به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، گلستان با کمبود برق مواجه است و در این شرایط دولت می‌تواند در کنار اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه علی ابادکتول با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برق، این مشکل را تا حدود زیادی برطرف کند. متاسفانه کمبود برق در بهار و به خصوص تابستان مشکلات جدی را برای بخش صنعت استان به وجود آورده و آن‌ها را با قطعی‌های مکرر رو به رو کرده است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و صنعتگران معتقدند، عدم تولید برق در استان تاوان کمبودهایی که در گذشته در استان وجود داشته را نشان می‌دهد.

هنوز کمبودها در زیر ساخت برق وجود دارد و امسال هم واحدهای تولیدی استان گلستان به واسطه ناترازی برق تولیدی کشور درگیر خاموشی هستند. به بیانی دیگر کمبود برق یک معضل چندین‌ساله بوده که حل آن نیازمند احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

یک فعال اقتصادی در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: در سال‌های اخیر کمبود برق در تابستان در بخش خانگی و بخصوص صنایع بسیار زیاد شده و موجب نارضایتی بسیاری از صاحبان صنایع شده است. دولت توانسته با ایجاد زیر ساخت‌های لازم مشکل کمبود برق خانگی را در استان کاهش دهد ولی هنوز کمبود برق در بخش صنایع وجود دارد.

محمدحسین علی اصغری ادامه داد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که اگر برای کمبود برق فکری نشود این بحران در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و به زیرساخت‌های توسعه آسیب وارد خواهد کرد لذا تولید انرژی‌های پاک راه حل مشکل کمبود جبران برق استان است.

وی تصریح کرد: بخش صنعت نیازمند تامین برق است و دولت سیزدهم باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی که میخواهند انرژی تجدیدپذیر در استان تولید کنند حمایت ویژه‌ای انجام دهد.

وی افزود: مسئولان تلاش می‌کنند که با مدیریت مقطعی مشکل کمبود برق را به حداقل برسانند. باید شرایط را به‌گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در استان برق مطمئن و پایدار برای بخش صنعت فراهم شود تا چرخ تولید بچرخد و جوانان بیکار نشوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان هم در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: تعمیرات شبکه‌های توزیع برق و سرویس پست‌های برق در گلستان برای تابستان انجام شده است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در بهار و تابستان مشکلی در تامین برق مردم استان وجود نداشته باشد.

سید احمد موسوی ادامه داد: در سال گذشته یک نیروگاه ۱۵ مگاواتی برق در سیمین شهر وارد مدار شد که کمک بسیاری به ما در تابستان خواهد کرد. تا یک ماه آینده یک نیروگاه ۵ مگاواتی در شهر کرند به بهره برداری خواهد رسید که به ضعف ولتاژ شرق گلستان کمک زیادی می‌کند.

وی تصریح کرد: بیشتر مشترکین برق استان خانگی هستند و ما تبلیغات مدیریت مصرف را برای مشترکان خانگی در تابستان شروع کردیم. از مردم استان می‌خواهیم در بخش خانگی در روزهای گرم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی یادآور شد: ساعت کاری ادارات از روز ۱۵ خرداد یک ساعت به عقب کشیده می‌شود و به مدیریت مصرف برق کمک زیادی می‌کند. همکاران ما در حال حاضر در حال نصب کنتور هوشمند در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و اداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به گلستان کلنگ زنی سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آبادکتول انجام شد که با راه اندازی کامل این نیروگاه گلستان دیگر کمبود برق نخواهد داشت.



انتهای پیام/

source

توسط postbin