به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه CNBC آمریکا، کارکنان داروخانه‌های شهر کانزاس ایالات متحده در مرکز ایالت میسوری در حال برنامه‌ریزی برای اعتصاب سراسری هستند. 

پیش از این کارمندان و داروسازان داروخانه‌ها در کانزاس سیتی در اواخر ماه گذشته میلادی یعنی سپتامبر در اعتراض به حجم زیاد کار و کمبود نیروی کار و فشار بی‌امان کار روی نفرات اندک، دست به تجمع اعتراض زده بودند. 

مدیران داروخانه‌های زنجیره‌ای خصوصی با کارکنان داروخانه‌ها پیش از این مذاکره کرده بودند و پس از موافقت چند با پرداخت اضافه‌کاری، افزایش پرسنل و محدود کردن تعداد جلسات مربوط به واکسیناسیون، به کار بازگشتند. 

برخی از داروسازان از این روش پیروی کردند و برخی داروخانه‌های شبانه روزی در چهار شهر دیگر این ایالت در طول هفته سه روز تعطیلی دریافت کردند. 

اما با پایان اعتراض کارکنان داروخانه‌ها و پزشکان داروساز، میزان مرخصی‌های هفتگی و وعده جذب نیروی جدید عملی نشد. 

منابع به CNBC تأیید کردند که کارکنان در حال برنامه ریزی برای پیاده روی و اعتصاب با تعطیل کردن کامل داروخانه‌ها از تاریخ ۳۰ اکتبر تا ۱ نوامبر به مدت ۴۸ ساعت هستند و برگزارکنندگان برای پیوستن به آن‌ها با داروسازان هماهنگ شدند. 

نماینده تشکل سازمان دهنده اصلی اقدام اعتصابی اخیر در کانزاس که نخواست نامش فاش شود، به رسانه‌ها گفته است: قرار است نمایندگان بار دیگر در روز شنبه این هفته (۲۰ اکتبر) با نمایندگان کارفرمایان و صاحبان هولدینگ‌های دارو جلسه بگذارند و باز هم مذاکره کنند و در صورت عملی نشدن وعده‌ها، فرآیند اعتصاب دو روزه را آغاز کنند. 

برخی نمایندگان جامعه پزشکان ایالت میسوری در اظهارنظری با اشاره به اهمیت داروخانه‌ها توصیه کردند: کارفرمایان و صاحبان داروخانه‌ها باید برای بر هم نخوردن فرآیند درمان در ایالت، به مطالبات کارکنان داروخانه‌ها تن دهند!




نرم افزار موبایل ایلنا



source

توسط postbin