شفقنا- دادگاه عالی برزیل حکم مسدود شدن شبکه اجتماعی ایکس را در این کشور صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: پس از رای قاضی دی مورایس مبنی بر مسدود سازی شبکه اجتماعی ایکس، این پلتفرم از امروز شنبه در برزیل از دسترس خارج شد. دی مورایس پیشتر به ایلان ماسک مالک ایکس هشدار داده بود که این کار را انجام خواهد داد.

این قاضی برزیلی ماه‌ها است با ایلان ماسک بر سر آنچه انتشار اطلاعات نادرست در ایکس و همچنین «فتنه‌گری طرفداران رییس جمهور سابق» عنوان شده، درگیری داشته است. مورائس پس از اینکه ماسک از دستور تعیین نماینده قانونی جدید برای شرکت پیروی نکرد، این حکم را صادر کرد.

ماسک که مالک تسلا و اسپیس ایکس نیز هست، با خشم به دستور قاضی واکنش نشان داد و موراس را دیکتاتور شیطانی که به عنوان قاضی بازی می کند نامید و او را به تلاش برای از بین بردن دموکراسی در برزیل متهم کرد. این میلیاردر که به طور فزاینده ای با سیاست جناح راست همسو شده است، در X نوشت: «آزادی بیان بستر دموکراسی است و قاضی غیر منتخب در برزیل برای اهداف سیاسی یک شبه آن را نابود می کند.»

فرانس۲۴ افزود: ماسک که قبلاً خود را آزادی‌خواه نامیده بود، از زمانی که در سال ۲۰۲۲ مدیریت پلتفرمی را که قبلاً توییتر نامیده می شد، به دست گرفت، متهم شد که آن را به یک «مگافون» برای تئوری های توطئه جناح راست تبدیل کرده است. او از حامیان سرسخت تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای بازپس گیری کاخ سفید است.

گفتنی است قاضی مورائس دستور تعلیق فوری، کامل و جامع عملیات X در کشور را صادر کرد و به آژانس ملی ارتباطات گفت که تمام اقدامات لازم را برای اجرای این دستور ظرف ۲۴ ساعت انجام دهد. او تهدید کرد که برای هر کسی که از تداخل های تکنولوژیکی برای عبور از این انسداد مانند وی‌پی‌ان استفاده کند، ۸۹۰۰ دلار جریمه خواهد شد.

این خبر را در فرانس۲۴ ببنید

source

توسط postbin.ir