ساعات خواب، ایجاد نظم در محیط خانواده، و آموزش مهارت استفاده صحیح از تلفن همراه و فضای مجازی، از ضرورت های مهمی است که مستقیماً بر تمرکز، روحیه و موفقیت تحصیلی دانش آموزان اثر می گذارد. حجت الاسلام گنجه ای ضمن اشاره به اینکه قانونمندی در استفاده از گوشی و اینترنت باید به عنوان یک اصل تربیتی مورد توجه خانواده ها و مدارس باشد، تقویت بعد آموزشی مدارس را نیازمند برنامه ریزی ساختارمند دانست و افزود: تشکیل کلاس های فوق برنامه، دوره های تقویتی و کارگاه های مهارتی می تواند ضعف ها را جبران و استعدادهای دانش آموزان را شکوفا کند. امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت ایجاد …

…: شکاف بین دانش و عمل در حوزه مدیریت مصرف آب همچنان محسوس است و باید از طریق آموزش مهارت های نرم و ایجاد جریان سازی فرهنگی در مدارس، این فاصله کاهش یابد. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد در روز سه شنبه 11 آذر، مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به نقش معلمان در شکل دهی نگرش دانش آموزان گفت: نهادینه کردن صرفه جویی در آب باید از معلمان تاریخ و ادبیات آغاز شود تا با انتقال پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران و اهمیت منابع آبی، دانش آموزان با انگیزه درونی و احساس مسئولیت نسبت آب این مایع ارزشمند رشد کنند. انتهای پیام …

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، در دیدار فرهاد آقابیگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان این که نگاه ما بازتر کردن آغوش کانون به روی کودکان و نوجوانان است، از آمادگی این نهاد برای معرفی کتاب های برتر و اجرای پویش های مرتبط با سواد خواندن خبر داد. وی با اشاره به طرح “کانون مدرسه” ویژه پایه های اول، دوم و چهارم، خواستار همراهی بیشتر مدارس شد تا این طرح بتواند بیش از دو روز در هفته اجرا شود. به گفته آقابیگی، معرفی رابطان در مقطع ابتدایی می تواند دامنه فعالیت ها را گسترده تر کند. وی همچنین از تولید …

ر مدارس هدف آغاز خواهد کرد. در این راستا، دکتر محمد رضا دهقانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد، اعلام کرد پروژه داناب بر آموزش مدیریت مصرف آب به دانش آموزان پایه های هفتم تا نهم متمرکز است. در مقابل، طرح سواد آبی بخش های مرتبط با سواد آبی از کتاب انسان و محیط زیست را برای دانش آموزان پایه یازدهم پوشش می دهد. این اقدامات نشان از عزم جدی نهادهای مرتبط برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب از سنین نوجوانی دارد. جواد محجوبی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد، در نشست انعقاد این تفاهم نامه که آغازگر نهمین سال اجرای طرح ملی داناب و پنجمین سال طرح سواد آبی در مدارس یزد است، بر …

…> این آموزگار در ادامه ضمن اشاره به دیگر مشکلات آموزش غیرحضوری اظهار کرد: آموزش غیرحضوری موجب افت محسوس در املا و انشا هم می شود، زیرا نوشتن،مهارتی است که نیاز به مشاهده، شنیدن و حرکت هم زمان دارد. بسیاری از دانش آموزان شکل صحیح کلمات، نشانه گذاری و فاصله گذاری را درست یاد نگرفتنه اند که همین باعث شده دیکته شنیداری آن ها ضعیف باشد. گودرزی در ادامه به راهکارهای جبرانی اشاره کرد و گفت: برنامه های مداخله ای کوتاه، متمرکز و روزانه می تواند ضعف های ایجادشده را جبران کند. تمرین های صداشناسی، ترکیب خوانی، روان خوانی، تشکیل گروه های کوچک در کلاس، بلندخوانی روزانه در خانه و استفاده از ر …

