شفقنا رسانه – گزینش اخبار و گزارش های رسانه ها اگرچه دشوار و پیچیده است، اما شفقنا رسانه بنا دارد از این پس مطالبی از مطبوعات و خبرگزاری ها را به ارزیابی بگذارد تا به نوعی بهترین گزارش، مصاحبه و متن را در پایان هر هفته معرفی شود. در این ارزیابی مولفه هایی چون انتخاب سوژه، خلاقیت و نوآوری، سرعت، دقت، انصاف و جامعیت اطلاع رسانی، مطالبه گری رسانه و پاسخگو کردن مسئولان و رعایت دیگر معیارهای حرفه ای و اخلاق رسانه ای به همراه روش ارائه از ویراستاری تا گرافیک، در نظر گرفته شده است. البته انتخاب نشدن مطالب دیگر رسانه ها به هیچ عنوان به معنای انکار ارزش کاری و خبری آنان نیست.

بخوانید سوژه های برگزیده این هفته را…

به گزارش شفقنارسانه، بحث ناترازی انرژی و مشکلاتی که در زمینه کمبود برق ایجاد شده از جمله موضوعات مهم ماه های اخیر است. روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «علاج سرمایه» به این مسئله پرداخت که چگونه دیپلماسی اقتصادی می‌تواند به رفع ناترازی انرژی کمک کند. سوژه پردازی خوب، نگاه کارشناسانه و راهکار محور از دلایل انتخاب این گزارش است.

صدور مجوز تأسیس داروخانه برای افراد غیرداروساز موضوعی بود که مورد انتقاد بسیاری از داروسازان قرار گرفت. روزنامه قدس در گزارشی با عنوان پای غیرمتخصص‌ها در کفش داروسازها» به گفتگو با کارشناسان پرداخت. نگاه انتقادی و کارشناسانه به مسئله و توجه به تبعات آن از دلایل انتخاب این گزارش است.

در هفته های گذشته  پرستاران اقدام به اعتراض هایی در قالب تجمعات صنفی کردند که مطالبات آن ها مورد توجه رسانه ها قرار گرفت تا جایی که وزیر بهداشت از حل برخی از مطالبات  خبر داد. از جمله سوژه های منتخب این هفته مطلب روزنامه اعتماد است که در گزارشی با عنوان «اعتراض تا تحقق واقعی خواسته‌ها» به آن پرداخت. توجه به مطالبه گروهی از جامعه، بازنمایی اعتراض آن ها و روایت پرستاران از مشکلاتشان از دلایل انتخاب این مطلب است.

سوژه منتخب بعدی گزارش روزنامه جام جم با عنوان «نهضت ملی مسکن، زیر تیغ دلالان» است که به وضعیت نهضت ملی مسکن و ورود دلالان برای خرید و فروش امتیاز آن پرداخت. نگاه انتقادی و تاکید بر تبعات بی توجهی به این مسئله از دلایل انتخاب این گزارش است.

 

source

توسط postbin.ir