سئو سایت

عکس:
گتی
مطالعه‌ای توسط Smart Insights (عضویت لازم است) نشان می‌دهد که از هر 10 کسب‌وکار، 4 کسب‌وکار یک استراتژی بازاریابی دیجیتال «تعریف‌شده» ندارند. علاوه بر این، CNBC گزارش داد که “میلیاردها دلار بازاریابی دیجیتال به هدر می رود زیرا تبلیغات آنلاین اهداف مورد نظر خود را از دست می دهند.”
بدون استراتژی بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارها ممکن است همه چیز را تجربه کنند، از کانال‌های بازاریابی نادرست و تخصیص بودجه گرفته تا رتبه‌بندی پایین ارگانیک، تعامل وب‌سایت، ROI و سرنخ‌های با کیفیت.
متأسفانه، از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها نمی‌دانند از کجا شروع کنند، آنها را به سمت کلاهبرداری‌های بازاریابی آنلاین و آژانس‌هایی که در بازاریابی اینترنتی تخصص ندارند، هدایت می‌کنند. در نتیجه، کسب‌وکارها وقت ارزشمند خود را برای پاسخ دادن به ایمیل‌های اسپم، تماس‌های تلفنی نامربوط و سرنخ‌های بی‌صلاحیت تلف می‌کنند.
بسیاری از آژانس هایی که نتایج سریع را با هزینه کم تضمین می کنند، از تعریف و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال برای مشتریان خود غفلت می کنند. در عوض، آنها به سادگی هر چیزی را که می توانند «فروش» می کنند و به مشتری می گویند که نتایج چقدر عالی خواهد بود.
این آژانس ها یکی پس از دیگری کمپین های آنلاین مختلفی را بدون اطلاع از مخاطبان هدف شرکت، کانال های بازاریابی یا اهداف کمپین اجرا می کنند. فقدان تحقیقات آنها باعث می شود شرکت ها هزاران دلار و زمان صرف کمپین های بازاریابی دیجیتال بی اثر کنند.
هنگامی که این کمپین ها شکست می خورند، کسب و کارها به عادت های قدیمی خود در پاسخ دادن به ایمیل های اسپم و تماس های تلفنی از آژانس های دیگر که نوید نتایج سریع با هزینه کم را می دهند، باز می گردند. آنها به ریختن پول برای سریع سخنران بعدی که به آنها وعده نتایج غیرواقعی می دهد ادامه می دهند.
بار دیگر هیچ مخاطب هدفی شناسایی نشده است. کانال های بازاریابی دیجیتال مناسب تحقیق یا تعیین نشده اند و اهداف شرکت تعریف نشده است. خوشبختانه، راه حل بسیار بهتری برای کسب و کارهایی که به دنبال راه حل های بازاریابی دیجیتال هستند، وجود دارد.
راه حل یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به خوبی تعریف شده، به خوبی تحلیل شده و به خوبی انجام شده است که شامل تحقیق، درک و تعریف یک مخاطب هدف خاص است. همچنین نیاز به درک اهداف بازاریابی شرکت، چشم انداز رقابتی، عملکرد کانال و تخصیص بودجه دارد.
یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان، پول و منابع زیادی در شرکت‌ها شود، زیرا مسیری کاملاً تحقیق شده و از پیش تعیین‌شده را تعریف می‌کند. در حالی که همیشه باید تنظیمات کمی در این مسیر انجام شود، این نقشه راهی است که کسب و کارها را در مسیر درست هدایت می کند.
یک استراتژی بازاریابی دیجیتال نشان می دهد که بر اساس روندهای صنعت در چه کانال های بازاریابی باید سرمایه گذاری کرد. ROI یک شرکت مهندسی ممکن است برای SEO عالی باشد اما در رسانه های اجتماعی ضعیف باشد. ROI یک جراح پلاستیک ممکن است برای PPC عالی باشد اما نه برای تبلیغات ویدیویی.
هر صنعت به طور چشمگیری متفاوت است، و اینجاست که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب تحقیق و متمرکز می تواند بهترین کانال های بازاریابی، تخصیص بودجه برای هر کانال و اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کند.
با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، کسب و کارها می توانند سرنخ های با کیفیت بیشتری را تجربه کنند. ROI بالاتر، تعامل وب سایت و رتبه بندی ارگانیک؛ و تخصیص بودجه و کانال های بازاریابی صحیح است.
برای موفقیت مستمر آنلاین، کسب‌وکارها باید در آژانس‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که رویکرد بازاریابی دیجیتال چند کانالی را به آنها ارائه می‌دهند. با انجام این کار، آنها می توانند مقدار زیادی در زمان و هزینه صرفه جویی کنند.
هنگام جستجوی آژانس دیجیتال مارکتینگ، چندین نکته وجود دارد که با تحقیق شروع می شود. تحقیق در مورد یک آژانس برای درک اینکه آیا و چگونه آنها می توانند به تجارت شما در بازاریابی دیجیتال کمک کنند بسیار مهم است.
قبل از شراکت با یک آژانس، به نفع شماست که چندین سوال بپرسید. از این میان، یکی از مهمترین آنها این است که “آیا آژانس یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را قبل از مشارکت ارائه می دهد؟”
اگر آژانس یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ارائه دهد، این یک فرصت عالی برای تعیین اینکه آیا آنها برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر.
استراتژی بازاریابی دیجیتال باید شامل تجزیه و تحلیل کامل تجزیه و تحلیل معیار، تجزیه و تحلیل رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی، تخصیص بودجه و مطالعات موردی باشد. برای تکمیل هر جنبه از استراتژی بازاریابی دیجیتال، آژانس ها نه تنها کسب و کار شما، بلکه رقبای شما را نیز مورد تحقیق و تحلیل قرار می دهند. تحلیل‌های رقابتی دقیق نشان می‌دهد که کدام کانال‌ها توسط رقبای شما استفاده می‌شوند و کدامیک نتایج را ارائه می‌کنند (یا نمی‌کنند).
پس از انجام و ارائه تحقیقات، آژانس‌ها یک استراتژی پیشنهادی ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد از چه خدمات، کمپین‌ها و کانال‌هایی برای کسب‌وکار شما استفاده خواهند کرد، همگی در حد بودجه موجود.
سوالات دیگری که باید از آژانس بپرسید عبارتند از:
• برخی از مشتریان سابق شما چه کسانی هستند؟
• آژانس شما چه مدت در بازاریابی دیجیتال تخصص دارد؟
• آیا در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال من با من پیگیری خواهید کرد؟
• آیا استراتژی شامل رقبا می شود؟
• آیا استراتژی من محرمانه است؟
پیدا کردن بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما می تواند پرهزینه، زمان بر و در کل استرس زا باشد. قبل از اینکه به سمت سوراخ خرگوش هدایت شوید، تحقیقات خود را انجام دهید و سؤالات خود را بپرسید. حتماً یک طرح کلی از استراتژی بازاریابی دیجیتال پیشنهادی را درخواست کنید. این سه عامل می توانند به شما در تعیین نمایندگی مناسب برای کسب و کارتان کمک کنند و در نهایت منجر به رشد مستمر شوند.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا من واجد شرایط هستم؟ چارلز مازینی مدیر عامل Hyperlinks Media، یک آژانس بازاریابی دیجیتال پیشرو. “>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط postbin