصلی است.


فناوری i-Cockpit نسل بعدی

این فرمان جدید بخشی از i-Cockpit نسل بعدی است. در یک دهه گذشته، i-Cockpit پژو، ابزارهای کنترلی را بالا و بالای یک فرمان کوچک قرار می‌داد که طراحی جنجالی و دید راننده را گاهی محدود می‌کرد.

Hypersquare جدید با قسمت بالای صاف، این مشکل را به‌طور دائم حل می‌کند. علاوه بر آن، کانسپت Polygon کلاستر ابزار سنتی و صفحه نمایش سرگرمی را حذف کرده و کل شیشه جلو به یک هدآپ دیسپلی عظیم تبدیل شده است. پژو می‌گوید این نمایش معادل یک صفحه ۳۱ اینچی است و اطلاعات سرعت، ناوبری و کنترل رسانه را مستقیماً در دید راننده قرار می‌دهد.


طراحی خارجی و جزئیات کانسپت

در حالی که تمرکز اصلی روی فناوری داخلی است، طراحی خارجی نیز مسیر آینده پژو را نشان می‌دهد. در کانسپت Polygon، درهای Gullwing نمایش داده شده‌اند، اما پژو تأکید می‌کند که نسخه نهایی ۲۰۸ دارای چهار در سنتی خواهد بود.

با این حال، شکل کلی خودرو اهمیت دارد: کمر باریک و شانه‌های پهن ظاهر خودرو را عضلانی و محکم نشان می‌دهد و سطح شیشه‌ای بزرگ حس فضای داخلی باز و روشن را القا می‌کند. همچنین پژو اعلام کرده که خودرو بر استفاده از مواد بازیافتی تمرکز دارد، موضوعی حیاتی در تولید خودروهای برقی مدرن.

چند جزئیات طراحی کانسپت احتمالاً به نسخه تولیدی پژو ۲۰۸ منتقل خواهند شد؛ از جمله نورپردازی سه‌چنگالی افقی و قرارگیری پورت شارژ و نشانگر LED آن در ستون C که اشاره‌ای مستقیم به پژو ۲۰۵ کلاسیک است.


وعده پژو

پژو با Polygon وعده جسورانه‌ای داده است: Hypersquare و فناوری steer-by-wire تنها یک خیال کانسپت نیستند و تا سال ۲۰۲۷ در یک خودروی تولیدی قرار خواهند گرفت، که احتمالاً همان پژو ۲۰۸ نسل بعدی خواهد بود.

متأسفانه، اطلاعات فنی دیگر مانند قیمت، ابعاد دقیق، ظرفیت باتری، توان و برد حرکتی هنوز منتشر نشده است، اما به هر حال این یک خودروی کانسپت است و انتظار می‌رود در آینده جزئیات بیشتری ارائه شود.

source

توسط postbin.ir