تولید محتوا
لیس اندرسون موسس و مدیر شرکت مشاوره روابط عمومی AMBITIOUS است. یک آژانس با تجربه MD با 25 سال سابقه در صنعت ارتباطات.
به روز رسانی الگوریتم اصلی gettyGoogle در ماه مارس بسیاری از برنامه های بازاریابی را مختل کرد. بسیاری از تیم های بازاریابی که من با آنها صحبت کرده ام، شاهد نوسانات ناشی از آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو هستند. حتی برخی از شرکتهای بزرگ که رتبههای بالایی را کسب کردهاند، توسط رقبا پیشی گرفتهاند.
گوگل آنچه را که تغییر کرده است فاش نکرده است، اما با استفاده از تجزیه و تحلیل وب سایت برای محتوای بازاریابی با رتبه بالا، می توانیم استنباط کنیم که به روز رسانی اصلی مارس یک جهش به جلو در نحوه ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل بوده است.
استفاده از تجزیه و تحلیل داده های مرتبط برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوای خود بسیار مهم است – به خصوص پس از به روز رسانی اصلی Google. مدیریت داده ها نه تنها می تواند به شما در بهبود رتبه خود در گوگل کمک کند، بلکه می تواند وب سایت شما را در برابر به روز رسانی های اصلی آتی نیز محافظت کند.
به روز رسانی های الگوریتم هسته گوگل چیست؟ به روز رسانی های الگوریتم اصلی همان چیزی است که گوگل آن را تغییرات قابل توجه در الگوریتم های جستجوی خود می نامد. بهروزرسانیها هر چند ماه یکبار اتفاق میافتد و نحوه ارزیابی Google محتوا در صفحات وب را بهبود میبخشد.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین شرکتهای بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامههای بیمه مسافرتی کووید-19ByAmy DaniseEditorGoogle با «خزیدن» در وب کار میکند—محتوای میلیاردها صفحه وب را مشاهده میکند و سپس صفحاتی را به «فهرست» خود اضافه میکند. وقتی موضوعی را در گوگل جستجو میکنید، مرتبطترین صفحات را بر اساس کلیدواژههای جستجوی شما از فهرست خود خارج میکند.
بهروزرسانی اخیر چگونه بر وبسایتها تأثیر گذاشته است؟ اگر یک وبسایت با عملکرد بالا به طور ناگهانی به صفحه سه SERP منتقل شود، ممکن است به دلیل بهروزرسانی اصلی Google باشد. این بدان معنا نیست که وب سایت شما تغییر کرده است. ممکن است رقبا از دادهها برای بهبود وبسایتهای ضعیف خود استفاده کرده باشند، و این پیشرفتها به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای الگوریتم جستجوی Google انتخاب شدهاند.
گامهای مبتنی بر داده پس از بهروزرسانی هسته Google برای به حداکثر رساندن رتبه وبسایت خود پس از بهروزرسانی اصلی Google، رویکردی مبتنی بر داده را برای محتوای بازاریابی خود در نظر بگیرید. از طریق تجزیه و تحلیل بازاریابی و استفاده از داده ها، متوجه خواهید شد که کدام محتوا با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود.
توصیه می کنم این مراحل را انجام دهید:
ردیابی معیارهای کلیدی شما می توانید تصمیمات بازاریابی و استراتژی بازاریابی محتوا را با ردیابی این معیارهای کلیدی بهبود بخشید:
ترافیک وب سایت
اگر تعاملات مشتری با سایت شما در اواخر ماه مارس کاهش یافت، احتمالاً به دلیل به روز رسانی اصلی گوگل است. حتی اگر تحت تأثیر قرار نگرفته اید، یک رویکرد مبتنی بر داده می تواند نشان دهد که چه کسی از سایت شما بازدید می کند و چه رفتاری را پس از ورود از خود نشان می دهد. این نشان می دهد که نقاط ضعفی در سفر مشتری وجود دارد و اینکه آیا فعالیت های بازاریابی شما مشتریان جدیدی را جذب می کند یا خیر.
نرخ پرش
پرش به این معنی است که شخصی از یک صفحه در وب سایت شما بازدید کرده است اما بدون اقدامی آن را ترک کرده است. ردیابی دادههای نرخ پرش شما در Google Analytics نشان میدهد که آیا صفحات خاصی باعث ترک افراد میشوند یا خیر. این به شما کمک می کند تا به طور دقیق سرنخ ها را از کمپین های بازاریابی مختلف یا کانال های بازاریابی تقسیم کنید.
نرخ تبدیل
این بدان معناست که بازدیدکننده کاری را که شما میخواهید در سایت شما انجام دهد، چه رزرو تماس یا خرید یک محصول باشد. اگر دادههای مشتری نشان میدهد که برخی فراخوانها منجر به نرخ تبدیل بالاتری میشوند، میتوانید ببینید که تلاشهای خود را کجا متمرکز کنید.
زمان در صفحه
زمانی که شخص در یک صفحه می گذراند نشان می دهد که آیا استراتژی محتوای شما موثر است یا خیر. توجه داشته باشید که برای کاربرانی که پرش می کنند، داده های دقیق زمانی در صفحه دریافت نمی کنید. این ها همیشه به صورت صفر دقیقه ثبت می شوند.
تعامل در رسانه های اجتماعی
این داده ها نشان می دهد که چه محتوایی برای مخاطبان هدف شما مفید است، بنابراین می توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را بر موضوعاتی متمرکز کنید که نظرات و کلیک ها را جذب می کند.
نسل سرب
از دادههای مربوط به جایی که سرنخهای شما از کجا میآیند استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که تلاشهای بازاریابی خود را برای حداکثر بازگشت سرمایه در کجا متمرکز کنید.
از داده ها برای ایجاد محتوای با کیفیت استفاده کنید کلمات کلیدی را در سایت خود، در سایت های رقبا و در رسانه ها پیدا کنید
می توانید از ابزارهای تبلیغاتی مانند Google Ads Keyword Planner یا Semrush استفاده کنید تا مشخص کنید مشتریان ایده آل شما به دنبال کدام کلمات کلیدی هستند. با قرار دادن این کلمات کلیدی در محتوای خود، می توانید رتبه گوگل خود را ارتقا دهید.
از Google Trends برای تنظیم محتوای خود استفاده کنید
Google Trends ابزار فوقالعادهای است که با استفاده از آن میتوانید ببینید مردم چه اخباری را میخوانند، چه ویدیوهایی را تماشا میکنند و از چه عبارات جستجویی استفاده میکنند. سپس می توانید محتوای بازاریابی خود را متناسب با آن تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که وقتی افراد به دنبال محتوای مناسب هستند، با آنها ملاقات می کنید.
مطالب طولانی تر بنویسید
بسیاری از بازاریابان در یک بازار اشباع شده برای متمایز شدن از سایرین تلاش می کنند. بهترین راه از طریق محتوای عالی است که پیام درست را ارائه می دهد. گفتنی است، الگوریتم گوگل در وهله اول باید بتواند محتوای شما را ایندکس کند. در آژانس من، ما متوجه شدهایم که محتوای وبلاگ طولانی (1000 تا 2000 کلمه) برای اکثر شرکتها به طور قابل توجهی بهتر از محتوای کوتاهتر عمل میکند، زیرا میتواند حاوی کلمات کلیدی بیشتری باشد که مخاطبان هدف جستجو میکنند.
دریافت بک لینک های قابل اعتماد
گوگل دائماً در حال خزیدن در وب برای دادههای جدید است و پیوندها (هم به وبسایت شما و هم از وبسایت شما) از جمله دادههایی هستند که آن را بیشتر دوست دارد. اینکه چقدر وب سایت شما از یک منبع قابل اعتماد به آن لینک می شود، می تواند بر موقعیت SERP شما تأثیر بگذارد.
بهینه سازی سرفصل ها
جذابترین پست وبلاگ اگر تیتر کسلکننده باشد، میتواند بمباران شود. بسیاری از ابزارهای بازاریابی رایگان مبتنی بر داده، بینش هایی را در مورد بهینه سازی سرفصل های شما ارائه می دهند.
به تصویر بزرگ نگاه کنید هنگام حسابرسی وب سایت خود، از دیدگاه مشتری یا مخاطب مورد نظر خود به آن نگاه کنید تا تصمیمات آگاهانه بگیرید. آیا محتوای مرتبط بر اساس داده ها تجربه مشتری را بهبود می بخشد؟ آیا مشتریان احتمالاً صفحه را نشانک می کنند تا به آن مراجعه کنند؟
تغییرات بازاریابی مبتنی بر داده برای بهبود سئو در وب سایت شما ممکن است به صورت جداگانه کوچک به نظر برسند، اما با هم می توانند سایت شما را بالاتر از رقبا در رتبه بندی گوگل قرار دهند و تعاملات مصرف کننده را افزایش دهند.
در نهایت صبور باشید. حتی زمانی که با استفاده از استراتژی دادهمحور و ابزارهای تحلیلی خود تغییراتی ایجاد کردید، ممکن است تا زمانی که بهروزرسانی اصلی بعدی ارائه نشود، در رتبهبندی جستجوی Google منعکس نشوند.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Lis AndersonLis Anderson موسس و مدیر شرکت مشاوره روابط عمومی AMBITIOUS است. یک آژانس با تجربه MD با 25 سال سابقه در صنعت ارتباطات. مشخصات اجرایی کامل لیس اندرسون را اینجا بخوانید.”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها