رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد؛

اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در بندرعباس





رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، غلامعلی جاودان افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری برای تمامی اعضای خانواده، اعم از نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، مادران باردار، میانسالان، سالمندان و خدمات سلامت باروری در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بندرعباس و شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر انجام می شود.

جاودان ابراز کرد: پزشک خانواده و مراقبین سلامت که شامل کارشناسان مامایی، بهداشت خانواده، روانشناس و تغذیه هستند، در اجرای این برنامه در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: مراکز ما به منظور سازماندهی ارتباط فراهم کنندگان خدمات بهداشتی اولیه (تیم بهداشت) و ارائه دهندگان خدمات مراقبتی درمانی و سلامتی (تیم پزشک خانواده شهری) راه اندازی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به راه اندازی سامانه اپراتور ملی سلامت اظهار کرد: این سامانه با هدف ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تسهیل دسترسی به این خدمات برای مردم ایجاد شده است.

جاودان افزود: نوبت‌دهی آنلاین، دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت، ارتباط آنلاین با مراقب سلامت در و مشاوره پزشکی آنلاین در آینده نزدیک، پیگیری و ارزیابی وضعیت بیماران و امکان پیگیری وضعیت درمانی بیماران به صورت مستمر و ارزیابی نتایج درمان‌ها توسط پزشک خانواده و مراقبین سلامت، دسترسی به اطلاعات آموزشی و پیشگیرانه و سایر امکانات مرتبط با سلامت خانواده بخشی از امکانات این سامانه می‌باشد.

وی گفت: این سامانه با هدف بهبود دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و افزایش رضایت بیماران طراحی شده است.

جاودان اظهار کرد: اکنون در گام انتخاب جمعیت برای هر مراقب سلامت هستیم و ثبت‌نام‌ها آغاز شده است.



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir