asdasd





وزیر کار گفت: ما به جد پیگیرِ بحث امنیتِ شغلی کارگران هستیم. لازمه‌ی امنیت شغلی توسعه و پایداری کارخانه‌‎هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه هم‌اندیشی با کارگران نمونه کشور، که چهارشنبه شب، ۵ اردیبهشت ماه، به مناسبتِ آغازِ هفته‌ی کارگر برگزار شد گفت: کار جوهره‌ی توسعه‌ی اقتصاد هر کشوری است و بستر استقلالِ کشور را فراهم می‌کند. ما به همه‌ی کارگرانِ ایران افتخار می‌کنیم و از اینکه افتخارِ خادمیِ آن‌ها را داریم به خود می‌بالیم. 

وی گفت: امروز در محضرِ مقام معظم رهبری عرض کردم که ما به جد پیگیرِ بحث امنیتِ شغلی کارگران هستیم. مقام معظم رهبری به زیبایی فرمودند که امنیت شغلی با پایداریِ صنایع و توسعه‌ی خدماتِ زیربنایی محقق می‌شود. حضرت آقا امسال را سالِ جهش تولید با مشارکتِ مردم نام‌گذاری کردند. 

مرتضوی بیان کرد: جهش با رشد، متفاوت است. جهش به معنای حرکتی خارق‌العاده و استثنایی است. بسترِ جهشِ تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است. متاسفانه بعضا برخی با نیت‌های سیاسیِ خاص به دنبال ایجاد دوگانه ی کارگر و کارفرما هستند. از نظر ما کارگر و کارفرما هر دو در یک جبهه‌‍ی سخت تلاش می‌کنند پس کارفرما، کارگر است و کارگر، کارفرماست. 

وزیر کار افزود: کارفرما، کارگر است چون تمام سرمایه‌ی خود را برای رونق و توسعه‌ی اشتغال به خدمت گرفته و کارگر، کارفرما است چون شیره‌ی جانِ خود را صرفِ توسعه و تولید کرده است. پس توجه به جهش تولید، امسال با انسجام و اتحاد جامعه‌ی کارگری و کارفرمایی محقق خواهد شد. 

مرتضوی در ادامه ضمن اشاره به حضور در بین نخبگانِ کارگری گفت: در حوزه‌ی دانش‌بنیان امروزِ ما با دیروزمان قابلِ مقایسه نیست. امروزِ ما امروزِ تولید و پیشرفت و اقتدار است. همه‌ی این‌ها با سرپنجه‌ی تدبیر و تخصص و توان اجراییِ شما دانشمندانِ عزیز محقق شده است. 

وزیر کار با تاکید بر اینکه از ظرفیتِ کارگران نخبه باید استفاده شود گفت: حضرت آقا فرمودند تحریم خساراتی وارد کرده است اما توفیقات و پیشرفتهای کلانی هم به ارمغان آورده است. یکی از عزیزان ما در دولت مطرح کردند که در حوزه‌ی دانش‌بنیان نوجوانان ما ره صدساله را یکشبه پیمودند و سکوهای مختلفی را در حوزه‌های مختلف طراحی کردند که عملیاتی و قابل ستایش است. 

مرتضوی خطاب به کارگران نمونه گفت: شما امنا و سفیران جمهوری اسلامی هستید و توقع ما از شما که علم را می‌شناسید و بر پیشرفتهای جهان احاطه دارید، جهاد تبیین دستاوردهای خودتان است. امروز دانشمندان ما توفیقاتِ بسیاری به دست آورده‌اند. 

وی در مورد دستمزدِ کارگران بیان کرد: بخش کارگری در خصوص حقوق و مزایا گلایه‌هایی از ما دارند که بخشی هم به حق است. ما بارها عرض کرده‌ایم که حداقلِ حقوق را تعیین می‌کنیم. اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانه‌ها باید نازِ کارگر را بخرند تا کارگر از توانِ خود استفاده کند. ما به خاطر عقب‌ماندگیِ چندین ساله‌ای که در این حوزه داشته‌ایم به حد ایده ال نرسیده‌ایم. به هرحال کارگران چندین سال افزایشِ اندکی در دستمزد داشته‌اند. مقدورات ما و مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایشِ فراتر از تصمیمات را نمی‌دهد، چراکه این کار اثرات جانبی دارد. 

مرتضوی گفت: لازمه‌ی امنیت شغلی توسعه و پایداری کارخانه‌‎هاست. در سنوات گذشته ملاحظه کردیم که چه بلایی سر صنایع نساجی آمد، برخی کارخانه‌های بزرگ ما به تعطیلی کشیده شد. لازمه ثبات و امنیت شغلی سر پا نگه داشتنِ کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود. 

وزیر کار گفت: در بحث مسکن کارگران باید از ظرفیتهای علمی و تخصصی برای مناسب‌سازی و ارزان‌‍سازیِ مسکن استفاده کرد. ما باید دست در دست هم دهیم و دغدغه‌های جامعه کارگری که مهم‌ترینِ آن مسکن و معیشت و اشتغال و ازدواج جامعه است را برطرف کنیم. ما مامور و مسئول هستیم و حتما باید در مقابل جامعه متعهد باشیم. باید کمک کنیم تا با جهش تولید، رونق اقتصادی صورت بگیرد. جهش و رونق اقتصادی هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد و به شدت در تورم و کاهش تورم اثرات مثبت خواهد داشت.



انتهای پیام/





نرم افزار موبایل ایلنا


source

توسط postbin