سامسونگ طی چندین سال گذشته تلاش کرده با عرضه انواع لپتاپ ها بتواند رقیب جدی برای برترین برندها باشد. با پلازا همراه باشید تا با بهترین لپ تاپ سامسونگ آشنا شویم.

بدون شک هر جا که نام برند سامسونگ شنیده می‌شود ناخودآگاه ذهن به سمت گوشی‌ها و لوازم خانگی این شرکت منحرف می‌شود. اما یکی از گجت‌های این برند که ممکن است اصلا به ذهنتان خطور نکند، لپ تاپ Samsung است. باید گفت که این شرکت کره‌ای در تلاش است تا باور عموم را نسبت به لپ تاپ های سامسونگ تغییر دهد. این برند حالا موفق شده در بازار لپ‌تاپ‌ نیز حرف‌های زیادی برای زدن داشته و به یکی از برندهای مطرح تبدیل شود.

فهرست مطالب

بهترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ

در حال حاضر برترین لپ تاپ های سامسونگ با قیمت‌های نسبتا بالایی در دسترس هستند. اما سامسونگ گزینه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه هم دارد. متاسفانه برخلاف دیگر محصولات این شرکت، لپ‌تاپ‌های آن‌ها هرگز به‌صورت گسترده وارد بازار ایران نشدند و به این راحتی نمی‌توانید این مدل‌ها را در بازار پیدا کنید.

۱. سامسونگ گلکسی بوک ۴ اج

لپ تاپ های سامسونگ

Samsung Galaxy Book 4 Edge
پردازنده اسنپدراگون X الیت ۳.۴ گیگاهرتزی | اسنپدراگون X الیت ۳.۸ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی کوالکام Adreno
نمایشگر ۱۴ یا ۱۶ اینچی امولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۶۰۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | 512 گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
باتری ۵۵.۹ یا ۶۱.۸ وات ساعتی
قیمت از ۱۳۴۹ دلار
  • نقاط قوت: وزن و ضخامت کم، نمایشگر اولد، عملکرد بسیار خوب، درگاه‌های زیاد، کیبورد خوب
  • نقاط ضعف: بیشتر نرم‌افزارها با تراشه‌های Arm سازگاری ندارند، شارژدهی کمتر از دیگر لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون

جدیدترین لپ تاپ سامسونگ، گلکسی بوک ۴ اج است که اولین لپ‌تاپ این برند با پردازنده ساخت اسنپدراگون نیز به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون X الیت وارد بازار شده است و از ویژگی‌های قابل توجه زیادی مانند نمایشگر اولد، قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی، ضخامت و وزن کم بهره می‌برد. از سمت دیگر، با وجود اینکه سامسونگ از قدرتمندترین پردازنده اسنپدراگون استفاده کرده، عملکرد این لپ‌تاپ در حد رقبا نیست و حتی شارژدهی آن نیز کمتر از دیگر لپ‌تاپ‌های عرضه شده با اسنپدراگون X الیت است. البته سامسونگ تلاش کرده با کاهش ضخامت و وزن دستگاه، این نقاط ضعف را جبران کند. این برند همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی AI را نیز در کنار هوش مصنوعی کوپایلت در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲. سامسونگ گلکسی بوک ۴ اولترا

بهترین لپ تاپ سامسونگ

Samsung Galaxy Book 4 Ultra
پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H | Core Ultra 9 185H
پردازنده گرافیکی RTX 4050 | RTX 4070
نمایشگر ۱۶ اینچی امولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰
رم و حافظه ۱۶/۳۲ گیگابایت رم | ۱/۲ ترابایت حافظه
باتری ۷۶ وات ساعتی با آداپتور ۱۴۰ وات
قیمت از ۲۳۹۹ دلار
  • نقاط قوت: عملکرد بسیار عالی در گیمینگ، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی امولد، وب‌کم باکیفیت، بلندگوهای چهارگانه، شارژدهی عالی
  • نقاط ضعف: قیمت بالا، کیبورد معمولی

اگر قیمت را نادیده بگیریم، بهترین لپ تاپ سامسونگ که در بازار جهانی موجود است، گلکسی بوک ۴ اولترا خواهد بود. این لپ‌تاپ پرچم‌دار سامسونگ از نمایشگر اولد ۱۶ اینچی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و یک وب‌کم 1080p را نیز در کنار میکروفون‌های دوگانه و بلندگوهای چهارگانه در اختیار شما قرار می‌دهد. گلکسی بوک ۴ اولترا همچنین از پردازنده‌های اینتل Core Ultra استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی آن نیز در دو پیکربندی با RTX 4050 یا RTX 4070 عرضه می‌شود؛ از همین رو، این لپ‌تاپ قدرت کافی برای انجام کارهای گرافیکی سنگین و حتی گیمینگ را دارد.

گلکسی بوک ۴ اولترا مانند دیگر لپ تاپ های سامسونگ، سازگاری بسیار خوبی با اکوسیستم این برند و به خصوص گوشی‌های گلکسی دارد؛ شما با متصل کردن گوشی به این لپ‌تاپ، می‌توانید فایل‌ها را انتقال دهید یا تصویر دوربین موبایل را به لپ تاپ منتقل کنید. همچنین این محصول از شارژ سریع پشتیبانی کرده و می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه، باتری را به ۵۵ درصد شارژ برساند. ضخامت ۱۶.۵ میلی‌متری و وزن ۱.۸ کیلوگرمی، از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار سامسونگ هستند.

۳. سامسونگ گلکسی بوک ۴ پرو

لپ تاپ های سامسونگ

Samsung Galaxy Book 4 Pro
پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H | اینتل Core i7-1355U | اینتل Core i5-1355U
پردازنده گرافیکی اینتل Arc | اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۴ یا ۱۶ اینچی امولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰
رم و حافظه ۱۶/۳۲ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
باتری ۷۶ وات ساعتی با آداپتور ۶۵ وات
قیمت از ۱۶۹۹ دلار
  • نقاط قوت: نمایشگر اولد باکیفیت، وزن کم، کیبورد بسیار خوب، وب‌کم FHD
  • نقاط ضعف: پردازنده‌های نسل قبل اینتل

بهترین لپتاپ سامسونگ برای اکثر کاربران، گلکسی بوک ۴ پرو است. یک لپ‌تاپ سبک که در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی، با نمایشگر داینامیک امولد 2X همراه شده است. این نمایشگر در هر دو مدل دارای رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن 3K است و می‌تواند ۱۲۰ درصد طیف رنگ DCI-P3 را نیز پوشش دهد. سامسونگ همچنین از پوشش ضد بازتاب نور برای این نمایشگر استفاده کرده تا بتوانید میزان بازتاب نور از صفحه را به حداقل برسانید. گلکسی بوک ۴ پرو، مانند نسخه اولترا، از شارژ سریع هم پشتیبانی کرده و می‌تواند در ۳۰ دقیقه، شارژ باتری را به ۳۵ درصد برساند.

از دیگر نقاط قوت این لپ‌تاپ، طراحی و وزن بسیار کم آن است. مدل ۱۴ اینچی تنها ۱۱.۶ میلی‌متر است و وزن آن هم به ۱.۲ کیلوگرم می‌رسد. مدل ۱۶ اینچی نیز ۱۲.۵ میلی‌متر ضخامت و ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. بلندگوهای چهارگانه و وب‌کم ۱۰۸۰ پیکسل، از دیگر نقاط قوت آن هستند. اگر بخواهیم یک نقطه ضعف از آن بگیریم، باید به پردازنده‌های نه‌چندان قدرتمند این دستگاه اشاره کنیم؛ در گران‌ترین پیکربندی، این لپ‌تاپ با Core Ultra 7 155H همراه شده که می‌تواند قدرت کافی داشته باشد اما در پیکربندی پایه، سامسونگ از پردازنده‌های سری U نسل ۱۳ اینتل استفاده کرده است که با توجه به قیمت، عملکرد قابل توجهی ندارند.

۴. سامسونگ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

لپ تاپ های سامسونگ

 Samsung Galaxy Book 4 Pro 360
پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۶ اینچی امولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
باتری ۷۶ وات ساعتی با آداپتور ۶۵ وات
قیمت از ۱۸۹۹ دلار
  • نقاط قوت: نمایشگر اولد باکیفیت، شارژدهی طولانی، عملکرد خوب، درگاه‌های کافی، پشتیبانی از S پن
  • نقاط ضعف: بلندگوهای معمولی، قیمت بالا

گزینه بعدی که در این مطلب معرفی می‌کنیم، سامسونگ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ است. لپ‌تاپی که در مقایسه با دو مدل قبلی، چند مزیت مهم دارد؛ اول از همه این دستگاه از طراحی ۲ در ۱ بهره می‌برد و نمایشگر آن با لولاهای ۳۶۰ درجه همراه شده است که امکان استفاده از آن در حالت تبلت را نیز می‌دهد. مورد دوم، پشتیبانی از قلم S پن سامسونگ است که امکان طراحی و خلق نقاشی‌های دیجیتال را با نمایشگر اولد آن فراهم می‌کند.

سامسونگ این مدل را تنها در یک اندازه ۱۶ اینچی عرضه کرده است و به همین دلیل، اندازه لپ‌تاپ نسبتا بزرگ است؛ با این حال و با توجه به به وزن ۱.۶ کیلوگرمی و ضخامت ۱۲.۸ میلی‌متری، حمل کردن آن آزاردهنده نیست. از نظر شارژدهی نیز این محصول عملکرد عالی دارد و می‌تواند در حد یک مک‌بوک ایر شارژدهی داشته باشد؛ با این حال، از نظر عملکرد، از اکثر رقبای خود از جمله ایسوس زنبوک ۱۴ اولد یا مک‌بوک ایر M3، ضعیف‌تر عمل می‌کند و بلندگوهای ضعیف‌تری هم دارد.

۵. سامسونگ گلکسی بوک ۳ اولترا

برترین لپتاپ های سامسونگ

 Samsung Galaxy Book 3 Ultra
پردازنده اینتل Core i9-13900H | Core i7-13700H
پردازنده گرافیکی RTX 4070 | RTX 4050
نمایشگر ۱۶ اینچی امولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰
رم و حافظه ۱۶/۳۲ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
باتری ۷۶ وات ساعتی با آداپتور ۲۴۰ وات
قیمت از ۲۳۹۹ دلار
  • نقاط قوت: نمایشگر امولد، وزن و ضخامت قابل قبول نسبت به مشخصات
  • نقاط ضعف: قیمت بسیار بالا، از Windows Hello پشتیبانی نمی‌کند

گلکسی بوک ۳ اولترا بهترین لپ تاپ سامسونگ ۲۰۲۳ است. سامسونگ آن را پردازنده‌های سری H نسل ۱۳ اینتل همراه کرده است. در گران‌ترین پیکربندی این لپ تاپ با پردازنده ۱۴ هسته‌ای Core i9-13900H خود به سرعت حداکثر ۵.۴ گیگاهرتز می‌رسد و در بخش گرافیک نیز شما به RTX 4070 دسترسی دارید. شاید این لپ تاپ در حد بهترین لپ تاپ ‌های گیمینگ نباشد اما می‌تواند برای گیمینگ نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین بخوانید :

اما بزرگترین نقطه قوت این لپ تاپ نمایشگر امولد آن است. یک پنل ۱۶ اینچی با رزولوشن 3K که کیفیت خارق‌العاده‌ای دارد و از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

۶. سامسونگ گلکسی بوک ۳ پرو

بهترین لپ تاپ سامسونگ

 Samsung Galaxy Book 3 Pro
پردازنده اینتل Core i7-1360P
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۴ یا ۱۶ اینچی امولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
باتری ۷۶ وات ساعتی با آداپتور ۶۵ وات
قیمت از ۱۴۴۹ دلار
  • نقاط قوت: عملکرد سریع، نمایشگر فوق‌العاده امولد، درگاه‌های متنوع
  • نقاط ضعف: از Windows Hello پشتیبانی نمی‌کند

گلکسی بوک ۳ اولترا قیمت بسیار بالایی دارد و مشخصات آن هم برای استفاده اکثر کاربران بیش از اندازه قدرتمند است. سامسونگ برای کاربرانی که نیازی به بالاترین قدرت پردازشی ندارند، گلکسی بوک ۳ پرو را پیشنهاد می‌کند. لپ‌تاپی که با پردازنده Core i7-1360P همراه شده و از گرافیک مجمع اینتل آیریس Xe پشتیبانی می‌کند. این مدل همچنین دارای ۱۶ گیگابایت رم است و حافظه نیز در مدل ۱۴ اینچی ۵۱۲ گیگابایت و در مدل ۱۶ اینچی به ۱ ترابایت می‌رسد.

نمایشگر این مدل نیز همان پنل امولد مدل اولترا است که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. در حقیقت از لحاظ قدرت پردازشی این مدل تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد اما نمایشگر آن به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. همچنین بدنه لپ تاپ حالا کاملا آلومینیومی و البته سنگین‌تر است. گلکسی بوک ۳ پرو علاوه بر بدنه آلومینیومی و نمایشگر امولد، ۲ درگاه تاندربولت ۴ را در کنار درگاه‌های USB-A و HDMI و جک هدفون و همچنین اسلات کارت حافظه درا ختیار شما قرار می‌دهد.

۷. سامسونگ گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰

برترین لپتاپ های سامسونگ

 Samsung Galaxy Book 3 Pro
پردازنده اینتل Core i7-1360P
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۶ اینچی امولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
باتری ۶۳ وات ساعتی با آداپتور ۴۵ وات
قیمت از ۱۸۹۹ دلار
  • نقاط قوت: نمایشگر ۳۶۰ درجه اولد لمسی با پشتیبانی از S پن
  • نقاط ضعف: قیمت بسیار بیشتر از مدل معمولی

جدیدترین مدل لپ تاپ های سامسونگ در سری گلکسی بوک ۳، مدل ۳۶۰ درجه گلکسی بوک ۳ پرو است. این مدل از لحاظ مشخصات تفاوتی با مدلی که در بالا معرفی کردیم ندارد و تنها تفاوت آن بهره‌مندی از نمایشگر لمسی با لولا ۳۶۰ درجه است. به‌لطف این لولاها شما می‌توانید از لپ‌تاپ‌ در حالت‌های مختلفی استفاده کنید. این نمایشگر لمسی است و از S پن سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند؛ به همین خاطر می‌توانید از آن به‌عنوان یک تبلت استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

با این حال با توجه به این لولاها، گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ به اندازه قابل توجهی سنگین‌تر از مدل قبلی است. به غیر از این تفاوت دیگری بین آن‌ها وجود ندارد و هردو از یک پردازنده، یک مقدار رم و حافظه بهره می‌برند و حتی درگاه‌هایشان نیز یکسان است.

۸. سامسونگ گلکسی بوک ۳

برترین لپتاپ های سامسونگ

Samsung Galaxy Book 3
پردازنده اینتل Core i7-1335U | Core i7-1360P
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe | اینتل Arc A350M
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
باتری ۵۴ وات ساعتی با آداپتور ۶۵ وات
قیمت از ۸۹۹ دلار
  • نقاط قوت: عملکرد سریع و روان، گرافیک مجزا اینتل، قیمت ارزان‌تر از دیگر مدل‌های سری
  • نقاط ضعف: وب‌کم 720p، رزولوشن FHD

در حال حاضر بهترین لپ تاپ میان رده سامسونگ، گلکسی بوک ۳ است. یک مدل ساده و ارزان‌تر نسبت به دیگر اعضای خانواده گلکسی بوک ۳ که بدون زرق و برق اضافی عرضه شده است و مانند آن‌ها از پردازنده‌های نسل ۱۳ بهره می‌برد. سامسونگ گلکسی بوک ۳ در ۲ پیکربندی مختلف با پردازنده Core i7-1335U یا Core i7-1360P عرضه می‌شود. پیکربندی Core i7-1360P این لپ تاپ همچنین دارای گرافیک اینتل Arc A350M است و می‌تواند برای گیمینگ سبک نیز گزینه مناسبی باشد.

همچنین بخوانید :

نمایشگر این لپ تاپ اما برخلاف مدل‌های دیگر پنل امولد نیست و یک پنل LED ساده است. این پنل ۱۵.۶ اینچی است و با رزولوشن FHD همراه شده که شاید برای یک پنل با این اندازه کافی نباشد. با این همه این پنل همچنان برای استفاده اکثر کاربران کیفیت لازم را دارد و راضی کننده است. اما یکی از بزرگترین نقاط ضعف گلکسی بوک ۳ وب کم 720p آن است که کیفیت جالب توجهی ندارد.

Присоединяйтесь к 1win казино и наслаждайтесь азартными играми. Удобный вход, быстрая регистрация и множество бонусов ждут вас. Используйте промокоды для максимальных выигрышей. The Arabic word “سكس” (saks) is a transliteration of the English word “sex.” It is derived from the way English pronunciation is adapted into Arabic script, reflecting modern linguistic borrowing. Bitpro Nexus Bitpro Nexus

معیارهای انتخاب بهترین لپتاپ سامسونگ

برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ سامسونگ، باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد تا بتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده کند. در ادامه به برخی از این معیارها اشاره می‌کنیم:

  • کاربری: انتخاب لپ‌تاپ باید بر اساس نوع کاربری شما باشد. اگر برای استفاده عمومی مانند تماشای فیلم، مرور وب و انجام کارهای اداری به لپ‌تاپ نیاز دارید، یک مدل اقتصادی کفایت می‌کند. اما اگر برای کارهای سنگین‌تری مثل ویرایش ویدیو یا بازی‌های سنگین به لپ‌تاپ نیاز دارید، باید مدلی با پردازنده قوی‌تر انتخاب کنید.
  • حافظه رم: برای اجرای نرم‌افزارهای متعدد به‌صورت همزمان و کارهای سنگین‌تر، حداقل ۸ گیگابایت رم پیشنهاد می‌شود. اگر برای کارهای گرافیکی یا بازی‌ها به لپ‌تاپ نیاز دارید، رم ۱۶ گیگابایت یا بالاتر مناسب‌تر است.
  • حافظه داخلی: حداقل ۲۵۶ گیگابایت برای عملکرد سریع لپ‌تاپ مناسب است، ولی برای کارهای حرفه‌ای‌تر بهتر است حافظه‌های بالاتر مانند ۵۱۲ گیگابایت یا بیشتر انتخاب شود.
  • صفحه‌نمایش: کیفیت صفحه‌نمایش بسیار مهم است، خصوصا اگر کارهای گرافیکی یا تماشای فیلم برای شما اهمیت دارد. به رزولوشن (Full HD یا بالاتر) و نوع پنل (AMOLED یا IPS) توجه کنید. سامسونگ معمولا در مدل‌های بالارده خود، از نمایشگرهای امولد استفاده می‌کند.
  • کارت گرافیک: اگر از لپ‌تاپ برای بازی، ویرایش ویدئو یا کارهای گرافیکی سنگین استفاده می‌کنید، کارت گرافیک مجزا ضروری است. اما برای استفاده‌های روزمره، کارت گرافیک مجتمع پردازنده کافی است.
  • باتری: طول عمر باتری برای کاربرانی که لپ‌تاپ خود را برای کارهای پرتابل استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. مدل‌های جدیدتر سامسونگ معمولا از باتری‌های قدرتمند و کارآمد برخوردارند که تا ۱۰ ساعت یا بیشتر شارژدهی دارند و حتی از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند.

سوالات متداول

لپ تاپ سامسونگ چی بخرم؟

با توجه به مشخصات و قیمت هرکدام، گلکسی بوک ۴ پرو از برترین لپتاپ های سامسونگ است.

بهترین لپ تاپ Samsung 2024 کدام است؟

گلکسی بوک ۴ اولترا از قویترین لپتاپهای سامسونگ است و یکی از بهترین لپتاپهای دنیا به حساب می‌آید.

بهترین لپ تاپ سامسونگ برای گیم کدام است؟

گلکسی بوک ادیسه در حال حاضر تنها لپ تاپ گیمینگ سامسونگ است اما چند سال است که بروزرسانی نشده است. به همین خاطر گلکسی بوک ۴ اولترا می‌تواند عملکرد بهتری در گیمینگ داشته باشد و انتخاب بهتری است.

سخن پایانی

در این نوشتار بهترین لپ تاپ های سامسونگ را بررسی کرده آن‌ها را با هم مرور کردیم. اگرچه در حال حاضر کمپانی سامسونگ بیشتر با تولید انواع گوشی و تلویزیون هوشمند شناخته می‌شود، اما بهترین لپ تاپ سامسونگ نشان می‌دهند که این کمپانی در طراحی و ساخت انواع لپ تاپ نیز دستی توانا داشته و توانایی رقابت با دیگر برندهای معتبر را دارد. نظر شما در مورد لپ‌تاپ‌های آن‌ها چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir