پلیس سوئد روز دوشنبه اعلام کرد که یوست کلاین، شرکت کننده هلندی مسابقه آواز یوروویژن، که ساعاتی قبل از فینال از مسابقه اخراج شد، احتمالا به دلیل تهدید غیرقانونی با اتهاماتی روبرو خواهد شد.

آگهی

این اخراج پس از آن اتفاق افتاد که کلاین در دو جلسه تمرینی خود پیش از اجرای اصلی‌اش حاضر نشد. اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا، به عنوان سازمان دهنده این رویداد در شهر مالمو سوئد اظهار داشت که پلیس در حال بررسی شکایتی است که توسط «یکی از اعضای زن گروه تولید» مطرح شده است.

جیمی مودین، سخنگوی پلیس به آسوشیتدپرس گفت که تحقیقات در مورد این حادثه به پایان رسیده است و تصمیم گیری در مورد اتهامات «طی چند هفته» صادر خواهد شد. او در مورد ماهیت تهدیداتی که این خواننده هلندی متهم به انجام آن است توضیحی نداد.

مسابقه یوروویژن در مالمو به دلیل تظاهرات خیابانی علیه اسرائیل و جنگ غزه سالی پرتلاطم را پشت سر گذشت. جزئیات بیشتر در مورد آنچه در پشت صحنه این رویداد اتفاق افتاده است، در دسترس نیست.

به گزارش روزنامه سوئدی آفتونبلادت به نقل از یک منبع ناشناس، کلاین ظاهرا از حضور عکاسان تحت فشار قرار می‌گیرد و از آنها می‌خواهد ادامه ندهند. زمانی که یکی از عکاسان به او خیلی نزدیک می‌شود، ظاهراً او دست خود را با مشتی گره کرده بالا برده و حرکتی تهدیدآمیز به سمت عکاس انجام می‌دهد.

روزنامه سوئدی سودونسکا اشاره کرد که جرم تهدید معمولا در صورت محکومیت منجر به جریمه می‌شود. امیل اندرسون، افسر پلیسی که بر این پرونده نظارت می‌کند، به شبکه تلویزیونی سوئدی اس‌وی‌تی اطلاع داد که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که وی تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد.

رد صلاحیت در لحظه آخر مسابقات یورو ویژن در تاریخ ۶۸ ساله این مسابقه آواز بی‌سابقه است و یوست کلاین این خواننده و رپر ۲۶ ساله هلندی که طرفدارانی داشت، قرار بود آهنگ «یوروپاپا» را برای ادای احترام به تنوع فرهنگی در قاره اروپا و همچنین والدین درگذشته‌اش در کودکی اجرا کند. کلاین پیشتر سوئد را ترک کرده است.

source

توسط postbin