به گزارش کبنا نیوز ؛ و به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در آیین گرامیداشت هفته قرآن ،عترت و نمازجمع فرهنگیان درآموزش وپرورش استان، بر نقش بنیادین تعلیم وتربیت در شکل گیری کمال انسانی تأکید کرد. وی با بیان اینکه کمال انسان بدون آموزش و تربیت محقق نمی شود افزود: انسان هر اندازه عمر کند، اگر تحت آموزش صحیح قرار نگیرد، از بسیاری مهارت ها و توانمندی ها محروم خواهد ماند. نماینده ولی فقیه در استان، تربیت معنوی را مهم ترین نیاز جامعه دانست و گفت: پیشرفت های علمی و فناوری بدون رشد اخلاق …

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی دهقان، مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد صبح امروز در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری برای اجرای طرح های داناب و سواد آبی در مدارس، با تأکید بر حساسیت وضعیت منابع آبی کشور، گفت: امروز آب نه تنها یک موضوع محیط زیستی، بلکه مسئله ای حیاتی و استراتژیک برای آینده ایران است و آموزش صحیح باید از پایه های نخست تحصیل آغاز شود. وی افزود: مدرسه نخستین محیطی است که می تواند نگرش و رفتار نسل جدید را شکل دهد و نقش آن در تغییر فرهنگ مصرف بسیار تعیین کننده است. دهقان با اشاره به اینکه همچنان فاصله معناداری میان دانش و عمل در حوزه مصرف آب وجود دارد، توضیح …

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، عبدالرضا فولادوند شامگاه دوشنبه 10 آذر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: به دلیل اهتمام ویژه رئیس جمهوری در دولت چهاردهم به امر آموزش و پرورش، کارهای بسیار خوبی در کشور انجام شده و سال ها آرزو داشتیم این حوزه در اولویت کار دولت ها قرار بگیرد که خوشبختانه این آرزو محقق شد. وی با اشاره به اینکه نهضت بهبود کیفیت آموزش، ارتقای مدارس دولتی، ساخت وساز و بهینه سازی مدارس در کشور آغاز شده که می تواند سرنوشت توسعه در ایران را رقم بزند، گفت: اگر می خواهیم به کیفیت آموزشی بپردازیم، باید تراکم کلاسی را به پایین ترین حد برسانیم زیرا در تراکم …

به گزارش ایرنا ، استان یزد یکی از خشک ترین مناطق کشور است و بارش های سالانه یزد به طور میانگین کمتر از 90 میلی متر است؛ رقمی بسیار پایین تر از میانگین کشوری. همین موضوع باعث شده منابع آب استان در سال های اخیر بیش از گذشته تحت فشار قرار گیرد و بحران کم آبی، طبیعت، کشاورزی و حتی حیات جوامع انسانی را تهدید کند. نقش مدرسه ها در نهادینه سازی فرهنگ سازگاری با خشکسالی تجربه سال های اخیر نشان داده است که برای مقابله با چالش های اقلیمی از سیل و زلزله تا خشکسالی ، هیچ نهادی همچون آموزش و پرورش و هیچ جامعه هدفی همچون دانش آموزان اثرگذار نیست. مدارس بهترین بستر برای شکل دهی تفکر …

جهانی سواد رایانه ای، به عنوان راهی برای گفتن این جمله آغاز شد که رایانه باید برای همه باشد و یادآوری برای بهبود مداوم مهارت ها و کمک به دیگران برای یادگیری آنها است. سایت دانیلیونوس گزارش کرد، سواد رایانه ای، توانایی استفاده کارآمد از رایانه و جدیدترین فناوری ها است. این مهارت ها ممکن است از دانش پایه رایانه که شما را قادر به کار با نرم افزارهای ساده رایانه می کند تا مهارت های پیشرفته تر، متغیر باشد. در حال حاضر، مهارت رایانه ای، برای درک برنامه های رایانه ای، بسیار مهم و برای رشد شغلی ضروری است. اکنون، اکثر شرکت ها در سراسر جهان از جدیدترین فناوری های مرتبط با رایانه …

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در دهم آذر 1404، طرح نوخوان ها با هدف تقویت مهارت های سواد پایه و آشنایی کودکان پایه اول ابتدایی با ظرفیت های فرهنگی و آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در نهم آذرماه 1404، در مرکز مرودشت برگزار شد. این برنامه نخستین گام رسمی برای پیوند دادن کودکان با دنیای کتاب و فعالیت های خلاقانه به شمار می رود. در آغاز برنامه، مربی مسئول کانون خدمات و فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی مرکز را برای دانش آموزان و آموزگاران معرفی کرد؛ تا زمینه مشارکت مستمر خانواده ها و مدارس فراهم شود. بخش روخوانی کتاب با هدف …

سکونت مردم و پدیداری صنعت نفت را در یکصد سال گذشته نشان می دهد، عنوان کرد: مردم به امید بهره مندی از ثروت و فرصت ها و اشتغال صنعتی در یکصد سال گذشته در حوزه جنوب ایران از جمله امیدیه، آغاجاری و ماهشهر حضور یافته یا سکنی گزیدنداما در نهایت خودشان گرفتار مشکلاتی شدند که این صنعت برایشان با کمترین ره آورد به ارمغان آورد. این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط استان افزود: بزرگ ترین بی عدالتی در خوزستان، بی عدالتی آموزشی است. اگرچه مسائل اقتصادی و زیست محیطی فراوان اند، اما ریشه بسیاری از مشکلات به ضعف آموزش بازمی گردد. وقتی آموزش در سطح پایین نگه داشته شود …

تعادلی پایدار برقرار کند. با این حال، واقعیت میدان تولید در ایران با تصویر آرمانی مدیریت فاصله دارد. مدیران صنعتی با کوهی از چالش مواجه هستند. محدودیت فناوری، فرسودگی ماشین آلات و ضعف زیرساخت های تولید دست آنها را بسته و فشارهای اقتصادی و تحریم ها قدرت مانور واحدهای تولیدی را کاهش داده است، اما شاید چالش برانگیزترین مانع، کمبود نیروی انسانی متخصص و مدیران ماهر باشد. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی، به رغم داشتن مدارک عالی، از مهارت عملی و دانش فنی لازم برای اداره یک بنگاه تولیدی بی بهره هستند. این وضعیت نشان می دهد که صرف داشتن دانش آکادمیک برای عبور از توفان های اقتصادی …

به گزارش اطلاع با ما ، مدارس: تعطیلی مکرر مدارس ابتدایی به دلیل آلودگی هوا، شیوع بیماری و کمبود زیرساخت های آموزشی، باعث تشدید فقر سواد در ایران شده است. دانش آموزانی که حتی در شرایط عادی توانایی رسیدن به استانداردهای پایه را ندارند، با آموزش مجازی ناکارآمد بیش از پیش عقب می مانند. داده ها نشان می دهند استان های محروم بیشترین آسیب را می بینند و یک روز تعطیلی می تواند اثرات بلندمدت بر مهارت های خواندن و ریاضی کودکان داشته باشد. تعطیلی های پی درپی؛ ضربه مستقیم به سواد پایه در هفته های اخیر، مدارس ابتدایی بسیاری از استان ها به دلیل آلودگی هوا و شیوع بیماری تعطیل شده اند …

قابل اجبار نیست. مدارس دوشیفته نیز اصلا چنین امکانی نمی دهند. مجموعه ای از مشکلات زنجیروار کنار هم می آید و باعث می شود دانش آموز درس را عمیق نفهمد. در نتیجه آن می شود که حدود 44 درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی در اصلی ترین مهارت یعنی خواندن و نوشتن ضعف دارند. نزدیک امتحانات که می شود فشار می آورند که اغماض کنید، نمره دهید. می گویند آلودگی بوده، جنگ بوده، کرونا بوده. نتیجه این می شود که دانش آموز بدون یادگیری کافی به پایه بالاتر می رود. کلاس هفتم می رود هشتم در امتحان نهایی نمره هشت می گیرد. چه کسانی جبران می کنند؟ مدارس سمپاد که بعدازظهر کلاس می گذارند، مدارس غیردولتی یا خانواده های مرفهی که معلم خصوصی می گیرند. حتی مدارس خانگی رو به گسترش است. …

