به گزارش  ایرنا، مراسم تکریم علی نادری مدیرعامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی و معارفه حسین جابری انصاری مدیرعامل جدید ایرنا از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه – اول مهر ۱۴۰۳- در مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است و به صورت زنده از کانال ایرنا در حال پخش است.

حسین جابری انصاری، متولد ۱۳۴۸ کار خود را سه دهه پیش در میز فلسطین وزارت امورخارجه آغاز کرد. مشاور معاونت عربی و آفریقایی، مدیر کل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، معاون عربی و آفریقایی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از جمله مسئولیت‌های او در این سال‌ها بوده است.

به تازگی کتاب «اخگر به گریبان» از او روانه بازار شده که ترجمه خاطرات منیر شفیق، اندیشمند و استراتژیست فلسطنی است.

پیش از این علی نادری مدیرعاملی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را بر عهده داشت. وی در دولت شهید رئیسی و در سال ۱۴۰۰ به این سمت منصوب شد.

به گزارش ایرنا، اداره ‌ای به نام آژانس پارس در ۱۳۱۳ خورشیدی در وزارت امور خارجه تشکیل شد تا اخبار کشور را گردآوری و در دسترس مردم و مطبوعات قرار دهد و علاوه بر این ۲ نشریه صبح و عصر به زبان های فارسی و فرانسه برای مسوولان و خبرگزاری‌های خارجی و روزنامه‌ها منتشر و ارسال می‌کرد و با خبرگزاری های فرانسه، رویتر، آسوشیتدپرس و یونایتدپرس و آناتولی قرارداد خبری داشت.

آژانس پارس از ۱۳۳۲ خورشیدی اخبار خبرگزاری ها و رادیو تلویزیون‌ها و مطبوعات را به زبان های مختلف ترجمه و منتشر می‌کرد تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۶۰ خورشیدی نام این خبرگزاری به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) تغییر داده شد تا دوره ای تازه را شروع کند.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ، خبرگزاری رسمی و اولین نهاد حرفه‌ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خبرگزاری در راستای اهداف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به بازتعریف رسالت خبری خود پرداخت و برپایه اهدافی چون انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و مخابره واقعیت های ایران و جهان به‌ ویژه کشورهای اسلامی فعالیت خود را ادامه و گسترش داد.

محمدرضا شریف، سید کمال خرازی، حسین نصیری، فریدون وردی‌نژاد، عبدالله ناصری طاهری، احمد خادم‌المله، سیدجلال فیاضی، محمد جعفر بهداد، علی اکبر جوانفکر، مجید امیدی شهرکی، محمد خدادی، سیدضیا هاشمی، محمدرضا نوروزپور و علی نادری از جمله مدیران عامل ایرنا در چهاردهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند و حسین جابری انصاری پانزدهمین مدیرعامل این رسانه محسوب می‌شود.

source

توسط postbin.ir