به گزارش ایلنا، محمدهادی طهرانی مقدم اظهار کرد: غبارروبی گلزار شهدا آغازگر برنامه های هفته گردشگری است و در استان اجرایی خواهد شد و کارکنان این اداره با آرمان های امام و شهدا تجدید بیعت خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به همزمانی هفته گردشگری با هفته دفاع مقدس تجلیل از کارکنان ایثارگر اداره در زاهدان و تمامی شهرستان های سیستان و بلوچستان نیز اجرایی می شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان در این هفته همچنین سه اقامتگاه بومگردی در زاهدان و میرجاوه، ۲ مجتمع گردشگری در ایرانشهر و زابل، یک هتل آپارتمان در سراوان، غرفه های صنایع دستی زابل، موسسه و آموزشگاه و شرکت گردشگری در زاهدان و زابل افتتاح خواهد شد که اعتبار این پروژه ها بیش از ۱۸۷ هزار و ۱۶۶ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اجرای 156 عنوان برنامه در هفته گردشگری، ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها علاوه بر اشتغالزایی برای ۵۳ نفر، تعداد ۲۷ اتاق نیز به تاسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان در شهرستان های زاهدان، میرجاوه، زابل، ایرانشهر و سراوان اضافه می شود.

طهرانی مقدم بیان کرد: در حال حاضر تاسیسات گردشگری و اقامتگاه های سیستان وبلوچستان ۱۴۷ مورد است که در پایان هفته گردشگری، مجموع اتاق های اقامتی استان به ۱۳۹۷ و چهار هزار و ۳۷۰ تخت افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: اجرای جشنواره های توانمندی های روستا، غذاهای بومی محلی، غذا و خوراک اقوام و ملل، ماهیگیری و ماهی کپور، هامین، ورزش های بومی و محلی، دیدار با مسوولان استان و برگزاری شب فرهنگی از جمله دیگر برنامه هایی است که برای این هفته در سراسر استان پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: در این هفته علاوه بر برگزاری پنل و نشست تخصصی گردشگری با اساتید دانشگاهی با محوریت گردشگری و صلح، اهدای قلم صلح به مناسبت بازگشایی مدارس به دانش آموزان شهرستان زاهدان نیز انجام می شود. همچنین مراسم اختتامیه جشنواره عکاسی بهارگاه با معرفی و تقدیر از نفرات برتر در موزه زاهدان برگزار خواهد شد.

وی از صدور موافقت اصولی بزرگترین مجتمع گردشگری ایران در منطقه‌گوردیم سیستان بلوچستان خبر داد و افزود: این مجتمع در نوع خود در غرب آسیا و خاورمیانه منحصر به فرد است و با سرمایه گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۶۴ هکتار و حجم اشتغالزایی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اجرا خواهد شد.

طهرانی مقدم ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده این ابر پروژه طی مدت پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید که در مدت ساخت، صدها نفر مشغول بکار خواهند شد و در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیر بسزایی خواهد شد و تمام فرایندهای پروژه اعم از مکان یابی، مطالعه و طراحی توسط تیمی متشکل از زبده ترین کارشناسان ایرانی و خارجی صورت گرفته است.

به گفته وی؛ بخش های اصلی پروژه شامل هتل پنج ستاره با ظرفیت حدود ۹۰۰ اتاق و یکهزار و ۵۰۰ تخت، بزرگترین پیست گلف کشور، بزرگترین پارک صنایع دستی ایران، پارک آبی و تم پارک ها و فضاهای گلخانه ای و بوتیک پارک ها که در طراحی و بهره برداری پروژه قرار است سختگیرانه ترین استانداردهای کیفیت خدمات رعایت شود و جزو پروژه های پیشرو گردشگری ایران در زمینه هوشمند سازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان اظهار کرد: شاهنامه خوانی، جلسه با فعالان صنوف گردشگری و تقدیر از راهنمایان برتر و رونمایی از نرم افزار هدیه سفر و نقشه gis اراضی و پهنه های گردشگری نیز جزو برنامه‌های اجرایی پیش بینی شده هفته گردشگری در سیستان وبلوچستان است.



انتهای پیام/

source

توسط postbin.ir