کال اف دیوتی وارزون یکی از محبوب ترین بازی های بتل آنلاین در دنیای امروزی بوده که در طول این مقاله قصد بررسی و مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر را خواهیم داشت که پیشنهاد میشود با پلازا تا انتهای این بررسی همراه باشید.

از آنجایی که دو قدرت Call of Duty Warzone PC و Call of Duty Warzone Mobile به داغ ترین مباحث بازی های ویدیویی تبدیل شده اند، شرکت های توسعه دهنده هرکدام در تلاش اند تا تجربه ای بهتر و عمیق تر را نسبت به دیگری که هردو محصول یک شرکت هستند ارائه دهند. گیم پلی سرگرم کننده و رضایت بخش بازی در نسخه های موبایل به سرعت در حال رشد بوده و این موضوع سبب شده تا گیمرهای حرفه ای کامپیوتری برای کسب تجربه ای وسیع تر به سمت نسخه کامپیوتری بازی رو آورند. در ادامه اطلاعات بیشتری را در خصوص مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر برایتان شرح خواهیم داد.

فهرست مطالب

وارزون موبایل بهتر است یا وارزون کامپیوتر؟

در رابطه با مقایسه وارزون کامپیوتر با وارزون موبایل باید بدانید از زمانی که نسخه موبایل بازی وارزون منتشر شد شاهد رشد صعودی بازی در پلتفرم اندروید و iOS بودیم زیرا گیمرهایی که شرایط سخت افزاری بازی برای اجرای آن در کامپیوتر را ندارند به سمت تجربه بازی در اندروید رفتند. این موضوع سبب شد تا بازی بیشتر از پیش به محبوبیتی که شایسته اش بود برسد و حال قصد داریم تفاوت های برجسته این بازی در دو پلتفرم اندروید و کامپیوتر را برایتان شرح دهیم.

مقایسه بازی وارزون پی سی با وارزون موبایل

مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر

قبل از انتشار رسمی بازی در نسخه موبایل و حتی کامپیوتر شاهد شایعاتی بودیم که نشان میداد بازی میزبان یک حالت به نام سنتی بتل رویال بوده است که این موضوع چندان به مزاج گیمرها خوش نیامد. همانطور که گفته شد این موضوع فقط یک گزارش دروغین بود که بعد از انتشار بازی شاهد حالت دیگری بنام Plunder نیز بودیم که هردو بخش ویژگی های خوبی از بازی را در اختیار کاربران قرار میدادند.

در حالت سنتی بتل رویال گیمرها در قالب یک سرور به تعداد 150 نفر به مبارزه خواهند پرداخت و آخرین نفری که بتواند زنده بماند برنده بازی خواهد بود و در واقع تمام پاداش و جوایز باقی مانده برای او خواهد بود. فرقی نمیکرد که از چه روشی بتواند به آخرین نفر برسد، کشتن رقبا و یا کمپ کردن زیرا بازی محدودیتی در این زمینه قائل نبود. اما بخش Plunder یک حالت جدید و استاندارد از بازی بود که کاربران را در سرتاسر مسیرهای موجود قرار میداد تا مهمات و اقلام باقی مانده از دیگر کاربران کشته شده را جمع آوری کنند. هرمقدار سلاح و یا XP بیشتری بدست بیاید قطعا امتیاز بالاتری برای شخص درنظر گرفته خواهد شد که این موضوع میتواند رتبه کاربر را در لیگ های معتبر جهانی ارتقاء دهد.

همچنین بخوانید :

هردو حالت نامبرده از بازی میزبان نواوری های جدیدی بودند که تجربه جدیدی از بازی را در اختیار کاربران قرار میداد. همانطور که میدانید بازی Call of Duty Mobile در نسخه موبایل و پی سی طیف گسترده ای از حالت و ویژگی های موجود را ارائه میداد و به کاربران اجازه انتخاب هاردپوینت های مختلفی نظیر Team Deathmatch، Frontline، Domination، Search and Destroy، Gun Game، Sniper Only، Battle Royale را میداد. در ادامه توضیحات مربوط به مقایسه بازی وارزون پی سی با وارزون موبایل با ما همراه باشید.

مقایسه وارزون سیستم و وارزون موبایل از نظر گیم پلی

مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر

دلایل مختلفی روی تصمیم گیری کاربران برای حضور در بازی وجود داشته و از آنجایی که هردو بازی نسخه وارزون هستند اما ویژگی های خوبی درهر یک وجود داشته که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت.

در حقیقت نسخه وارزون کامپیوتر در سبک بتل رویال با مقیاس های بزرگتری بوده که گیمرها را به معنای واقعی درگیر یکسری جنبه های جدید از جنگ های اکشن قرار میدهد که در آن هرنوع گیمری چه مبتنی چه حرفه ای حضور داشته است. اما کال اف دیوتی وارزون موبایل بیشتر روی مسابقات کوچک تر و کوتاه تر تمرکز داشته و این موضوع برای افرادی که به دنبال رقابت های کوتاه تر هستند لذت بخش تر بوده است. در عین حال میتوان گفت که وارزون کامپیوتر در بخش گیم پلی پیشتاز تر بوده زیرا نسبت به وارزون موبایل ویژگی های برجسته بیشتری را در حالت FPS ارائه داده است. نوآوری های بازی در نسخه موبایل کمتر از کامپیوتر بوده است.

این مورد برای اشخاصی که دوست دار گرافیک و طراحی دیدنی هستند نقش مهمی داشته است زیرا کاربران در نسخه کامپیوتر قادر به تماشای کیفیت بهتری خواهند بود که این موضوع در نسخه موبایل با محدودیت همراه است زیرا گوشی های هوشمند قادر به نمایش FPS کامپیوتر در موبایل نیستند. در ادامه بررسی بازی کالاف دیو‌تی وار‌زون موبا‌یل با وارزون کامپیوتر با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید :

از سوی دیگر وارزون کامپیوتر در تلاش است تا با ایجاد تغییرات وسیعتر، گیم پلی منحصر به فردی را ارائه دهد که در پایان بتواند به جذب بیشتر کاربران کمک کند. این موضوع سبب شد تا بخشی از بازار گیم های بتل آنلاین که از قبل در اشباع گیم های دیگر بودند به سمت بازی روانه شود. همچنین باید بدانید که ادامه تداوم های اکشن بیشتر در نسخه کامپیوتر سبب بوجود آمدن بستر بهتری از بازی شده است. در حالی که وارزون موبایل به نسبت کامپیوتر از مزایای محدودتری برخوردار است. اینکه کاربر بخواهد با موس و کیبورد و یا دسته بازی را کنترل کند بسیار هیجان انگیز تر بوده تا اینکه با لمس صفحه نمایش و محیطی کوچک تر به دنبال سرگرمی خود باشد. در واقع میتوان گفت که کنترلرهای لمسی گوشی ها برای تمام گیمرها خوشایند نیست.

چرا هردو نه؟! تفاوت‌های وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر

مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر

در مقایسه گیم پلی کالاف دیوتی وارزون موبایل و وارز‌ون کامپیوتر همانطور که شاهد بودید به اینکه هردو بازی خوب است اشاره ای نشد زیرا کمتر گیمری است که از بازی در دو پلتفرم ذکر شده استفاده کند. در راه اندازی بازی وارزون از سوی Activision به وضوح اعلام شد که سازنده بازی برای تبدیل Warzone به یک بازی که همزمان با Modern Warfare و Call of Duty Mobile قابل اجراست تلاش بسیاری میکند. این موضوع به معنای وجود توانایی پیشرفت متقاطع بازی در نسخه های مختلفی از وارزون بوده است که یک فصل تبلیغاتی جدید در دنیای بازی های ویدیویی آنلاین بشمار میرفت. البته نباید فراموش کرد که این موضوع مربوط به حساب های کاربران در بازی وارزون روی اندروید و کامپیوتر بوده که حالت و درصد پیشرفت های متفاوتی را نسبت به معیار های بازی نمایش میدهد.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید به اطلاعات خوبی از بازی اشاره شد. ناگفته نماند که این بازی در هردو پلتفرم ذکر شده میزبان بروزرسانی و رشد های چشمگیر بسیاری بوده که اگر از طرفداران آن هستید پیشنهاد میشود نظر خود نسبت به این موضوع را باما به اشتراک بگذارید و به تکمیل شدن بررسی از زوایای دیگر کمک نمایید.

منتخب کاربران

source

توسط