استفاده از تبلت دانش آموزی و در کنار آن استفاده آگاهانه از فضای مجازی می‌تواند تاثیر بسزایی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و کودکان داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم تبلت های دانش آموزی ارزان قیمت را معرفی کنیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات و همچنین قابلیت دسترسی به اینترنت برای همگان، اهمیت استفاده از محصولات هوشمند بیش از گذشته احساس می‌شود. طی سال‌های اخیر، دسترسی به اینترنت و اطلاعات جامع و به‌روز جز ضروریات هر فرد محسوب می‌شود که کودکان و نوجوانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به بیانی دیگر امروزه کودکان و نوجوانان سهم بسیار بزرگ و مهمی از اینترنت و فضای مجازی را در اختیار دارند. اما کدام تبلت‌های ارزان یا چینی برای دانش‌آموزان انتخاب بهتری هستند؟ با پلازا همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب: 

بهترین تبلت‌های دانش آموزی چینی و ارزان بازار

یکی از محصولات هوشمندی که برای استفاده کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود، تبلت است. تبلت‌ها با توجه به اینکه نمایشگر بزرگ‌تری از موبایل‌ها دارند و ابعاد آن‌ها نیز کوچک‌تر از لپ‌تاپ‌ها است، بهترین انتخاب برای دانش‌آموزان به حساب می‌آیند. دانش‌آموزان می‌توانند با کمک تبلت، به بسیاری منابع درسی دسترسی پیدا کنند؛ به همین دلیل، در ادامه به چند نمونه از تبلت‌های ارزان مناسب برای دانش‌آموزان در سال ۲۰۲۴، اشاره خواهیم کرد.

۱. شیائومی پوکو پد

تبلت چینی ارزان

Xiaomi Poco Pad
تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۱۲.۱ اینچی IPS با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۶۰۰x۲۵۶۰
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه
باتری ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۳۳ وات
قیمت حدود ۱۴ میلیون تومان

نقاط قوت: بدنه فلزی با کیفیت ساخت بالا، نمایشگر باکیفیت، بلندگوهای قدرتمند، عملکرد بسیار خوب، از کارت حافظه و جک صدا پشتیبانی می‌کند

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، دوربین ضعیف، از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند

تبلت چینی پوکو پد، با توجه به قیمتی که ارائه می‌کند، بهترین گزینه برای دانش‌آموزان است. این محصول در یک پیکربندی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم عرضه شده است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. از سمت دیگر، پوکو شارژر را هم درون جعبه در اختیار شما قرار می‌دهد؛ البته تبلت پوکو پد تنها از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند که با توجه به ظرفیت بالای باتری، سرعت بالایی ندارد. در سایر بخش‌ها نیز این محصول حرف‌های زیادی برای زدن دارد؛ از جمله در بخش نمایشگر که با یک پنل ۱۲.۱ اینچی با پشتیبانی از دالبی ویژن همراه شده است و کیفیت بسیار خوبی دارد. همچنین، عملکرد تبلت نیز به لطف تراشه جدید اسنپدراگون 7s نسل ۲ روان است و می‌تواند تمامی نیازهای دانش‌آموزان را برآورده کند.

همچنین بخوانید :

۲. آیپد ۱۰.۲ اینچی (۲۰۲۱)

تبلت چینی

Apple iPad 10.2 (2021)
تراشه اپل A13
نمایشگر ۱۰.۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۶۲۰x۲۱۶۰
سیستم‌عامل  iPadOS 15
رم و حافظه ۳ گیگابایت رم | ۶۴/۲۵۶ گیگابایت حافظه
باتری ۸۵۵۷ میلی‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۱۴ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، پشتیبانی از قلم اپل، نمایشگر با روشنایی کافی، شارژدهی طولانی، تراشه قدرتمند

نقاط ضعف: طراحی قدیمی و حاشیه‌های ضخیم نمایشگر، دوربین معمولی

اپل آیپد ۱۰.۲ (۲۰۲۱) از یک صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی زیبا با فناوری True Tone بهره می‌برد، بنابراین رنگ‌ها و روشنایی آن به طور خودکار متناسب با نور تنظیم می‌شوند. این ویژگی به ویژه برای استفاده در فضای باز، جایی که ممکن است با نور شدید خورشید مواجه شوید، مفید است. همچنین ویژگی جدید و کاربردی Center Stage هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی وجود دارد، به این معنی که دوربین شما را همیشه در کادر نگه می‌دارد. iOS 15 با ویژگی‌های چندوظیفه‌ای آسان‌تر و امکان قرار دادن ویجت‌ها در هر نقطه از صفحه، همه چیز را به خوبی اجرا می‌کند. عمر باتری نیز برابر با 10 ساعت است. Face ID وجود ندارد، اما با وجود قیمت تبلت ارزان دانش آموزی، ایراد گرفتن از عملکرد خوب iPad 10.2 (2021) سخت است.

۳. سامسونگ گلکسی تب A9 پلاس

قیمت تبلت ارزان دانش آموزی

+Samsung Galaxy Tab A9
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵
نمایشگر ۱۱ اینچی TFT با رزولوشن ۱۲۰۰x۱۹۲۰
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
رم و حافظه ۴/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۱۵ وات
قیمت از ۱۰ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگری بزرگ، عملکردی مناسب، پشتیبانی از کارت حافظه، رابط کاربری مجهز به امکانات گوناگون

نقاط ضعف: دستگاه فاقد سنسور اثر انگشت می‌باشد، میزان رم پایه ناکافی است، تراشه‌ای ضعیف‌تر نسبت به رقبا دارد

در میان تبلت‌های میان‌رده و اقتصادی ۲۰۲۴، سامسونگ گلکسی تب A9 پلاس یکی از معدود گزینه‌هایی است که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. با اینکه این محصول با توجه به قیمتش، مشخصات چندان جذابی ندارد و می‌توان گزینه‌های بهتری را یافت، اما اگر به دنبال تبلت دانش‌آموزی هستید که از سیم‌کارت 5G پشتیبانی کند، گلکسی تب A9 پلاس تنها انتخاب شما خواهد بود.

سامسونگ این تبلت را با نمایشگر ۱۱ اینچی و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز عرضه کرده که دارای رزولوشن نسبتا مناسبی است ولی روشنایی آن برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید کافی نیست. از طرفی، تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ برای کاربردهای روزمره مانند وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم کافی است و برنامه‌ها را بدون تاخیر اجرا می‌کند؛ با این حال، اگر قصد دارید به طور همزمان از چندین برنامه استفاده کنید، نسخه پایه با ۴ گیگابایت رم ممکن است نیازهای شما را به خوبی برآورده نکند و در این صورت، باید برای نسخه گران‌تر با ۸ گیگابایت رم، حدود ۱۰ میلیون تومان بیشتر هزینه کنید.

۴. شیائومی ردمی پد SE

تبلت چینی ارزان

Xiaomi Redmi Pad SE
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
نمایشگر ۱۱ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۰۰x۱۹۲۰
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI Pad 14
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۱۸ وات
قیمت از ۸ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، نمایشگر باکیفیت و ۹۰ هرتز، شارژدهی کافی، بلندگوهای قدرتمند

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، تراشه نسبتا ضعیف

تبلت شیائومی ردمی پد SE با قیمتی که دارد، گزینه‌ای مناسب برای دانش‌آموزانی است که نیاز به تبلتی برای کارهای سبک روزانه دارند. این دستگاه دارای نمایشگر بزرگ ۱۱ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است که روشنایی مناسبی برای استفاده در شرایط مختلف فراهم می‌کند. علاوه بر این، نمایشگر دارای رزولوشن بالاست و محتوایی با وضوح بالا را به نمایش می‌گذارد. همچنین، شیائومی در ردمی پد SE از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کرده که در دسته تراشه‌های مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرد و برای کاربردهای سنگین مناسب نیست؛ با این حال، برای کارهای روزمره و سبک، عملکردی قابل قبول ارائه می‌دهد. نکته ضعف این محصول، سرعت شارژ ۱۸ واتی آن است که برای باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کافی نبوده و شارژ کامل دستگاه زمان‌بر است.

