سئو سایت

یک سخنگوی سابق ارتش اسرائیل می‌گوید به دلیل حملاتی که جمهوری اسلامی به اسرائيل انجام داده، شهر فرایبورگ آلمان باید روابط خواهرخواندگی خود را با شهر اصفهان قطع کند.

آگهی

روزنامه جروزالم پست اسرائيلی در گزارشی به نقل از جاناتان کانریکوس، سرهنگ دوم بازنشسته که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ یکی از سخنگویان بین‌المللی ارتش اسرائيل بود می‌گوید شهر اصفهان به شدت نظامی شده و فرایبورگ آلمان باید روابط خود را با این شهر قطع نماید.

 او در گفتگو با این روزنامه ضمن بیان این مطلب می‌افزاید: «برای من بسیار عجیب است که شهری در دنیا هنوز با یک نهاد رسمی از جمهوری اسلامی ارتباط داشته باشد. این مشارکت پیامی را به رژیم متخاصم ایران می‌فرستد.»

روزنامه اسرائيلی جروزالم پست در گزارش خود مارتین هورن، شهردار شهر فرایبورگ آلمان را، فردی «حامی جمهوری اسلامی» خطاب کرده و گفته اصفهان شهری به شدت نظامی شده است که در حملات ایران به اسرائيل نقش مهمی داشته است. این رسانه اسرائيلی همچنین حضور گروهی از بسیجیان و حامیان حکومت پس از حملات ایران به اسرائيل در اصفهان را نشانه‌ای از جشن‌گرفتن شهروندان اصفهان در حمله به اسرائيل دانسته است. 

این رسانه در ادامه گزارش خود که به نظر هدفش تحت فشار قرار دادن شهردار فرایبورگ است، با افرایم زوروف، رئيس مرکز سیمون ویزنتال در اورشلیم گفتگو کرده و به نقل از او نوشته است: «مشارکت اصفهان و فرایبورگ واقعا احمقانه است  چنین قراردادهای خواهر خواندگی ایران را تشویق می‌کند تا هرکاری که دلش می‌خواهد انجام دهد و مرگ و ویرانی را گسترش دهد.» 

این زن اسرائيلی در ادامه مدعی شده که اقداماتی که شهرداری فرایبورگ انجام می‌دهد با نگرش عمومی در آلمان همخوانی ندارد. او همچنین مدعی شده که اصفهان «مرکز تولید سلاح‌های هسته‌ای ایران» است؛ ادعای خانم زوروف در حالی مطرح می‌شود که با وجود انتقاداتی که از سوی کشورهای غربی در خصوص پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود، اما تاکنون هیچ کشور و یا نهاد بین‌المللی مدعی نشده که ایران به تسلیحات اتمی دست یافته است. 

این رسانه اسرائيلی در ادامه گزارش خود مدعی شده که فرایبورگ به یکی از مهمان‌نوازترین شهرهای اروپایی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است. جروازلم پست همچنین جو بایدن را به «مماشات در برابر جمهوری اسلامی» متهم کرده و شهردار فرایبورگ را هم عاملی در این مسیر توصیف نموده است. 

فرایبورگ یک شهر دانشگاهی در جنوب غربی ایالت بادن وورتمبرگ آلمان واقع شده است. دو شهر فرایبورگ و اصفهان در سال ۲۰۰۰ و در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی با یکدیگر روابط خواهر خواندگی امضا کردند؛ رخدادی که البته بیشتر تشریفاتی است و در برخی موارد به همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشگاهی میان شهرهایی که چنین روابطی را با یکدیگر امضا می‌کنند، می‌انجامد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این رسانه اسرائيلی در ادامه گزارش مفصل خود، با نقل قول‌هایی از امام جمعه اصفهان و فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران نتیجه‌گیری کرده که رابطه خواهر خواندگی میان فرایبورگ آلمان و اصفهان خطری برای اسرائيل است و یا شهردار فرایبورگ باید از سمت خود استعفا دهد و یا اصفهان و فرایبورگ از یکدیگر طلاق بگیرند.

source

توسط postbin