ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: احداث خط ریلی شلمچه – بصره یکی از طرح‌های مهم برون‌مرزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که به‌سرعت در حال اجراست.

سید میعاد صالحی امروز ۱۷ شهریورماه درباره روند احداث خط ریلی شلمچه – بصره اظهار کرد: بیش از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر احداث این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.

وی مین‌روبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با توجه ‌به تلاش‌های صورت‌گرفته توانستیم تاکنون حدود ۴ کیلومتر در عمق خاک عراق مین‌روبی کنیم.

صالحی همچنین به کشف بیش از ۶ هزار انواع مین‌های جنگی و خمپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کرده‌ایم و به‌تدریج بقیه هم کشف و منهدم می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر این مین‌ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است، طوری که ۵ لایه مین‌روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین درباره ویژگی‌های پل احداثی برای این خط گفت: احداث پل بر روی اروندرود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است و هم اکنون در حال شمع‌کوبی هستیم که این شمع‌ها هر کدام با یک و نیم متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال احداث هستند.

صالحی افزود: امیدواریم با توجه ‌به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران – کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir