فیلم کارزار یک درام اجتماعی است که در سال 1403 اکران عمومی شد و توانست با بازیگران خود توجه‌ها را جلب کند. در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم همراه شما هستیم.

شهرام اسدزاده کارگردان و نویسنده اهل ایران فعالیت خود را از سال 1394 با فیلم بی‌خوابی اسب‌ها شروع کرد. سپس با فیلم‌های طاقباز کار خود را ادامه داد که این فیلم توانست مورد توجه قرار گیرد و نام آقای اسدزاده را به عنوان یک کارگردان سر زبان‌ها بیاندازد. در ادامه به سراغ معرفی جدیدترین اثر او می‌رویم.

فیلم کارزار که پیش از این با نام گواهی امضا شناخته می‌شد، به کارگردانی و نویسندگی شهرام اسدزاده در سال 1398 ساخته شد. سید محمد قاضی تهییه‌کننده این اثر است و فیلم سرانجام در سال 1403 اجازه اکران گرفت و توسط گویا فیلم تولید شد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی کارزار همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی کارزار

ژانر فیلم کارزار درام، خانوادگی و اجتماعی است. این اثر محصول 1398 است و برای نخستین بار در تاریخ 15 شهریور 1403 به اکران عمومی رسید. مدت زمان فیلم 82 دقیقه است.

داستان فیلم کارزار

داستان فیلم کارزار

خلاصه فیلم سینمایی کارزار درباره زن و شوهری به نام فریبرز و محبوبه است که زندگی عادی خود را دارند، تا اینکه یک حادثه آنها را در مسیری پیچیده قرار می‌دهد. مسیری که سر راه زوجی به نام‌های اشکان و ندا قرار گرفته و داستان از زاویه نگاه زوج‌ها روایت می‌شود. در بحبوحه این اتفاقات هر کس افکاری در سر دارد و فکر نجات خودش است.

بازیگران فیلم کارزار

این بخش مقاله را به معرفی بازیگران فیلم اختصاص می‌دهیم. این اثر بازیگران به نامی دارد که جز افراد تحسین شده سینمای ایران هستند.

امیر آقایی

بازیگران فیلم کارزار

امیر آقایی هنرپیشه و نویسنده اهل ایران در 10 مرداد 1354 چشم به جهان گشود. او پس از گذراندن دوره‌های بازیگری اولین بار با نقش حسن در فیلم ارتفاع پست جلوی دوربین رفت و با بازی در سریال اولین شب آرامش شهرت زیادی کسب کرد. این بازیگر برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و برای فیلم شنای پروانه برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. از مشهورترین آثار امیر آقایی باید به فیلم‌های زن دوم، مرگ کسب و کار من است، سعادت آباد، کوچه بی‌نام، بادیگارد، دیدن این فیلم جرم است، خائن کشی، نبودنت، سریال‌های خاک سرخ، ارمغان تاریکی، سرزمین مادری، یادآوری، نوار زرد، عالیجناب و آقازاده اشاره کنیم. او همچنین عکاسی نیز انجام می‌دهد و تا کنون چنو کتاب نوشته است.

همچنین بخوانید :

نسیم ادبی

هنرپیشه های کارزار

نسیم ادبی بازیگر اهل ایران در 17 شهریور سال 1355 چشم به جهان گشود. او از سال 1372 با تئاتر کار خود را شروع کرد و در سال 1375 با سریال دوقلوها در تلویزیون حاضر شد. رسیدن به شهرت برای خانوم ادبی سال‌ها طول کشید و در سال 1393 با نقش حمیرا در سریال شهرزاد مورد استقبال قرار گرفت. خانم ادبی سال‌ها در حوزه تئاتر فعالیت کرد و برای آن توانست برنده جوایز مختلفی شود. از جمله آثار مشهور این بازیگر فیلم‌های خانه دختر، دوران عاشقی، خوب، بد، جلف، مهمانخانه ماه نو، پسرکشی، فیلم نمور، فیلم تابستان همان سال، فیلم آسمان غرب، سریال‌های دیوار به دیوار، برادر جان، شرم، سریال رحیل، گلشیفته و سریال پدر گواردیولا هستند.