۵. سامسونگ گلکسی تب A9

تبلت دانش آموزی

Samsung Galaxy Tab A9
تراشه هلیو G99
نمایشگر ۸.۷ اینچی TFT با رزولوشن ۸۰۰x۱۳۴۰
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
رم و حافظه ۴/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه
باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۱۵ وات
قیمت از ۶ میلیون تومان

نقاط قوت: اندازه جمع‌وجور، عمکلرد خوب، نمایشگر با روشنایی کافی

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، دوربین ضعیف

گلکسی تب A9 یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های دانش‌آموزی ۲۰۲۴ است که می‌توان در نظر گرفت. این تبلت در دو نسخه وای‌فای و 4G عرضه می‌شود که نسخه 4G آن برای کسانی که به دنبال تبلت اقتصادی با قابلیت نصب سیم‌کارت هستند، مناسب است. مدل پایه آن با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، تقریبا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی آن نیز در حدود ۱۳ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل وای‌فای ارزان‌تر است و کانفیگ پایه‌اش حدود ۶ میلیون تومان قیمت دارد. هر دو مدل دارای ابعاد کوچک و نمایشگر ۸.۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰x۱۳۴۰ پیکسل هستند. علاوه بر این، تراشه‌ی مورد استفاده در این دستگاه، هلیو G99 است که برای انجام اکثر کارها، قدرت کافی را فراهم می‌کند.

۶. تبلت جی‌ال‌ایکس C8X

قیمت تبلت ارزان دانش آموزی

GLX C8X
تراشه ۸ هسته‌ای
نمایشگر ۸ اینچی
سیستم‌عامل اندروید ۱۰
رم و حافظه ۳ گیگابایت رم | ۳۲ گیگابایت حافظه
باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۴ میلیون تومان

نقاط قوت: از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، دارای اسلات کارت حافظه است

نقاط ضعف: باگ‌های نرم‌افزاری، تراشه قدیمی، رم و حافظه محدود

تبلت C8X کمترین قیمت را در میان تبلت‌های ارزان دانش آموزی دارد. این محصول دارای ابعاد نسبتا کوچک و جمع‌وجوری است و می‌تواند برای بیشتر دانش‌آموزان، گزینه مناسبی به حساب بیاید. جی‌ال‌ایکس C8X در یک پیکربندی با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و با توجه به اینکه تراشه آن یک تراشه کمتر شناخته شده و قدیمی است، قدرت پردازشی چندان بالایی ندارد؛ از همین رو، تنها می‌تواند برای استفاده سبک و روزمره عملکرد مناسبی داشته باشد. از سمت دیگر، این تبلت از سیم‌کارت 4G و کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توانند برای بسیاری از کاربران و دانش‌آموزان، کاربردی باشند.

همچنین بخوانید :

۷. تبلت نارتب N27

تبلت چینی ارزان

Nartab N27
تراشه یونیساک SC9863A
نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰x۱۲۸۰
سیستم‌عامل اندروید ۹
رم و حافظه ۲ گیگابایت رم | ۳۲ گیگابایت حافظه
باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۳ میلیون تومان

نقاط قوت: از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، دارای اسلات کارت حافظه است

نقاط ضعف: اندروید قدیمی، باگ‌های نرم‌افزاری

یکی دیگر از تبلت‌های ارزان مناسب برای دانش‌آموزان، تبلت نارتب N27 است که با یک نمایشگر کوچک ۷ اینچی همراه شده و تنها ۳۱۵ گرم وزن دارد. این محصول همچنین از سیم‌کارت و کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به شبکه‌های 4G متصل شده و حافظه را نیز تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا دهید. از سمت دیگر، تراشه استفاده شده در آن، یک تراشه قدیمی است که توان زیادی ندارد. همچنین رم ۳ گیگابایتی این محصول نیز تا حد زیادی کاربری آن را محدود می‌کند؛ به همین دلیل، این محصول تنها برای استفاده بسیار سبک مناسب است و اگر برنامه‌های زیادی روی آن نصب کنید، نمی‌تواند عملکرد جالب توجهی در اختیار شما قرار دهد.

جمع بندی

برای خرید تبلت‌های دانش‌آموزی ارزان ۲۰۲۴، گزینه‌های زیادی از برندهای چینی و حتی ایرانی پیش روی شما قرار دارد. هرکدام از این تبلت‌ها با توجه به قیمت و مشخصاتی که ارائه می‌کنند، می‌توانند نیازهای بیشتر کاربران را برآورده کنند. از نظر شما کدام یک از این مدل‌ها بهترین انتخاب برای دانش‌آموزان است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir