شهر پوکروفسک روز یکشنبه مورد حمله قرار گرفت، به یک ساختمان مسکونی در خارکیف حمله شد و بامداد دوشنبه نیز روسیه با پهپاد‌های ایرانی به کی‌یف یورش برد.

آگهی

نیروهای روسیه در خارکیف به یک ساختمان ۱۰ طبقه حمله کردند که این حمله منجر به کشته شدن یک زن ۹۴ ساله و زخمی شدن ۴۳ نفر، از جمله چهار کودک شد. به گفته مقامات اوکراینی، در حمله‌ای دیگر به شهر پوکروفسک در منطقه دونتسک، یک نفر جان باخت و سه نفر دیگر مجروح شدند.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور ۵۳ پهپاد ایرانی مدل شاهد، از مجموع ۵۶ پهپاد پرتاب‌شده توسط روسیه طی شبانه روز گذشته، را سرنگون کرده‌اند. این سامانه‌ها در سراسر کشور فعال بودند.

مقامات ارتش اوکراین همچنین گفتند یک حمله «گسترده» پهپادی به کی‌یف در ساعات اولیه بامداد دفع شده و هیچ تلفاتی یا خسارتی گزارش نشده است.

این هشتمین حمله هوایی به کی‌یف در ماه سپتامبر بوده است.

اصرار رئیس‌جمهور اوکراین بر استفاده از موشک‌های دوربرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از کشورهای غربی خواست تصمیمات سریعی درباره استفاده از موشک‌های دوربرد بگیرند و تأکید کرد که این موشک‌ها برای نابودی هواپیماهای نظامی روسیه در محل استقرارشان ضروری هستند. به گفته او، این اقدامات نه تنها حیاتی، بلکه در شرایط کنونی «بدیهی و منطقی» هستند.

او هر حمله هوایی روسیه از این نوع را «اقدامی تروریستی» توصیف کرد و خاطرنشان کرد که  حملاتی مانند حمله اخیر به خارکیف، تنها نیاز اوکراین به توانایی‌های نظامی دوربرد را بیشتر می‌کند.

حمله تلافی‌جویانه به بلگورود

در آن سوی مرز، مقامات روسیه اعلام کردند که حداقل هشت نفر در جریان یک حمله به شهر بلگورود مجروح شده‌اند. یک موشک صبح امروز به این شهر برخورد کرد.

به یورونیوز فارسی بپیوندید

فرماندار این منطقه حال یکی از مجروحان را وخیم توصیف کرد و اعلام کرد سایر مجروحان  دچار جراحات سطحی شده‌اند.

بلگورود با مناطق سومی، خارکف و لوهانسک اوکراین هم مرز است و روسیه به طور مرتب از آن برای حمله به خاک اوکراین استفاده می‌کند.

source

توسط postbin.ir