شاید بتوان نمادین‌ترین تایتان از بین همه‌ی تایتان‌های Attack on Titan را تایتان غول‌پیکر یا کلوسوس دانست. در هر حال، پیدا شدن سر و کله‌ی تایتان غول‌پیکر با بدن بزرگ و عظیم خود در همان نخستین چپتر مانگای Attack on Titan بود که پایه‌گذار رخ دادن همه‌ی رویدادهای آتی این روایت شد.

با این که تایتان کلوسوس نسبت به دیگر تایتان‌ها کم‌تر در طول ماجرا حضور پیدا می‌کند، ولی به لطف بدن غول‌آسای خود به خوبی در ذهن مخاطبان Attack on Titan باقی مانده است. هر چند تنها بدن بزرگ تایتان غول‌پیکر نیست که او را ویژه می‌کند. این تایتان نیز چند ویژگی خاص دیگر در آستین خود پنهان دارد که شاید در برابر بدن عظیم او در نگاه نخست به چشم نیایند.


اندازه‌ی بزرگ

بگذارید ابتدا به سراغ آشکارترین ویژگی بدن تایتان غول‌پیکر برویم. همانند دیگر تایتان‌های ویژه، تایتان کلوسوس نیز نام خود را از نمایان‌ترین ویژگی خود به دست آورده است؛ اندازه‌ی بسیار بزرگ خود. این موجود با درازایی به اندازه‌ی ۶۰ متر عملاً از هر موجود زنده‌ی دیگر بلندتر است. برای این که درک بهتری از اندازه‌ی بدن تایتان غول‌پیکر داشته باشید باید گفت که تنها این شخصیت است که دیده شده بتواند روی دیوارهای جزیره‌ی پارادیس سایه بیندازد.

هر چند این اندازه‌ی بزرگ، تهدیدکننده به چشم می‌آید ولی به جایش تایتان کلوسوس بسیار کند حرکت می‌کند. کندی این تایتان ۶۰ متری به میزانی است که سپاه دیده‌بانی به راحتی می‌توانند از تجهیزات جا به جایی همه‌جهتی خود روی بدن او استفاده کنند.


مطلب پیشنهادی:10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمهپیروزی‌های حماسی در تاریخ انیمه!
10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمه

بیرون کردن گرما

با توجه به کندی تایتان کلوسوس، دور از ذهن نیست که تصور کنید این موجود نسبت به یورش دشمنان بسیار آسیب‌پذیر است. با این حال، این تایتان با دیگر ویژگی بدن خود نقطه ضعفش را جبران می‌کند. تایتان غول‌پیکر می‌تواند میزان بسیار بالایی گرما و بخار را از بدن خود بیرون کند و از آن هم به شکل تهاجمی و هم تدافعی بهره ببرد.

فشار بخار بیرون آمده از بدن تایتان غول‌پیکر می‌تواند به میزانی باشد که هر چیزی که در نزدیکی‌اش قرار دارد را از او دور کند. تایتان غول‌آسا حتی می‌تواند میزان دمای بخار را به مقداری بالا ببرد که باعث سوختن گوشت شود. نکته جالب‌تر درباره‌ی این ویژگی تایتان ۶۰ متری این است که انگار کاربر این تایتان نسبت به همه‌ی گرمای بیرون آمده از درون بدنش مصونیت دارد.

دگرگونی انفجاری

هر زمان که یکی از تایتان شیفترها از توانایی دگرگون شدن خود استفاده می‌کنند، یک موج انرژی آن ها را در بر می‌گیرد. برای برخی تایتان‌ها همچون تایتان‌های زرهی و یورش این موج انرژی همچون برخورد آذرخش به چشم می‌آید. ولی تایتان غول‌پیکر از این سویه متفاوت است.

زمانی که کاربر تایتان کلوسوس بخواهد تبدیل شود، یک انفجار رخ می‌دهد. این انفجار می‌تواند در اندازه‌های گوناگون باشد؛ از یک موج انرژی ساده که هر چیزی در پیرامونش را به سمتی پرت می‌کند تا یک انفجار بزرگ که هر آن چه در اطرافش هست را همچون یک بمب اتم کوچک از بین می‌برد.


مطلب پیشنهادی:برجسته‌ترین تفاوت‌های پایان مانگا و انیمه‌ی Attack on Titanبهبودهایی که روی خاستگاه انجام شد
برجسته‌ترین تفاوت‌های پایان مانگا و انیمه‌ی Attack on Titan

تجزیه‌ی بی‌درنگ

هنگامی که یک تایتان کشته یا زمانی که یک کاربرد تایتان از بدن تایتانی خود سوا می‌شود، مدتی طول می‌کشد تا پیکر باقی مانده تجزیه شود و از بین برود. ولی تایتان غول‌پیکر تنها تایتانی است که نشان داده می‌تواند بی‌درنگ بدن خود را محو کند. نمونه‌ی آن را می‌توان در رویارویی ارن یگر و تایتان کلوسوس دید. ارن پس از یورش ابتدایی خود خیلی زود متوجه شد که دیگر خبری از آن تایتانِ بزرگ‌هیکل نیست.

این ویژگی زمانی بیش‌تر خاص نمود می‌کند که دوباره به اندازه‌ی تایتان غول‌آسا نگاهی بیندازید. این تایتان با قد ۶۰ متری خود بزرگ‌ترین تایتان از ۹ تایتان بنیادین است. منطقی به نظر می‌آید اگر بدن تایتان غول‌پیکر ۶۰ متری دیرتر از همه تجزیه شود و مدت طولانی‌تری روی زمین بماند، ولی این تایتان می‌تواند در یک آن همه‌ی این ۶۰ متری را ناپدید کند.

source

توسط postbin.ir