مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

asdasd





مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود گفت: برنامه کاری فولاد شاهرود بنا به فرموده مسئولین دستخوش تغییرات متعددی شده است و این محدودیت‌ها باعث شده میزان تولید همچون سال گذشته کاهش یابد که قطعا با افزایش دما محدودیت مصرف برق برای تولیدکنندگان نیز بیشتر خواهد شد.

محمد میرحسنی، مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر ۸۸ هزار تن شمش فولادی و ۱۲۸ هزار تن میلگرد تولید می‌کنیم که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن میزان تولیداتمان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تبعات کمبود برق برای کارخانجات ادامه داد: متاسفانه مطابق زمان‌بندی صورت گرفته یعنی از ۸ خرداد ماه به بعد با محدودیت در مصرف برق مواجه شده‌ایم و براساس نامه صادر شده در ابتدا این محدودیت به ۱۲ مگاوات و پس آن باز هم کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود عنوان کرد: یک موضوع عجیب‌تر‌ اینکه قیمت برق سال گذشته را چندین برابر کرده‌اند و ۴۰ میلیارد تومان فاکتور از سمت اداره برق برای ما صادر شده است.

میرحسنی با بیان اینکه هر ساله با نزدیک شدن به فصل گرما و سرما شاهد تکرار سناریوی محدودیت مصرف انرژی هستیم، گفت: به دلیل محدودیت‌های برقی در دوره تعمیرات کارخانه به سر می‌بریم اما یک تولیدکننده چگونه می‌تواند تنها با ۸ مگاوات برق، محصول خود را تولید کند؟

وی بیان کرد: برنامه کاری شرکت بنا به فرموده مسئولین دستخوش تغییرات متعددی شده است و این محدودیت‌ها باعث شده میزان تولید همچون سال گذشته کاهش یابد که قطعا با افزایش دما محدودیت مصرف برق برای تولیدکنندگان نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود عنوان کرد: اگر این شرایط حکم فرما نبود، قطعا میزان تولید ما افزایش پیدا می‌کرد؛ چراکه در سال گذشته به همان نسبت طی ۲ ماه میزان تولیدات ما نصف شده است و با این وجود نمی‌توانیم میزان قابل پیش‌بینی برای تولید برق متصور شویم.

این تولیدکننده اظهار کرد: انتظار داریم برای امسال بهای میزان برق مصرفی را همچون سال گذشته اعمال نکنند و بهتر آن است که اگر دولت قرار است افزایش قیمتی را اعمال کند از این تاریخ به بعد باشد نه اینکه قبل را هم در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: هر چند قیمت میلگرد و محصولات دیگر را با توجه به قیمت تمام شده تعیین کرده ایم اما باز هم دولت فاکتور جدیدی مبنی بر افزایش قیمت برق سال گذشته برای ما صادر کرده است که تمامی قیمت تمام شده محصولات ما را به هم می ریزد.

مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود با بیان اینکه دولت باید یک نظم و انضباطی در بخش انرژی داشته باشد، گفت: دولت هر روز قوانین عجیب و غریبی را برای تولیدکنندگان به اجرا می گذارد، این در حالی است که اگر در حوزه زیرساختها و انرژی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد دیگر نیازی به اعمال محدودیتها در مصرف انرژی نخواهد بود.



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir