فیلم انواع مهربانی (Kinds of Kindness) یک فیلم پوچ‌گرای آنتولوژی در ژانر کمدی سیاه است. در این اثر سه‌گانه به کارگردانی یورگوس لانتیموس بازیگرانی چون اما استون و جس پلمونس حضور دارند.

یورگوس لانتیموس (Yorgos Lanthimos) کارگردان یونانی است که اخیرا با فیلم انواع مهربانی (Kinds of Kindness) بار دیگر نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. ژانر فیلم سینمایی انواع مهربانی کمدی سیاه، تراژدی، درام، آنتولوژی و پوچ‌گرا است که از سه داستان متمایز تشکیل شده است. اما استون، جسی پلمونس و ویلیم دفو از بازیگران مطرح در این فیلم 164 دقیقه‌ای هستند. فیلم انواع مهربانی محصول مشترک کشورهای ایرلند، بریتانیا، آمریکا و یونان است و اولین بار در جشنواره فیلم کن 2024 به روی پرده رفت. تاریخ اکران فیلم Kinds of Kindness در سینماهای آمریکا نیز 21 ژوئن 2024 (1 تیر 1403) بود. این اثر نامزد نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و تحسین منتقدین را برانگیخت.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی فیلم انواع مهربانی با بازی اما استون بپردازیم. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های 2024 است و اگر هنوز برای دانلود آن شک دارید، این مقاله با بررسی داستان، بازیگران و نظرات منتقدین به شما در این تصمیم‌گیری کمک خواهد کرد.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی انواع مهربانی

فیلم Kinds of Kindness خلاصه فیلم سینمایی انواع مهربانی

داستان فیلم انواع مهربانی در ساختاری معروف به “افسانه سه‌گانه” روایت می‌‌شود؛ بدین ترتیب که فیلم 3 داستان مجزا و متمایز را به مخاطب ارائه می‌دهد.

مرگ R.M.F. : در داستان اول رابرت فلچر را داریم که تمام ابعاد زندگی‌اش به طور کامل تحت کنترل رئیسش است. تا اینکه روزی رابرت به یکی از دستورات شک می‌‌کند و تصمیم می‌گیرد کنترل زندگی‌اش را در دست بگیرد.

R.M.F. پرواز می‌کند: در داستان دوم با دنیل همراه می‌شویم که همسرش را پس از یک حادثه در دریا از دست داده است. هنگامی که همسرش خیلی ناگهانی به خانه برمی‌گردد، دنیل شک می‌کند که آیا این زن واقعا همسر اوست؟ و این شک او را به مسیری از خشونت و جنون می‌کشاند.

R.M.F. ساندویچ می‌خورد: در آخرین روایت امیلی و اندرو را داریم، زوجی که به دنبال یک فرد خارق‌العاده می‌گردند؛ کسی که پیشگویی شده با توانایی زنده کردن مردگان، قرار است یک پیشوای روحانی مشهور شود.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم انواع مهربانی

فیلمنامه فیلم انواع مهربانی پنجمین همکاری بین یورگوس لانتیموس و افتیمیس فیلیپو (Efthimis Filippou) است. در سپتامبر 2022 خبر رسید که فیلمی به کارگردانی لانتیموس ساخته می‌شود، و ماه بعد نیز نام بازیگران منتشر شد. فیلمبرداری از اکتبر همان سال آغاز، و پس از 9 هفته به پایان رسید. در این بخش با بازیگران فیلم سینمایی Kinds of Kindness آشنا می‌شویم.

اما استون در نقش ریتا/ لیز/ امیلی

بازیگران فیلم انواع مهربانی فیلم Kinds of Kindness

امیلی جین استون (Emily Jean Stone) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی، متولد 6 نوامبر 1988 (15 ابان 1367) در ایالت آریزونا است. او بازیگری را از سال 2000، به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد. در نوجوانی به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد تا این حرفه را جدی‌تر دنبال کند. او با فیلم Easy A (2010) شناخته و با نقش گوئن استیسی در فیلم The Amazing Spider-Man (2012) و دنباله آن به شهرت رسید. در میان معرو‌ف‌ترین اثار این بازیگر می‌توانیم فیلم The Favourite (2018)، فیلم Cruella (2021) و مینی‌سریال The Curse (2023) را نام ببریم. اما استون بازیگر مستعدی است که سابقه 5 نامزدی جایزه اسکار را دارد و در میان آنها 2 بار، برای فیلم La La Land (2016) و فیلم Poor Things (2023)، این جایزه را کسب کرده است.  در کارنامه او 165 نامزدی و 49 برد در جشنواره‌های مختلف به چشم می‌خورد.

جسی پلمونس در نقش رابرت/ دنیل/ اندرو

تاریخ اکران فیلم Kinds of Kindness هنرپیشه های فیلم انواع مهربانی

جسی پلمونس (Jesse Plemons) بازیگر آمریکایی در تاریخ 2 آوریل 1988، برابر با 13 فروردین 1367، در ایالت تگزاس چشم به جهان گشود. او به عنوان یک بازیگر کودک، از سال 1991 وارد عرصه سرگرمی شد و با نقش لندی کلارک در سریال Friday Night Lights (2006-2011) به شهرت رسید. نقش تاد در فصل پنجم سریال Breaking Bad و فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie (2019) بر شهرت وی افزود. این بازیگر تاکنون 2 بار، برای سریال Fargo (2015) و سریال Black Mirror (2017)، نامزد جایزه امی شده است. نقش‌آفرینی وی در فیلم The Power of Dog (2021) جس را نامزد جایزه اسکار کرد. اخیرا نیز بازی در فیلم Kind of Kindness او را برنده جایزه جشنواره فیلم کن در بخش بهترین بازیگر مرد کرده است.

همچنین بخوانید :

ویلم دفو در نقش ریموند/ جورج/ اومی

نقد فیلم Kinds of Kindness ژانر فیلم سینمایی انواع مهربانی

ویلیام جیمز دفو (William James Dafoe) یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران آمریکایی است که به خاطر استعدادش در به تصویر کشیدن نقش‌های متنوع مشهور شده است. وی در تاریخ 22 جولای 1955، برابر با 30 تیر 1334، در ویسکانسین متولد شد. ویلم دفو از سال 1975، در سن 20 سالگی، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و طی نیم قرن فعالیت افتخاراتی نظیر چهار نامزدی جایزه اسکار، نامزدی جایزه بفتا و چهار نامزدی جایزه گلدن گلوب را کسب کرده است. همچنین وی یکی از بنیانگذاران کمپانی The Wooster Group است. ویلم دفو با نقش نورمن آزبورن، یکی از شخصیت‌های شرور سینمای مارول در فیلم‌های مردعنکبوتی و همچنین نقش عیسی مسیح در فیلم The Last Temptation of Christ (1988) به شهرت رسید. در میان جدیدترین کارهای او می‌توانیم فیلم Nightmare Alley (2021) و فیلم Beetlejuice Beetlejuice (2024) را نام ببریم.

مارگارت کوالی در نقش ویویان/ مارتا/ روث و ربکا

فیلم Kinds of Kindness داستان فیلم انواع مهربانی

سارا مارگارت کوالی (Sarah Margaret Qualley) یکی از بازیگران جوان آمریکایی، متولد 23 اکتبر 1994 (1 آبان 1373) در مونتانا است. مادر و خواهر او، اندی مک‌دوال و رینی کوالی، هر دو بازیگر هستند. مارگارت نیز بازیگری را از سال 2013 آغاز کرد و با سریال The Leftovers (2014-2017) به شهرت رسید. نقش آن رینکینگ در مینی‌سریال Fosse/Verdon (2019) و نقش الکساندرا راسل در مینی‌سریال Maid (2021) تحسین منتقدین را نصیب این بازیگر کرد. حدود 10 سال از آغاز فعالیت مارگارت می‌گذرد و در این مدت 11 نامزدی را وارد کارنامه هنری خویش کرده است.

در فهرست زیر نام و نقش بقیه هنرپیشه های فیلم انواع مهربانی را با هم می‌خوانیم:

  • هونگ چاو (Hong Chau) در نقش سارا/ شارون/ آکا
  • جو آلوین (Joe Alwyn) در نقش ارزیاب کلکسیون/ جری/ جوزف
  • ممودو عثی (Mamoudou Athie) در نقش ویل/ نیل/ پرستار سردخانه
  • هانتر شفر (Hunter Schafer) در نقش آنا
  • یورگوس استفاناکوس (Yorgos Stefanakos) در نقش کارمند ریموند/ خلبان هلیکوپتر/ مرد مرده
  • جرسکین فندریکس (Jerskin Fendrix) در نقش نوازنده پیانو
  • مرا بنوا (Merah Benoit) در نقش دختر امیلی
  • کریستال آلین چمبرز (Krystal Alayne Chambers) در نقش سوزان

نقد فیلم Kinds of Kindness

فیلم انواع مهربانی اولین بار در هفتادوهفتمین جشنواره فیلم کن، در تاریخ 17 می 2024 (28 اردیبهشت 1403) به روی پرده رفت. سرچلایت پیکچرز توزیع این فیلم در آمریکا را در دست گرفت و آن را در تاریخ 21 ژوئن 2024 (1 تیر 1403) در برخی سینماهای منتخب آمریکا به نمایش گذاشت. این فیلم لانتیموس در 28 ژوئن (8 تیر) به طور گسترده در بریتانیا و ایرلند به روی پرده سینماها رفت.

فیلم Kind of Kindness  در جشنوراه فیلم کن نامزد نخل طلای بهترین فیلم شد و جس پلمونس نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. فیلم انواع مهربانی با حضور در جشنواره فیلم سیدنی نامزدی بهترین فیلم را از آن خود کرد. تا به الان نمرات منتقدین و بینندگان خوب بوده است. وبسایت IMDb امتیاز 6.7 از 10 را به این اثرر داده و 72% نقدهای راتن تومیتوز (از 266 نقد) نقد مثبت بوده است. در ادامه مروری اجمالی بر برخی از این نقدها داریم.

بررسی فیلم انواع مهربانی با بازی اما استون معرفی فیلم Kinds of Kindness 2024

The A.V. Club/ فرح چدد: 91

این افزایش تاریکی از اپیزودی به اپیزود دیگر تا حد زیادی همان چیزی است که ساختار سه‌گانه فیلم را توجیه می‌کند. هرگز احساس نمی‌شود که این داستان‌های هم‌زمان به تنهایی بهتر عمل کنند. آنها مطابق با یکدیگر بنا می‌شوند، و با پیچیده شدن درنهایت به چیز دلخراشی می‌رسند که با توصیف “افسانه” تطابق دارد.

The Guardian/ پیتر بردشاو: 80

جلوه همه چیز در فیلم ظریف و شیک است، با این حال شاید محتوای زیادی برای تطابق با این سبک وجود نداشته باشد. فیلم انواع مهربانی سنگین‌تر و طولانی‌تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم، گویی در فیلم به دنبال راه‌حل معناداری هستیم که وجود ندارد. با این حال فقدان و غیبت شاید کل موضوع باشد.

The Hollywood Reporter/ دیوید رونی: 70

ممکن است فیلم در یک ساعت اول از نظر موضوعی، آنگونه که برخی مخاطبین انتظار دارند، منسجم نباشد؛ اما هرچه بیشتر به آن فکر می‌کنید قطعات پازل پیدا و در جای خود قرار می‌گیرند و موضوعات مشترک ظاهر می‌شوند.

همچنین بخوانید :

BBC/ نیکولاس باربر: 60

همه بازیگران به زیبایی بازی کرده‌ا‌ند و همه آنها با نبوغ مرده لانتیموس می‌درخشند: در دنیای او همه چیز به اندازه کافی غیرقابل تحمل هست که خنده‌دار باشد، اما آنقدر واقعی است که وحشتناک می‌شود.

Time/ استفانی زاچارک: 50

فیلم Kinds of Kindness به قدری خشک و تصنعی است که نمی‌تواند آزاردهنده یا خنده‌دار یا هر دو آنها باشد- و حتی بازیگران قدرتمند نیز نمی‌توانند آن را نجات دهند.

New York Post/ جانی اولکسینسکی: 25

تلاش ناموفق فیلم لانتیموس برای هوشمندی این است که هیچ کس در اینجا مهربان نیست؛ آنها بیش از اندازه بی‌رحم هستند. هیچ ایرادی در آن وجود ندارد، اما این موفقیت‌ها به خصوص سرگرم‌کننده و عمیق نیستند، بلکه صرفا تصادفی و تکراری هستند.

The Globe and Mail/ بری هرتز: 17

این فیلم یک کالبدشکافی تهاجمی نوجوانانه و خسته‌کننده از مفهوم اراده آزاد است.

سخن پایانی

فیلم انواع مهربانی فیلم Kinds of Kindness

مقاله معرفی فیلم Kinds of Kindness 2024 را با این نکته به پایان می‌بریم که طبق گفته کارگردان حروف R. M. F به هیچ چیز خاصی اشاره نمی‌کند. اکنون که داستان فیلم را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و مروری بر نظرات منتقدین داشتیم، نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد تا نظرات خود درباره فیلم را با ما به اشتراک بگذارید. آیا این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ آیا با دیگر آثار این کارگردان یونانی آشنا هستید؟ مشتاق خواندن نظرات شما در بخش “دیدگاه شما” هستیم.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir