به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اسکندر مومنی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کردستان که با حضور جمعی از مسئولان در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه 5400 شهید خطه کردستان، اظهار کرد: جای‌جای این سرزمین نشان و حکایت از پایمردی‌ها و دلاوری‌های مردم این خطه در حفظ و حراست از این مرز و بوم و دفاع از یکپارچگی تمامیت ارضی ایران است.

وی افزود: افتخار داشتم اولین حضورم در دفاع مقدس در این سرزمین بود و آن ایام هم مصادف با هفته وحدت بود و بنده بسیاری از مناطق و شهرها و ارتفاعات این سرزمین را می‌شناسیم و در آنها قدم زده و با مردمان این سرزمین هم‌رزم بوده‌ام و نان نمک مردم بافرهنگ و مهمان‌نواز این استان را کرده‌ام.

وزیر کشور با بیان اینکه خود را مدیون این استان و مردم آن می‌دانیم، گفت: مردم این خطه در زمانی که این کشور نیاز داشت هرآنچه داشتند در راه این آب‌وخاک در طبق اخلاص گذاشته‌اند هر کاری در این استان انجام دهیم منتی بر آنها نبوده و انجام‌وظیفه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این قول را به مردم کردستان می‌دهیم که همه توان و اهتمام را برای آبادانی هرچه بیشتر کردستان بکار خواهیم گرفت.

مومنی افزود: امروز کردستان بافرهنگ در همه بخش‌ها و حوزه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی و…یکپارچه است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان استان انسان های فرهیخته و توانمند هستند و استان ظرفیت خوبی دراین‌خصوص دارد، گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب استان بتوانیم در مسیر توسعه هرچه بیشتر آن گام برداریم.

وی اضافه کرد: عمران و آبادانی در کردستان بعد از پیروزی دفاع مقدس آغاز شد کارهای خوبی انجام شده اما کار زیاد داریم مهم‌ترین نیاز این استان در حوزه ایجاد زیرساخت است برای توسعه زیرساخت‌ها هرآنچه در توان داشته باشیم کمک خواهیم کرد به‌ویژه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی باید به‌صورت ویژه توسعه پیدا کند.

مومنی با بیان اینکه مسیر بزرگراهی شمال غرب به جنوب که از مرز بازرگان شروع و به بندر اما ختم می‌شود بخشی که در کردستان است در دستور کار استاندار جدید قرار می‌گیرد، گفت: از اینکه فاز مطالعاتی راه‌آهن سنندج به باشماق شروع شده بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد به ثمر نشستن آن باشیم.

وی تصریح کرد: استان کردستان علاوه بر فرهنگ کهن و تاریخ و تمدن که همراه بافرهنگ و شعر و ادب است سرزمین بسیار زیبا با گردشگری متنوع و فراوان است که می‌تواند جاذبه‌های زیادی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد.

مومنی افزود: موضوع بازارچه‌های مرزی و کولبران که از دغدغه همه مسئولان است با برنامه‌ریزی مناسب و درایت و مدیریت حل می‌شود که البته این مشکل معضلی است که ریشه درگذشته دارد.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری و برگزاری جلسات متعدد و تصمیم‌گیری درست شاهد رفع مشکل کولبری و ایجاد بسترهای لازم برای تقویت اقتصاد و معیشت آبرومندانه مردم این دیار باشیم.

وزیر کشور امروز نخستین استاندار دولت چهاردهم در هفته دولت معرفی می‌شود به روند انتخاب استاندار در دولت چهاردهم گریزی زد و اضافه کرد: رئیس‌جمهور دستوردادن برای انتخاب وزا و استاندارها شاخص‌هایی تعریف و آن شاخص‌ها به‌صورت کمی و کیفی در فرایند انتخاب‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: استفاده از دیدگاه صاحب‌نظران و ارزیابی و نمره دادن به افرادی که پیشنهاد شده و انتخاب بهترین فرد از تأکیدات رئیس جمهور بود.

مومنی موضوع کارشناسی و انتخاب مدیران بر اساس روندهای علمی بسیار مصمم هستند، گفت: حتی در مورد استان خودشان گفتیم آقای رئیس جمهور اگر نظری دارید بفرمایید گفت بر اساس شاخص‌ها و از طریق کمیته تعریف شده انتخاب شود.

وزیر کشور با بیان اینکه شاخص‌های عمومی و اختصاصی در این راستا تعریف شد، گفت: کارآمدی، موفقیت در مسئولیت‌های گذشته، داشتن تجربه لازم، آشنایی به جغرافیای منطقه از شاخص‌های اختصاصی بود که برای انتخاب استاندار استان‌های موردتوجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بااینکه در انتخاب استاندار ملاک فقط گرفتن بالاترین نمره توانمندی و کارآمدی بوده و قومیت، مذهب و گرایش سیاسی را دخالت نداده‌ایم، گفت: افرادی که از جاهای مختلف سفارش و یا خود به‌شدت پیگیر موضوع بوده‌اند نمره‌منفی گرفته‌اند.

به گفته وی، استاندار کردستان با اجماع ارای مجمع انتخاب شده و امیدواریم با تلاش و همدلی و هماهنگی بتواند در مسیر خدمت و توسعه این استان گام بردارد.

وزیر کشور اضافه کرد: امیدواریم استاندار جدید با بهره‌گیری از توان و فکر همه تأثیرگذاران از ظرفیت‌های این استان در مسیر توسعه هرچه بیشتر کردستان گام بردارند.

مومنی با بیان اینکه امروز یک کرد شیعه در کردستان تودیع و یک کرد اهل‌سنت به‌عنوان استاندار جدید انتخاب می‌شود، گفت: این وعده که شیعه و سنی در انتخاب و انتصاب برای پست ها در دولت تفاوتی ندارند در سایر بخش‌ها نیز استمرار پیدا خواهد کرد.

وی خطاب به استاندار جدید کردستان هم گفت: امیدواریم بی‌توجه به هر نوع قوم و مذهب، گرایش سیاسی تنها با تأکید بر اصل توانمندی و کارآمدی از نیروی انسانی توانمند این استان در مسیر توسعه آن بهره بگیرد و از لحظه‌لحظه این مسئولیت برای خدمت بیشتر بهره بگیرید.

وزیر کشور اضافه کرد: از تلاش‌های استاندار سابق کردستان که همانند نامشان در این دیار در مسیر خدمت کوشا بوده‌اند تقدیر می‌کنیم.

وی در پایان از تلاش‌های دولت سیزدهم تقدیر و با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید رئیسی و یارانشان گفت: شهید رئیسی وقت و زمان برای خدمت نمی‌شناختند و از تمام دولتمردان که در دولت سیزدهم وقت و زمان برای خدمت نمی‌شناختند تقدیر می‌کنیم.

مومنی اضافه کرد: دولت وفاق ملی شعار رئیس جمهور دولت چهاردهم بود و در عمل هم به آن ثابت کردند کابینه دولت هم باید به این اصل مهم توجه و در خصوص استفاده از مجرمین و زحمت‌کشان کرد در وزارت کشور استفاده خواهیم کرد و بر شناسایی افراد توانمند دراین‌خصوص تأکید خواهیم کرد.

وزیر کشور اظهار کرد: با عنوان نمایندگان شما در وزارت کشور حتماً پیگیر دغدغه‌های مردم عزیز کردستان و همه کردها خواهیم بود همه سازمان‌ها قابل‌احترام هستند اما استاندار و فرماندار و بخشداران نمایندگان حاکمیتی هستند و وظیفه اصلی آنها هماهنگی، شتابیدن و تسهیل در امور و شناسایی ظرفیت‌ها برای پیشرفت و توسعه است که این مسئولیت بزرگی است که اگر مجموعه استانداران و فرمانداران ما این وظیفه خود را به‌خوبی بشناسند با برنامه‌ریزی درست همه دستگاه‌ها به حرکت درمی‌آیند.

source

توسط postbin.ir