شایعات ادعا می‌کنند که شرکت Sony می‌تواند کنسول پلی استیشن 5 پرو، که ورژن ارتقا یافته کنسول نسل نهمی آنها است، را در سال 2024 به بازارهای جهانی عرضه کند.





جف گراب، خبرنگار مشهور رسانه Giant Bomb، گفت که او توانسته است ادعاهایی مبنی بر اینکه سونی درحال کار بر روی ارتقای پلی استشین 5 جهت عرضه نسخه میان نسلی را تایید کند.

او گفت: «لیک‌های PS5 Pro تقریبا درست هستند و باتوجه به آنچه (از منابعم) شنیده‌ام، بیشترشان واقعی‌اند. البته که من تنها کسی نیستم که این را می‌گویم اما به شدت این موضوع را تایید میکنم.

گراب همچنین اضافه کرد که کنسول میان نسلی جدید سونی، احتمالا در ماه سپتامبر 2024 مصادف با شهریور 1403 منتشر می‌شود.

طبق گفته‌های او، پلی استیشن 5 پرو دارای ویژگی DLSS اختصاصی و یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت تصاویر و بالابردن نرخ فریم آن‌ها در هنگام بازی است؛ اگرچه گراب این مورد را یاداور شد که لیست دقیق مشخصات این دستگاه را در اختیار ندارد چرا که هنوز خود سونی هم در اینباره به جمع‌بندی نهایی نرسیده و چیزی مشخص نیست.

DLSS یک ویژگی منحصر به فرد برای کارت گرافیک‌های انویدیا است که از هوش مصنوعی برای ارتقای وضوح بازی‌ها استفاده می‌کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به تنظیمات گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهتر در سخت‌افزارهای ضعیف‌تر، دست یابند.

source

توسط