به صورت مسئولانه استفاده کنند، خطرات فضای مجازی را بشناسند و سواد رسانه ای خود را ارتقا دهند که این بخش از تربیت در دنیای امروز حیاتی است و تعطیلی مدارس می تواند آن را برجسته تر کند و آموزش درباره امنیت اطلاعات شخصی، احترام به دیگران در فضای مجازی و تشخیص اخبار جعلی، بخشی از تربیت دیجیتال است که باید در برنامه های آموزشی غیرحضوری گنجانده شود. تعطیلی مدارس و جایگزینی آموزش مجازی را می توان نه تنها یک بحران، بلکه یک فرصت برای تحول تربیتی دانست و اگر اصول تربیتی در فضای دیجیتال جدی گرفته شود، نسل آینده می تواند هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی و اجتماعی رشد کند که این تجربه نشان می دهد تربیت در عصر جدید باید ترکیبی از حضوری و مجازی باشد و شرایطی مانند آلودگی هوا یا بیماری های واگیردار می توانند به نقطه آغاز تحول در نظام آموزشی و تربیتی تبدیل شوند، به شرط اینکه نگاه به آموزش، فراتر از انتقال دانش باشد. کد خبر 928715 …

به گزارش گیتی آنلاین، رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان امروز در آیین زنگ هفته پژوهش در دبیرستان ابن سینا، گفت: هفته پژوهش یکی از مهمترین رویدادهایی است که در آموزش و پرورش پیگیری می شود و هدف از آن، فرهنگ سازی امر پژوهش در میان دانش آموزان و تربیت دانش آموزان پرسشگر است. وی افزود: زمان حافظه محوری و یادگیری صرفاً حفظی به پایان رسیده و مأموریت اصلی آموزش و پرورش و معلمان، مهارت آموزی به دانش آموزان، تقویت روحیه پرسشگری و توانایی پیگیری مسائل توسط خود آنان است. مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، تصریح کرد: اجرای عدالت آموزشی در مدارس مطابق دستور مستقیم رئیس …

…> خانواده تا یک جایی تذکرات مدرسه را تحمل می کند و از جایی به بعد باور می کند که بچه توان درس خواندن ندارد و او را به ترک تحصیل سوق می دهد . در این میان آموزش و پرورش نیز برای حل و جبران این بحران اقدامی نمی کند: متأسفانه آموزش و پرورش و مدارس دولتی تعداد بالایی دانش آموز دارند و در نتیجه برای مدیران و کادر مدرسه که باید از خروج بچه ها جلوگیری کنند، ترک تحصیل زیاد مسئله مهمی نیست. به طور کل من ندیدم برای جبران ضعف آموزش مجازی در مناطق کم برخوردار آموزش و پرورش اقدامی جدی کند . بی تفاوتی به درس و مدرسه کلاس های مجازی در نرم افزار شاد دو ساعته است که معمولا فقط نیم ساعت آن …

مادام العمر، محدودیت مالی خانوارها و فاصله برنامه های آموزشی با نیاز صنایع، چرخه ای معیوب ایجاد کرده که در آن ضعف مهارت موجب ضعف اقتصادی می شود و برعکس. مجموع این روایت ها نشان می دهد که فقر مهارتی در ایران پیامد یک سیاستگذاری ناکارآمد و اقتصاد غیرمهارت محور است. برون رفت از آن نیازمند بازآرایی ساختارهای حکمرانی، استانداردسازی مهارت ها، تقویت زیرساخت های آموزشی و مهم تر از همه، ارزش گذاری واقعی بر مهارت در بازار کار است؛ تغییری بنیادین که بدون آن، مسیر اشتغال و رشد اقتصادی کشور همچنان ناهموار باقی خواهد ماند. امروز در باشگاه اقتصاددانان دنیای اقتصاد به ریشه ها و پیامدهای فقر مهارتی می پردازیم. …

نادرست در سطح مدیریت کلان حوزه متوسطه است که نتوانسته سیاست های روشن، پایدار و مبتنی بر نیاز بازار کار را در هنرستان ها پیاده سازی کند. در کنار این مساله، کمبودهای زیرساختی نقش بسیار مهمی در شکل گیری فقر مهارتی ایفا می کنند. بخش عمده ای از هنرستان ها از تجهیزات کارگاهی استاندارد و به روز محروم اند و فقدان امکانات واقعیِ یادگیری عملی مانع آن است که دانش آموزان بتوانند تجربه ای نزدیک به محیط کار کسب کنند. ضعف چشمگیر در تربیت و جذب نیروی انسانی متخصص، یکی دیگر از عوامل کلیدی است. بسیاری از مربیان و معلمان در هنرستان ها از مهارت های عملی لازم برای انتقال تجربه های مرتبط با بازار کار …

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد عبدی معاون سواد آموزی اداره آموزش و پرورش کل استان خراسان رضوی با حضور در مدارس شهید لشگری منطقه شهرک شهید رجایی و 22 بهمن منطقه طلاب ضمن بازدید از مدارس هدف پایگاه های سواد آموزی این ناحیه با مدیران و معلمان این دو مدرسه دیدار و دقایقی در مورد طرح پیش رو به صحبت پرداخت. لازم به ذکر است در این بازدید رضایی کاخکی معاون آموزش ابتدایی و چند نفر از مسئولین ناحیه پنج در حوزه سواد آموزی و پرورشی ایشان را همراهی کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش البرز درباره وضعیت باسوادی در استان، گفت: 99.68 درصد جمعیت استان البرز باسواد هستند. جمعیت بی سواد عمدتاً شامل اتباع خارجی، کارگران و برخی افراد در زندان ها می شود. فرزاد شعبانی اظهار کرد: ما در تمامی گروه های هدف با همراهی دستگاه های متولی، مراکز آموزش و یادگیری ایجاد کرده ایم و حتی در برخی کارخانه ها نیز برنامه هایی برای شناسایی و جذب افراد بی سواد اجرا می شود. با این حال، برخی افراد به دلیل مشغله های زندگی، مسائل اقتصادی و وضعیت ذهنی امکان حضور در کلاس های سوادآموزی را ندارند.وی در خصوص محتوای دوره های سوادآموزی افزود: آموزش پایه خواندن و نوشتن به عنوان سواد اصلی …

، می گوید: ما تفویض اختیار استان ها را برای بازه زمانی مهر تا خرداد ماه تعیین کرده ایم، البته بستگی دارد که مدرسه هم در طول سال تحصیلی چگونه عمل کرده باشد. مثلاً یک استان می تواند بگوید به دلیل اینکه برخی از روزها به دلیل بارندگی، برف و یا آلودگی هوا تعطیل شده، ما می توانیم از روزهای پنجشنبه استفاده کنیم یا بعد از ظهر های مدارس را احیا کنیم یا حتی ساعات مدارس را طولانی تر کنیم. پس این نوع اختیارات برای جبران ساعت های آموزشی به مدارس داده شده است. ولی به طور کلی جبران دو هفته آموزش در تابستان فعلاً مجوزی دریافت نکرده است. همچنین اینکه دو هفته جبرانی در ابتدای تابستان باشد یا آخر تابستان بستگی به …

سید فواد حسینی دوشنبه 10 آذر در آیین افتتاح هنرستان های جوار صنعت و وابسته، با تأکید بر اهمیت سرمایه انسانی در توسعه اظهار کرد: در تمام نظام های آموزشی پیشرو، بخش عمده ای از سبد آموزشی به آموزش های فنی وحرفه ای و مهارتی اختصاص دارد. یونسکو در آخرین تعریف خود، سواد را توانایی ایجاد تغییر در زندگی از طریق مهارت می داند. وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در ایران با ضعف های تاریخی مواجه بوده است، افزود: تفاوت ما با کشورهای توسعه یافته این بود که آموزش ها مدرسه محور بود، در حالی که دنیا به سمت آموزش های صنعت محور حرکت کرده است. طرح هم نوا و ایجاد هنرستان های جوار تلاشی برای پر کردن این …

امروزه توانایی سازگاری با تغییرات، یادگیری مستمر و برخورداری از مهارت های ترکیبی، از سواد دیجیتال تا مهارت های نرم به مهم ترین شرط بقا و پیشرفت تبدیل شده است. هشدارهایی که مسوولان حوزه مهارت آموزی درباره فاصله میان توان واقعی نیروی کار و نیازهای جدید صنایع مطرح می کنند نشان می دهد که فقر مهارتی صرفا یک مساله آموزشی نیست، بلکه به یک چالش اقتصادی جدی و عاملی مهم در کند شدن روند کارآفرینی تبدیل شده است. فقر مهارتی به معنای شکاف میان مهارت هایی است که افراد واقعا در اختیار دارند و آنچه بازار کار از آنها انتظار دارد. این شکاف در ایران طی سال های اخیر به دلایل مختلف عمیق تر شده است …

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی توانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم طرح قاضی در مدرسه را یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه و رشدمدار دستگاه قضایی در حوزه دانش آموزی عنوان کرد و گفت: طرح قاضی در مدرسه با هدف ارتقاء آگاهی های حقوقی نسل نوجوان، آشنا کردن آنان با حقوق فردی و اجتماعی، و تقویت توانمندی های رفتاری و اخلاقی همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس استان قم آغاز شده است. ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معتقدیم که آموزش حقوقی باید از سنین پایین و در محیط های آموزشی نهادینه شود، زیرا بخش بزرگی از آسیب های اجتماعی با افزایش آگاهی و تقویت مهارت های تصمیم …

کارشناسان می گویند ایران با پدیده ای جدی به نام فقر مهارتی روبه رو است؛ وضعیتی که موجب شده حدود 70 درصد نیروی کار کشور برای ورود مؤثر به بازار کار یا ارتقای شغلی، نیازمند آموزش های تازه باشند. به گزارش ندا خسروشاهی (ایسنا)؛ کارشناسان یکی از علل بیکاری در جامعه را فقدان مهارت های موردنیاز بازار کار ازسوی فارغ التحصیلان و جویندگان کار عنوان می کنند. به زعم آن ها ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان نقش مؤثری در ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان دارد. امروزه یکی از ضروریات رشد و توسعه اقتصاد کشورها، مهارت های فنی وحرفه ای است که در تأمین نیروی …

بنیادی برای آینده کشور معرفی شده و دانش آموز به عنوان سرمایه انسانی فعال فردا تعریف شده است. وی افزود: عدالت آموزشی، تقویت مهارت های زندگی، سواد رسانه ای، تحول در محتوا، آموزش مهارت محور، افزایش جایگاه معلم، و استفاده از فناوری و هوش مصنوعی از محورهای مهم برنامه هفتم است که باید در تصمیم گیری های استان مورد توجه قرار گیرد. رمضانی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و وجود مدارس دوشیفته، خواستار فعال تر شدن نهضت مدرسه سازی در استان شد و گفت: دوشیفته بودن مدارس ضربه جدی به کیفیت آموزش وارد می کند. وی پیشنهاد داد فضاهای خالی مدارس بعد از ساعات آموزشی برای استفاده خانواده ها و محله ها باز شود و گفت: این اقدام می تواند به افزایش نشاط و امید در جامعه کمک کند. انتهای پیام/ …

، معلمان، مدیران مدارس و همچنین همکاری نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، پلیس و دستگاه های اجرایی بودیم. معاون فرماندار افزود: هدف ما از برگزاری این مانورها صرفاً اجرای یک برنامه نمایشی نیست؛ بلکه می خواهیم دانش آموزان یاد بگیرند در لحظات بحرانی چگونه از جان خود محافظت کنند و بتوانند به دیگران کمک کرده تا مهارت هایی مانند پناه گیری صحیح، خروج ایمن، کمک های اولیه، انتقال مصدوم و اطفای حریق، مهارت هایی که می توانند مستقیماً جان افراد را نجات دهند. مهندس آبیاری با اشاره به اهمیت نقش مدارس،در مواقع بحران، افزود: مدارس یکی از مهم ترین پایگاه های آموزش مدیریت بحران …

source

توسط postbin.ir