همچنین بخوانید :

نادر فلاح

خلاصه فیلم سینمایی کارزار

نادر فلاح بازیگر و کارگردان سینما است که در 14 شهریور 1352 به دنیا آمد. او در سال 1368 با تئاتر کار خود را آغاز کرد تا اینکه با فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین فعالیت سینمایی را شروع کرد. بازی این هنرپیشه با فیلم چند متر مکعب عشق بیشتر مورد توجه قرار گرفت و برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما شد. او تا کنون برای فیلم‌های سد معبر و انزوا نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شده است. از جمله معروف‌ترین آثار نادر فلاح باید به فیلم‌های طبقه هساث، چند متر مکعب عشق، لانتوری، مالیخولیا، سد معبر، انزوا، درخونگاه، ما همه با هم هستیم، مجوز خروج، فیلم ملاقات خصوصی، فیلم شور عاشقی، سریال‌های ششمین نفر، زیرخاکی ۱ تا ۳، سریال عشق کوفی، سریال رخنه و سریال حیثیت گمشده اشاره کنیم.

علیرضا استادی

تاریخ اکران فیلم سینمایی کارزار

علیرضا استادی بازیگر ایرانی متولد 7 آبان 1352 است. آقای استادی بازیگری را از سال 1377 با تئاتر و نقش‌های کوتاه فیلم و تلویزیون شروع کرد تا اینکه توانست در سال 1395 با سریال ماه و پلنگ توجهات را سمت خود جلب کند. این بازیگر برای سریال آرماندو برنده جایزه بهترین بازیگر کمدی مرد جشن حافظ شد. از آثار دیده شده این هنرپیشه باید به فیلم‌های کلاشینکف، بدون تاریخ، بدون امضاء، ماجان، شب اول هجده سالگی، گربه سیاه، فیلم فسیل، هفته‌ای یک‌بار آدم باش، کوکتل مولوتوف، سریال‌های رهایم نکن، دلدادگان، از سرنوشت ۱ تا ۳، دادستان و سریال پوست شیر اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های کارزار عبارتند از:

  • هامون سیدی
  • نازنین صلح‌جو
  • بهزاد خلج
  • آسیه اسدزاده
  • علیرضا مهران
  • پویا صفدرپور
  • داریوش آهنچیان
  • سیامک اطلسی
  • حامد جوادی
  • پریا گوران
  • حامد طوسی
  • شهروز شهبازی
  • پوریا اصلان

نقد فیلم کارزار

کارزار فیلمی اجتماعی و درام است که شهرام اسدزاده هم کارگردانی و هم نویسندگی آن را برعهده گرفت. این اثر پس از حدود 5 سال توانست مجوز اجرا بگیرد. شهرام اسدزاده پیش از این با فیلم طاقباز توانست خوش بدرخشد و نشان داد که کارگردان خوبی است. اما بخواهیم روراست باشیم، کارزار یک قدم جلو برای کارگردانی او نیست و سناریوی آن نیز بسیار کم‌هیجان است. در واقع این اثر ایده‌ای خوب و به‌جا دارد اما نتوانسته فیلمنامه‌ای درخور ایده خود داشته باشد.

بازی بازیگران خوب است اما از هنرپیشگانی مانند امیر آقایی یا نسیم ادبی انتظارات بیشتری می‌رود. هرچند که بازی آنها نیز قربانی فیلمنامه سرگردان کارزار می‌شود. در واقع علت مصنوعی بودن بازی‌ها در برخی از صحنه‌های فیلم بلاتکلیفی فیلمنامه است.

اگر از ما دلیل ضعیف بودن نمرات فیلم کارزار را بپرسید، باید قاطعانه پاسخ دهیم که پایان بندی مبهم آن باعث این اتفاق می‌شود. در واقع کارگردان نتوانسته مقصود خود را به مخاطب برساند. کارزار همچنین به دلیل ریتم کند خود و هیجانی نبودن نه موفق شد در میان فیلم‌های اجتماعی امسال خوش بدرخشد‌، نه با فیلم‌های طنزی که هم‌زمان‌ با آن در حال اکران شدن هستند، دیده شود.

کلام آخر

نقد فیلم کارزار

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم کارزار همراه شما هستیم‌. این اثر در ژانر درام و اجتماعی ساخته شده و به معضلات جامعه، موضوع قمار و آسیب‌های اجتماعی آن می‌پردازد. آیا شما این فیلم را دیده‌اید؟ نظر شما درباره کارزار چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir