بهترین لپ تاپ های تا ۲۵ میلیون، گزینه‌های اقتصادی برای استفاده سبک و روزمره به حساب می‌آیند. اگر به دنبال راهنمای خرید برترین لپتاپ در رنج قیمت ۲۵ میلیون تومان هستید، در ادامه با پلازا همراه باشید.

تا چند سال پیش می‌توانستید با حدود ۲۵ میلیون تومان، لپ‌تاپ‌های قابل قبولی، حتی برای گیمینگ، خریداری کنید. اما متاسفانه با افزایش قیمت ارز، قیمت لپ‌تاپ‌ها هم در امان نبوده و حالا بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون تومان، یک محصول اقتصادی و نه‌چندان قدرتمند است که بیشتر برای استفاده سبک می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. اما حتی در همین شرایط نیز در صورتی که انتخاب درستی داشته باشید، می‌توانید Laptop های قابل قبولی با این بودجه خریداری کنید.

فهرست مطالب

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌ها تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین لپ تاپ های زیر ۲۵ میلیون گزینه‌های خیلی خوبی برای استفاده‌های سنگین مثل گیمینگ یا برنامه‌های گرافیکی نیستند. اکثر آن‌ها فاقد گرافیک مجزا هستند و همین موضوع هم سبب می‌شود نتوانیم خیلی رویشان حساب باز کنیم. اما برای استفاده سبک و روزمره، این لپ‌تاپ‌ها گزینه‌های بسیار خوبی به‌حساب می‌آیند که می‌توانند تا چند سال شما را همراهی کنند.

۱. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8

لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRH8
پردازنده اینتل Core i5-13420H
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، طراحی ساده و زیبا، کیبورد دارای Numpad

نقاط ضعف: رم امکان ارتقا ندارد، نمایشگر دقت رنگ پایینی دارد، شارژدهی ضعیف

یکی از گزینه‌های محبوبی که می‌تواند به عنوان بهترین لپ تاپ لنوو تا ۲۵ میلیون به حساب بیاید، لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8 است. محصولی که با پردازنده قدرتمند و ۸ هسته‌ای Core i5-13420H همراه شده که فرکانس بیشینه آن به ۴.۶۰ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده توان کافی برای اجرای هر برنامه سنگینی را دارد اما از آنجایی که لپ‌تاپ فاقد گرافیک مجزا است و گرافیک آنبورد Core i5-13420H هم قدرت زیادی ندارد، برای کارهای گرافیکی نباید روی آن حساب باز کنید. از سمت دیگر، این پردازنده قدرتمند، مصرف باتری بالایی هم دارد و به همین دلیل، شارژدهی این لپ‌تاپ چندان زیاد نیست. دیگر نقاط ضعف این لپ‌تاپ، رم غیر قابل ارتقا و نمایشگر با دقت رنگ پایین هستند؛ با این همه، اگر در این بازه قیمتی به دنبال یک نوت‌بوک نسبتا سبک و قابل حمل هستید، لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8 یک لپ تاپ خوب تا ۲۵ میلیون است که می‌تواند تا چند سال آینده، عملکرد روان و مناسبی داشته باشد.

همچنین بخوانید :

۲. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15ABR8

لپ تاپ گیمینگ تا ۲۵ میلیون

Lenovo IdeaPad Slim 3 15ABR8
پردازنده AMD Ryzen 7730U
پردازنده گرافیکی Radeon RX Vega 8
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۲۲ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، طراحی ساده و زیبا، کیبورد دارای Numpad

نقاط ضعف: رم امکان ارتقا ندارد، نمایشگر دقت رنگ پایینی دارد

این لپ‌تاپ نسخه AMD لپ‌تاپ بالا است و تنها تفاوتی که دارد، پردازنده آن است. لنوو در این پیکربندی از پردازنده نسبتا جدید Ryzen 7730U استفاده کرده است که قدرت پردازشی کمتری نسبت به Core i5-13420H دارد اما در این بازه قیمتی و در مقایسه با پردازنده‌های لپ‌تاپ‌های رقیب، بهترین گزینه است. Ryzen 7730U دارای ۸ هسته است و نسبت به قیمت، عملکرد فوق‌العاده‌ای در پردازش‌های چندهسته‌ای دارد؛ افزون بر این، گرافیک مجمع RX Vega 8 آن نیز به مراتب قدرتمندتر از گرافیک مجمع پردازنده‌های اینتل در این بازه قیمتی و حتی بالاتر است؛ از همین رو، این محصول می‌تواند بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومان نیز به حساب بیاید، البته که عملکرد آن تنها برای بازی‌های سبک مناسب است. نقطه قوت دیگر این پردازنده، مصرف باتری بهینه آن است که سبب می‌شود این لپ‌تاپ، در زمینه شارژدهی گزینه بهتری از پیکربندی قبلی باشد. البته در سایر بخش‌ها، این دو لپ‌تاپ شبیه به هم هستند و نقاط ضعف و قوت مشترکی دارند؛ برای مثال، نمایشگر هر دو کیفیت بالایی ندارد و رم نیز قابل ارتقا نیست؛ از سمت دیگر، هر دو با کیبورد سایز کامل عرضه شده‌اند و از طراحی نسبتا جمع‌وجور و سبکی برخوردار هستند.

۳. لپ‌تاپ ایسوس Vivobook 15 F1504VA

لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

ASUS Vivobook 15 F1504VA
پردازنده اینتل Core i3-1315U
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TN با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۴ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۲۱ میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی زیبا، درگاه‌های کافی، رم قابل ارتقا

نقاط ضعف: نمایشگر روشنایی زیادی ندارد، وزن نسبتا زیاد، بلندگوهای ضعیف

گزینه بعدی که می‌تواند بهترین لپ تاپ تا رنج ۲۵ میلیون تومان به حساب بیاید، ایسوس Vivobook 15 F1504VA که در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شده است. این محصول از پردازنده Core i3-1315U بهره می‌برد که فرکانس توربو آن ۴.۵ گیگاهرتز است و ۶ هسته در کنار ۸ رشته در اختیار شما قرار می‌دهد. به لطف این پردازنده، شما می‌توانید از لپ‌تاپ برای انجام کارهای مختلف و حتی اجرای برنامه‌های نیمه‌سنگین، استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

از سمت دیگر، دستگاه دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع TN است که با وجود اینکه رزولوشن FHD دارد، روشنایی آن از ۲۵۰ نیت فراتر نمی‌رود و دقت رنگ پایینی هم دارد؛ بنابراین، گزینه مناسبی برای استفاده در محیط‌های پر از نور یا انجام کارهایی مانند ادیت عکس نیست. لپ‌تاپ Vivobook 15 F1504VA در پیکربندی پایه خود با ۴ گیگابایت رم همراه شده است که شما می‌توانید ظرفیت آن را تا حداکثر ۱۶ گیگابایت نیز ارتقا دهید.

۴. لپ‌تاپ ایسوس Vivobook 15 X1502ZA

بهترین لپ تاپ تا رنج ۲۵ میلیون

ASUS Vivobook 15 X1502ZA
پردازنده اینتل Core i3-1220P
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TFT با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۲۰ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده ۱۰ هسته‌ای، رم قابل ارتقا

نقاط ضعف: نمایشگر با کیفیت و روشنایی پایین، شارژدهی ضعیف

در صورتی که عملکرد لپ‌تاپ در پردازش‌های چندهسته‌ای برایتان مهم است، ایسوس Vivobook 15 X1502ZA می‌تواند گزینه مناسبی برای شما در این بازه قیمتی باشد. این محصول از پردازنده Core i3-1220P بهره می‌برد که دارای ۲ هسته قدرتی و ۸ هسته کم‌مصرف است و نسبت به Core i3-1315U که در لپ‌تاپ‌های رقیب پیدا می‌شود، عملکرد چندهسته‌ای سریع‌تری دارد. در سایر بخش‌ها این لپ‌تاپ برتری خاصی نسبت به رقبا ندارد و در برخی جهات ضعیف‌تر هم هست؛ برای مثال، نمایشگر آن از نوع TFT است و فقط ۲۲۰ نیت روشنایی دارد که اصلا قابل قبول نیست. از سمت دیگر، شارژدهی لپ‌تاپ نیز در حد معمولی قرار دارد که به دلیل مصرف باتری بالای Core i3-1220P است؛ با این وجود، ایسوس Vivobook 15 X1502ZA دارای مزایایی مانند بهره‌مندی از ۳ درگاه USB، یک درگاه HDMI و همچنین جک هدفون است و رم آن نیز تا ۱۲ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.

۵. لپ‌تاپ ایسوس Vivobook 15 X1502ZA-Z

لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

ASUS Vivobook 15 X1502ZA-Z
پردازنده اینتل Core i3-1215U
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TFT با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۴ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۱۹ میلیون تومان

نقاط قوت: رم قابل ارتقا، عملکرد خوب، کیبورد باکیفیت

نقاط ضعف: دقت رنگ و روشنایی پایین نمایشگر

این محصول یک پیکربندی دیگر از لپ‌تاپ Vivobook 15 X1502 است و برخلاف مدل قبلی، با پردازنده Core i3-1215U همراه شده که 4 هسته کمتر دارد و به همین دلیل در پردازش‌های چندهسته‌ای، عملکرد ضعیف‌تری از خود به نمایش می‌گذارد. با وجود پردازنده ضعیف‌تر، نمایشگر این لپ‌تاپ اندکی شرایط بهتری دارد و روشنایی آن به ۲۵۰ نیت می‌رسد؛ با این وجود، دقت رنگ آن تعریفی ندارد که این موضوع در این بازه قیمتی قابل چشم‌پوشی است. در کانفیگ پایه شما می‌توانید این دستگاه را با ۴ گیگابایت رم عرضه شده است که شما می‌توانید آن را تا ۱۲ گیگابایت ارتقا دهید.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۲۵ میلیون کدام هستند؟

متاسفانه در این بازه قیمتی دیگر هیچ لپ‌تاپ گیمینگی قابل خریداری نیست. برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید بودجه خود را به حداقل ۴۰ میلیون تومان افزایش دهید.

لپتاپ های بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون بیشتر برای چه کاربرد هایی مناسب هستند؟

بهترین لپتاپ ها تا رنج ۲۵ میلیون بیشتر از همه برای استفاده سبک مثل تایپ، وب‌گردی، کار با صفحات گسترده و تماشای فیلم مناسب هستند و بهتر است برای استفاده‌های سنگین‌تر روی آن‌ها حساب باز نکنید.

3. بهترین لپ تاپ ایسوس تا ۲۵ میلیون تومن کدام است؟

در این بازه قیمتی، یکی از برترین لپ تاپ های تا ۲۵ میلیون ایسوس می‌تواند X1504ZA باشد که با پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core i5 عرضه شده و از یک پنل ۱۵.۶ اینچی با ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد.

4. بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون ۲۰۲۴ در بازار ایران کدام است؟

از بین مدل‌های در دسترس در سال ۲۰۲۴، لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8 با اختلاف بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در این رنج قیمتی از میان بهترین لپ تاپ ها تا ۲۵ میلیون تومان خریداری کنید.

5. برترین لپ تاپ های تا ۲۵ میلیون اپل کدام هستند؟

اپل در این بازه قیمتی لپ‌تاپی عرضه نمی‌کند. ارزان‌ترین لپ‌تاپ مک‌بوک که می‌توانید خریداری کنید مک‌بوک ایر M1 است که حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب گفتیم، بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون تومان دیگر برای استفاده‌های نیمه‌سنگین نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. این لپ‌تاپ‌ها حالا و با توجه به افزایش قیمتی که داشته‌اند بیشتر از ۳۰ میلیون تومان قیمت دارند و به همین دلیل هم بهترین لپ تاپ ها در رنج قیمت ۲۵ میلیون، برای کاربری معمولی و روزمره می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir