تازه‌ترین نظرسنجی‌ها پیش از برپایی انتخابات زودرس پارلمانی در فرانسه از پیشتازی حزب راست افراطی «اجتماع ملی» و متحدانش حکایت دارد.

آگهی

این در حالی است که جریان راست افراطی پیش‌تر نیز برنده انتخابات اروپایی در فرانسه بود؛ رویدادی قابل پیش‌بینی که با شکست سنگین حزب حاکم به رهبری امانوئل ماکرون و متعاقب آن انحلال پارلمان در این کشور همراه شد.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، حزب راست افراطی «اجتماع ملی» و متحدانش با کسب ۳۵.۵ درصد آرا پیشتاز دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه خواهند بود.

نظرسنجی موسسه ایپسوس که طی روزهای ۱۹ و ۲۰ ژوئن برای روزنامه «لو پاریزین» و رادیو فرانسه انجام شده، حکایت از آن دارد که ائتلاف جناح چپ موسوم «جبهه مردمی جدید» با کسب ۲۹.۵ درصد جایگاه دوم را در این انتخابات به خود اختصاص خواهد داد.

ائتلاف راست میانه با حزب تحت رهبری امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه موسوم به «رنسانس» بر اساس این نظرسنجی با کسب ۱۹.۵ درصد آرا در رتبه سوم قرار گرفته است.

میزان مشارکت در دور نخست انتخابات پارلمانی زودهنگام ۳۰ ژوئن در فرانسه بین ۶۰ تا ۶۴ درصد پیش‌بینی شده است.

این میزان بسیار بیشتر از نرخ مشارکت ۴۷.۵ درصدی اعلام شده در آخرین انتخابات سراسری فرانسه است که ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شده بود.

پیشتازی حزب «اجتماع ملی» در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات روز یکشنبه آینده که احتمالا دور دوم آن روز هفت ژوئیه برگزار می‌شود به معنای توانایی این حزب راست افراطی در کسب اکثریت مطلق پارلمانی نیست.

راست‌ افراطی فرانسه برای کسب اکثریت و به تصویب رساندن قوانین ضد مهاجرتی خود نیاز به هم‌پیمان‌ها و متحدانی در نهاد قانون‌گذاری فرانسه دارد.

جردن باردلا، رهبر حزب «اجتماع ملی» پیش‌تر در گفتگو با شبکه خبری «سی‌نیوز» تصریح کرده بود که قصد ندارد نسبت به اصلاحاتی که توان انجام آنرا ندارد دست به رویافروشی بزند اما برای موثر واقع شدن نیاز به اکثریت پارلمانی حزبش دارد.

وی همچنین در گفتگو با نشریه «لو پاریزین» از رای دهندگان خواسته بود تا پشت او و مارین لوپن، رهبر سابق حزب «اجتماع ملی» که احتمالا در انتخابات سال ۲۰۲۷ سودای ریاست جمهوری را در سر دارد، بایستند.

بر اساس نظرسنجی جداگانه‌ ایپسوس که نشریه فایننشال تایمز نتایج آن را منتشر شده است، حزب «اجتماع ملی» از لحاظ معیارهایی چون مدیریت اقتصاد و امور مالی عمومی، اعتماد بیشتری را نزد رای‌دهندگان فرانسوی به سوی خود جلب کرده است.

به موجب این نظرسنجی، ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان بیشترین اعتماد را در خصوص تصمیم‌های درست اقتصادی برای حزب اجتماع ملی و هم‌پیمانان مارین لوپن قائلند.

در حالیکه تنها ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان به ائتلاف چپ موسوم به جبهه مردمی جدید چنین اعتمادی دارند.

ائتلاف راست میانه با حزب تحت رهبری امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این میان اعتماد ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان را جلب کرده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

source

توسط postbin.ir