سئو سایت

سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری رود اردن روز شنبه ۱۳ آوریل شاهد وقوع بدترین خشونت‌ها از زمان آغاز جنگ اخیر در غزه بود. این خشونت‌ها پس از آن آغاز شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد جسد یک نوجوان اسرائیلی مفقود شده را پیدا کرده است.

آگهی

گفته می‌شود که این نوجوان در جریان یک «حمله تروریستی» کشته شده است و انتشار این خبر باعث حمله شهرک نشینان اسرائیلی به جوامع کوچک فلسطینی در آن اطراف شد.

به گفته ارتش اسرائیل ده‌ها نفر از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در جریان درگیری‌های روز شنبه در چندین نقطه، که با شلیک گلوله و پرتاب سنگ همراه بود، زخمی شدند.

ارتش اعلام کرد که با استقرار نیروهای دفاعی در این مناطق، سرانجام به این درگیری‌ها پایان داده است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از مردم خواست در سرزمین‌هایی که ماه‌هاست درگیر تنش‌ است، خودشان اقدام به اجرای قانون نکنند.

حمله به دست‌کم به ۱۰ روستا در کرانه باختری

روز جمعه نیز ناپدید شدن بنیامین اچیمیر ۱۴ ساله باعث حملات شهرک نشینان اسرائیلی به روستاهای فلسطینی شده بود.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت فلسطین، در جریان حملات روز جمعه یک فلسطینی کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند و نیروهای اسرائیلی حرکت آمبولانس حامل جسد مرد ۲۶ ساله کشته شده را نیز برای چند ساعت به تعویق انداختند.

ده‌ها شهرک نشین اسرائیلی بار دیگر روز شنبه به روستای «المغیر» فلسطینیان بازگشتند و ۱۲ خانه و چندین خودرو را به آتش کشیدند. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در این روز سه نفر از ساکنان این روستا زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

در جریان این درگیری‌ها، پلیس مرزی به سمت روستاییان تجمع کننده گاز اشک آور شلیک کرد و سعی کرد آنها را متفرق کند.

در روستای «دوما» نیز شهرک نشینان اسرائیلی حدود ۱۵ خانه و ۱۰ مزرعه را به آتش کشیدند و به گفته یکی از شاهدان، اگرچه ارتش درنهایت در محل حاضر شد «اما متأسفانه از شهرک نشینان محافظت می‌کرد». به گفته هلال احمر فلسطین، در این روستا شش نفر بر اثر تیراندازی مجروح شدند.

گروه حقوق بشر اسرائیلی «یش دین» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این درگیری‌ها، شهرک نشینان اسرائیلی دست‌کم به ۱۰ روستا در کرانه باختری حمله کرده و به خانه‌ها و خودروها آسیب وارد کردند.

از زمان حمله شبه‌نظامیان حماس به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر که منجر به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ نفر و به گروگان گرفتن حدود ۲۵۰ نفر شد، تنش میان فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و شهرک نشینان اسرائیلی بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که بیش از ۴۶۰ فلسطینی از ۷ اکتبر در کرانه باختری با تیراندازی اسرائیلی‌ها کشته شده‌اند. بخش زیادی از این افراد در جریان حملات ارتش اسرائیل کشته شدند و تعدادی نیز در جریان درگیری با شهرک نشینان اسرائیلی.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین اچیمیر ۱۴ ساله آخرین بار در اوایل روز جمعه دیده شد که از شهرک «مالاچی شلوم» خارج شد تا از گوسفندانی که در آن نزدیکی بودند مراقبت کند اما گوسفندان ساعاتی بعد بدون او به شهرک بازگشتند.

جسد او سرانجام به کمک یک پهپاد پیدا شد و هنوز هیچکس مسئولیت قتل این نوجوان را بر عهده نگرفته است.

پیش از این در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ربوده و کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی در کرانه باختری، تنش‌ها را تشدید کرد و درنهایت آتش جنگ ۵۰ روزه میان اسرائیل و حماس در غزه را برافروخت که در آن زمان، مرگبارترین دور درگیری بین دو طرف بود.

source

توسط postbin