محمدرضا لریجانی در وبینار روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار:

asdasd



کارگاه سخت و زیان آور گروه الف باید ظرف دوسال از زیان آوری خارج شود


دبیر کمیته حرفه‌ای بهداشت حرفه‌ای گفت: شاهد ترک فعل وزارت کار و وزارت بهداشت در همه دولت‌ها درمورد بهداشت شغلی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۲۸ آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد. 

محمدرضا لریجانی (دبیر کمیته بازرسان بهداشت حرفه‌ای انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای) در پایان این نشست اظهار کرد: ما با ترک فعل‌های بسیار در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در وزارت کار و وزارت بهداشت داریم. عدم وجود آیین نامه‌های بهداشت حرفه‌ای و ایمنی در وزارت کار یک ترک فعل منجر به حادثه و آسیب است. 

وی افزود: کارگر وظایف و حقوق خود را در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی خود را نمی‌داند و در این حوزه کارفرما نیز تفاوتی با او ندارد. بازرسان ما نیز آیین‌نامه‌ها را به خوبی نمی‌شناسند. برای مثال از زمان اجرایی شدن آیین نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور مشکلات جدیدی به وجود دارد. سوال ما این است که چرا یک کارگر ۲۰ سال در معرض آسیب‌های شغلی و آلودگی و مشکلاتی باشد که قابل کنترل هستند و مهار آنان ممکن است؟ 

لریجانی تصریح کرد: باید کلیه وزرای بهداشت از سال ۱۳۷۰ به بعد در این حوزه مسئول هستند. ما دفاتر سلامت را در عمل داریم که قابلیت اجرایی نداشته و حضورشان غیرقانونی نیست. همچنین‌عدم اصلاح ماده ۹۷ قانون کار لازم است. یک بازرس کار دریافتی بسیار اندکی دارد و در این شرایط نمی‌توان توقعی از بازرسان داشت. 

دبیر کمیته بازرسان بهداشت حرفه‌ای انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای افزود: باید قانون خارج کردن کارگاه از شرایط سخت و زیان‌آور پس از دو سال در همه کارگاه‌ها اجرا شود و روی زمین ماندن این قانون ترک فعل وزارت کار و وزارت بهداشت است. 

وی با اشاره به سایر تخلفات قانونی و ترک فعل‌ها اظهار کرد: باید در میدان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی مطالبه‌گر و فریادگر باشیم تا تحول در این حوزه را شاهد باشیم. ما از همه متخصصین بهداشت حرفه‌ای در انجمن ما عضو شوند تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

 



انتهای پیام/





نرم افزار موبایل ایلنا


source

توسط postbin