یک مسئول خبر داد؛

مهار شعله‌های آتش در ماغر بهمئی / از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنید





فرماندار شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار سخت شعله‌های آتش در ارتفاعات منطقه گردشگری ماغَر از توابع این شهرستان خبرداد.

“علی محمدی” در گفت و گو با ایلنا از بهمئی با تاکید براینکه برای مهار شعله‌های  آتش در ارتفاعات ماغر این شهرستان بیش از ۵۰ نیروی انسانی مشارکت فعال داشتند، اظهارداشت: بدلیل سخت گذر بودن محل آتش‌سوزی، وزش باد شدید و پُرپُشت بودن  گونه‌های گیاهی، عملیات مهار شعله‌های آتش در این ارتفاعات بسختی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در ارتفاعات ماغَر به ۳۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: دلیل آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

فرماندار شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردشگران ، مسافران و اهالی شهرستان از برافروختن آتش در مناطق جنگلی و مرتعی بشدت خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر «لیکک» در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

این شهرستان در ۴۰ کیلومتری شهرستان بهبهان استان خوزستان واقع شده و از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود.



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir