به گزارش شفقنارسانه به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، شرکت مایکروسافت، حدود ۹۰ آسیب‌پذیری را در محصولات مختلف این شرکت ترمیم کرد که ۹ مورد از آن‌ها “روز-صفر” گزارش شده است.

نکته قابل توجه این است که حداقل ۶ مورد از این آسیب‌پذیری‌های “روز-صفر” از مدتی پیش موردسوءاستفاده مهاجمان قرار گرفته‌اند.

شرکت سیسکو، ۱۶ آسیب‌پذیری را در محصولات مختلف خود ترمیم کرد که شدت ۶ مورد از آن‌ها، “بحرانی” گزارش شده است. سوءاستفاده از برخی از ضعف‌های امنیتی یاد شده، مهاجم را به در اختیار گرفتن کنترل سامانه آسیب‌پذیر قادر می‌کند.

فـورتـی‌نـت سه آسیب پذیری و بیت دیفندر یک آسیب پذیری را ترمیم کردند و شرکت سولارویندز نیز در خصوص دو آسیب‌پذیری “بحرانی” توصیه نامه منتشر کرده است.

نسخه‌های جدید گوگل در مجموع ۶۵ آسیب‌پذیری را در این مرورگر ترمیم می‌کنند و شرکت موزیلا، مجموعا ده‌ها ضعف امنیتی را در مرورگر Firefox و نرم‌افزار مدیریت ایمیل Thunderbird برطرف کرد که شدت برخی از این باگ‌های امنیتی، “بالا” گزارش شده است.

شرکت اس‌ای‌پی، ۱۷ توصیه‌نامه امنیتی در خصوص محصولات مختلف خود منتشر کرده و مرکز CISA آمریکا، اعلام کرده است مهاجمان همچنان مشغول سوء استفاده از ۱۶ ضعف‌ امنیتی در محصولات مختلف سایبری هستند.

اطللاعات فنی این ضعف‌های امنیتی و مشخصات آسیب‌پذیری‌ها در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راهبردی افتا به آدرس :

https://afta.gov.ir/fa-IR/Portal/۴۹۲۷/news/view/۱۴۶۰۸/۲۱۷۲/ منتشر شده است.

source

توسط postbin.ir