مایکروسافت در حال همکاری با Inworld AI برای توسعه ابزارهایی برای Xbox است که به سازندگان اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها استفاده کنند. این همکاری چند ساله شامل یک سیستم طراحی AI copilot است که توسعه دهندگان Xbox می توانند از آن استفاده کنند. مجموعه ابزار هوش مصنوعی شامل کوپایلوت، طراحی هوش مصنوعی برای اسکریپت‌ها و گفتگوها و یک ابزار هوش مصنوعی دیگر است که می‌تواند در بازی‌ها ادغام شود و برای تولید داستان‌ها، ماموریت‌ها و گفتگوها استفاده شود.

مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی را تنها به عنوان یک ابزار اختیاری برای توسعه دهندگان بازی ارائه می‌دهد، بنابراین تصمیم گیری در مورد سطح هوش مصنوعی در عناوین آینده به عهده آنها خواهد بود. استودیو Embark، توسعه‌دهنده بازی Finals اخیراً مجبور شد در برابر استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی دفاع کند و در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساخت بازی‌های بدون بازیگر هدف نهایی نیست. مایکروسافت ابزارهای خود را به عنوان پشتیبان مورد استفاده قرار میدهد، دقیقاً مانند نحوه قرار دادن سیستم Copilot خود برای Microsoft 365 و Windows.

Haiyan Zhang، مدیر کل هوش مصنوعی بازی در Xbox توضیح می‌دهد: ما معتقدیم که با ابزارهای بهتر، سازندگان می‌توانند بازی‌های خارق‌العاده‌‌ای بسازند. ژانگ می‌گوید: ما می‌خواهیم به توسعه‌دهندگان کمک کنیم تا چیزهای جدید را امتحان کنند. مرزهای بازی امروز را پشت سر بگذارند و برای بهبود گیم‌پلی، اتصال بازیکن‌ها و موارد دیگر از ابزارهای جدید استفاده کنند. ما با سازندگان بازی در استودیوهای Xbox و همچنین استودیوهای ثرد پارتی همکاری خواهیم داشت، زیرا ابزارهایی را توسعه می‌دهیم که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند و امکانات جدیدی را برای بازی‌های آینده ایجاد می‌کند.

شرکت Inworld روی NPC‌های کار میکند که با بهره گیری از هوش مصنوعی می‌توانند به سؤالات بازیکن‌ها واکنش نشان دهند، این NPCها دقیقاً مانند ChatGPT یا Bing Chat به سؤالات پاسخ می‌دهند. این NPCها با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند با صداهای منحصر به فردی پاسخ دهند و این تعاملات می‌توانند شامل گفتگوهای پیچیده یا داستان های پویا در یک بازی باشند. Ilya Gelfenbeyn، مدیر عامل Inworld AI می‌گوید: هوش مصنوعی مدت‌هاست که بخشی جدایی‌ناپذیر از توسعه بازی بوده است.

source

توسط postbin.ir