خوانندگی یکی از موردتوجه‌ترین و دشوارترین شغل‌های دنیا است که اگر افراد در آن به شهرت برسند، می‌توانند با کمک رسانه درآمد بسیار بالایی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی فهرست پولدارترین خواننده جهان همراه شما باشیم.

خوانندگی شغلی دشوار است؛ افرادی که این حرفه را برای زندگی خود انتخاب می‌کنند، بسیاری از آزادی‌های معمول را از دست می‌دهند. آن‌ها در هر موقعیتی و در هر زمانی از روز باید با گروهی از طرفداران خود روبرو شوند. با این حال نباید از پاداش قابل توجه خواننده‌های موفق نیز چشم پوشید. شهرت، ثروت و جاودانگی اهدافی والا برای بسیاری از هنرمندان هستند. در این مقاله سعی می‌کنیم با پردرآمدترین خواننده های دنیا آشنا شویم. توجه داشته باشید که این فهرست، مخصوص ثروتمندترین خواننده دنیا است. ما این خوانندگان را  از لیست ثروتمندترین موزیسین های گلچین کرده ایم، پس اگر نام خواننده های معروف دیگر را در این لیست ندیدید تعجب نکنید، زیرا این هنرمندان در رده های پایین تر قرار دارند و ما افراد تاپی که در حال حاضر در صدر هستند را انتخاب کرده ایم.

فهرست مطالب:

لیست پولدارترین خواننده جهان (مرد)

در این بخش به 8 موزیسین و خواننده معروف مرد از لیست پولدارترین خواننده جهان به شما معرفی می‌کنیم. با معرفی پولدارترین خواننده مرد جهان همراه ما باشید.

1. جی زی (Jay Z) ؛ پولدارترین خواننده جهان

ثروتمندترین رپر جهان

  • ارزش دارایی: 2.5 میلیارد دلار

شاون کوری کارتر ملقب به جی زی از لیست پولدار ترین خواننده مرد متولد 4 دسامبر 1969 (13 آذر 1348) رپر، خواننده و تاجر آمریکایی است. جی زی پرفروش ترین موسیقیدان به حساب می‌آید و این خود دلیل محکمی است تا در لیست ثروتمندترین خواننده دنیا قرار گیرد. او هم اکنون ثروتمندترین خواننده دنیاست.

این خواننده همواره پرفروش بوده و آلبوم های او همیشه در چارت های برتر دنیا بوده اند. جی زی بارها ثروتمندترین رپر جهان شده است و صاحب 24 جایزه گرمی است.

همچنین بخوانید :

2. پل مک کارتنی (Paul McCartney)

پولدار ترین خواننده مرد 2022

  • ارزش دارایی: 1.3 میلیارد دلار

سر جیمز مک کارتنی از لیست پولدارترین خواننده مرد جهان خواننده، آهنگساز و موسیقیدان بریتانیایی است. این خواننده از لیست پولدارترین خواننده جهان عضو گروه مشهور بیتلز بوده است و بارها با جان لنون اجرای موفق داشته است.

این خواننده اهل لیورپول انگلیس، آهنگسازی چندین عنوان فیلم را نیز برعهده داشته که همه آن‌ها را با موفقیت انجام داده است.

همچنین بخوانید :

3. بروس اسپیرنگستین (Bruce Springsteen)

فهرست پولدارترین خواننده

  • ارزش دارایی: 1.1 میلیارد دلار

بروس اسپیرنگستین خواننده، آهنگساز  و گیتاریست راک آمریکایی نیز در لیست پولدارترین خوانندگان دنیا قرار می‌گیرد. او از سال 1964 فعالیت خود را شروع کرد و در طول بیش از 6 دهه فعالیت خود به عنوان یک هنرمند تا کنون 21 آلبوم منتشر کرده است. او را بیشتر بخاطر اجراهای پرانرژی و قدرتمند و همچنین متن ترانه‌های جذاب و دقیقش می‌شناسند. از آلبوم‌های او تا کنون 71 میلیون نسخه در آمریکا و 140 میلیون نسخه در دنیا به فروش رفته است. اسپیرنگستین جز فهرست پرفروش‌ترین خوانندگان جهان قرار دارد و تا کنون صاحب 20 گرمی و یک جایزه اسکار شده است.

4. پاف ددی (Puff Daddy) ؛ از فهرست پولدارترین خواننده جهان

پولدارترین خواننده مرد جهان

  • ارزش دارایی: 1 میلیارد دلار

شان کامز از لیست ثروتمندترین خواننده دنیا، متولد 4 نوامبر 1969 (13 آبان 1348) رپر، آهنگساز آمریکایی است. او را با القاب پاف ددی، پی دیدی، دیدی و پافی نیز می‌شناسند‌. پاف دیدی تاکنون برنده 3 جایزه گرمی شده است.

5. هرب آلپرت (Herb Alpert)

  • ارزش دارایی: 850 میلیون دلار

هرب آلبرت البته یک خواننده نیست و موزیسین است اما نباید از نام او در این فهرست غافل شویم زیرا آلبوم‌های او که با ترومپت جاز نرم ساخته شده‌اند، بسیار گوش‌نواز و تاثیرگذار هستند. 28 آلبومی که توسط این موسیقی‌دان منتشر شد در فهرست بیلبورد 200 قرار گرفتند و 5 آلبوم توانستند به رتبه اول این چارت برسند. او خوانندگی آهنگ This Guy’s in Love with You را انجام داد و تنها کسی است که هم به عنوان خواننده و هم نوازنده در Billboard Hot 100 قرار گرفت. او تا کنون 9 جایزه گرمی دریافت کرده و جز ثروتمندترین خوانندگان دنیاست.

6. دکتر دره (Dr. Dre)

پولدارترین خواننده لس آنجلسی

  • ارزش دارایی: 800 میلیون دلار

آندره رومله یانگ که با نام دکتر دره معروف است خواننده ای اهل آمریکا و جز لیست ثروتمندترین خواننده دنیا دنیاست. این پولدارترین خواننده لس آنجلسی متولد 18 فوریه 1965 (29 بهمن 1343) است. دکتر دره موسس شرکت های بزرگی همچون افترمث (Aftermath) و از کارکنان اسبق دث رو رکوردز (Death Row Records) نیز است. او استعداد های بزرگ رپی همچون امینم، فیفتی سنتز، اسنوپ داگ و … را کشف کرد و می‌توان گفت یکی از بزرگترین استعدادیاب های رپ محسوب می‌شود. او 6 جایزه گرمی کسب کرده و در چندین فیلم نیز به ایفای نقش پرداخته است‌.

7. بونو (Bono)

  • ارزش دارایی: 700 میلیون دلار

بونو خواننده، آهنگساز و فعال حقوق بشر و خواننده گروه مشهور U2 است که علاوه بر داشتن ثروت بالا، به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه خود تا کنون 3 بار در فهرست نامزدان دریافت جایزه صلح نوبل قرار گرفته است. او اصالتی ایرلندی دارد و در سبک راک فعالیت می‌کند. بونو تا کنون 22 جایزه گرمی برنده شده و ثروت قابل توجهی دارد.

8. التون جان (Elton John)

  • ارزش دارایی: 602 میلیون دلار

التون جان خواننده، پیانیست و آهنگساز اهل بریتانیایی یکی از افراد فهرست پولدارترین خواننده جهان است که تاثیرات زیادی روی موسیقی جهان گذاشت. او تا کنون برنده 5 جایزه گرمی و دو جایزه اسکار شده و در سبک موسیقی پاپ راک و بلوز فعالیت می‌کند. التون جان فعالیت خود را از سال 1962 شروع کرد و با فروش 300 میلیون نسخه از آلبوم‌های خود در جهان یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان دنیاست.

لیست پولدارترین خواننده جهان (زن)

بسیاری از پولدارترین خوانندگان زن دنیا منابع درآمد دیگری علاوه بر خوانندگی دارند. افرادی چون جنیفر لوپز علاوه بر کارهای هنری، به تجارت نیز می‌پردازند. در ادامه به معرفی 8 نفر از خوانندگان زن لیست پولدارترین خواننده جهان می‌پردازیم.

1. ریحانا (Rihanna)؛  پولدارترین خواننده زن جهان

پولدارترین خواننده های زن دنیا/پولدارترین خواننده زن در جهان

  • ارزش دارایی: 1.4 میلیارد دلار

رابین ریحانا فنتی، خواننده‌ اهل باربادوس و یکی از مشهورترین هنرمندان دنیای مدرن و  به انتخاب مجله فوربز پولدار ترین خواننده زن جهان است. ریحانا همچنین جایگاه دوم پردرآمدترین موزیسین های جهان را بعد از جی زی توانست کسب کند. ریحانا از  لیست ثروتمندترین خواننده دنیا با موسیقی‌های متنوع و انقلابی خود شناخته می‌شود. او در سال 2005 به آمریکا آمد و با کمپانی Def Jam Recordings قراردادی را امضا کرد. ریحانا پس از عرضه‌ دو آلبوم نخست خود، یعنی Music of the Sun و A Girl Like Me به شهرت و موفقیت فراوانی رسید. آثار بعدی این خواننده‌ محبوب، سبک متفاوتی داشتند.

ریحانا از لیست پولدارترین خواننده جهان در طول فعالیت حرفه‌ای خود توانسته برنده‌ جوایز گرمی متعددی شود. فعالیت‌های این پولدار ترین خواننده زن جهان به موسیقی محدود نشده و حوزه‌های متنوعی چون سینما، مد و تجارت را در بر می‌گیرد. از جمله‌ فیلم‌هایی که ریحانا به ایفای نقش در آن‌ها پرداخته است می‌توان به فیلم Ocean’s 8، فیلم Home و فیلم Battleship اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

2. تیلور سوییفت (Taylor Swift)

پولدارترین خواننده جهان/تیلور سوئیفت

  • ارزش دارایی: 1.3 میلیون دلار

تیلور الیسن سوییفت جوانترین و پولداترین خواننده جهان، متولد 13 دسامبر 1989 (22 آذر 1368) در شهر ریدینگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا است. تیلور به عنوان یکی از مشهورترین و موفق‌ترین خوانندگان سبک‌های پاپ و کانتری شناخته می‌شود. یکی از مشخصه‌های موسیقی او، شخصی بودن آن‌ها است. تیلور در سن 14 سالگی نخستین قرارداد خود را با کمپانی سونی امضا کرد.

آلبوم نخست تیلور در سال 2006 و تحت عنوان Taylor Swift منتشر شد. این آلبوم به یکی از موفق‌ترین آثار قرن بیست و یکم تبدیل شد و جوایز و افتخارات فراوانی را برای تیلور به همراه داشت. او در آلبوم‌های بعدی، تغییراتی را در سبک کاری خود ایجاد کرده و جهت‌گیری بیشتری نسبت به ژانر پاپ پیدا کرد. تیلور در طول دوران کاری خود توانسته جوایز متعددی چون گرمی را دریافت کند. آلبوم‌های این هنرمند در مجموع بالغ بر 200 میلیون نسخه فروش داشته‌اند و او را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین خوانندگان زن جهان دانست. تور the Eras این خواننده با عبور از فروشی بسیار بالا روبه‌رو شد و توانست تبدیل به پرفروش‌ترین تور موسیقی کل دنیا در همه تاریخ‌ها شود.

همچنین بخوانید :

4. سلینا گومز (Selena Gomez) ؛ از فهرست پولدارترین خواننده جهان

  • ارزش دارایی: 1.3 میلیارد دلار

سلینا گومز جز فهرست ثروتمندترین خوانندگان دنیا قرار می‌گیرد که بازیگر، تاجر و تهییه‌کننده نیز است. او حرفه خود را با بازیگری از کودکی شروع کرد و خیلی زود در سن نوجوانی تبدیل به یک آیدل نوجوان شد. او در سبک پاپ راک خوانندگی می‌‌کند و صداپیشه نیز است. او هنوز هیچ جایزه گرمی‌ای ندارد و تا کنون نامزد دو جایزه شده است. سلینا گومز از دهه 2010 تا کنون جز موفق‌ترین هنرمندان دنیا قرار می‌گیرد و برند لوازم آرایشی مشهوری به نام ریر بیوتی دارد.

4. مدونا (Madonna) از لیست پولدارترین خواننده جهان

پولدارترین خواننده زن امریکا/مدونا

  • ارزش دارایی: 850 میلیون دلار

مدونا از لیست پولدارترین خواننده زن امریکا، ششمین جایگاه انتخابی فوربز در میان فهرست ثروتمندترین خواننده دنیا است. این خواننده که عجیب با ظاهر جوان خود جلب توجه می‌کند، پیشینه بسیار بالایی در موسیقی دارد.

مدونا لوئیز چیکونی خواننده و بازیگری حرفه ای اهل آمریکاست که به ملکه پاپ نیز مشهور است. او از سال 1979 تاکنون فعالیت موسیقی می‌کند و به چهره ای آیکونیک در جهان مشهور شده. آهنگ مثل یک باکره (Like a Virgin) بسیار معروف است. مدونا از لیست ثروتمندترین خواننده دنیا تاکنون موفق به کسب هفت جایزه گرمی شده است.

5. بیانسه (Beyoncé)

  • ارزش دارایی: 800 میلیون دلار

بیانسه خواننده، آهنگساز و تاجر آمریکایی که با عنوان کویین بی نیز شناخته می‌شود، یکی از چهره‌های فرهنگی قرن 21 و البته جز ثروتمندترین خوانندگان دنیاست. او یکی از خوانندگان برتر دنیاست که اجراهای زنده بسیار پرقدرتی دارد و تا کنون 32 بار برنده جوایز گرمی شده است. آهنگ‌های بیانسه همواره جز فهرست‌ها، چارت‌ها و برترین‌های بیلبورد جهانی قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که بیانسه و جی زی با یکدیگر از سال 2008 تا کنون ازدواج کرده‌اند و هر دو در فهرست خوانندگان ثروتمند دنیا حضور دارند.

6. سلین دیون (Celine Dion)

خوانندگان ثروتمند جهان/سلین دیون

  • ارزش دارایی: 550 میلیون دلار

سلین ماری کلادت دیون یکی از بزرگترین خوانندگان کانادایی و از لیست ثروتمندترین خواننده دنیا است. این هنرمند از خوانندگان ثروتمند جهان در کبک کانادا به دنیا آمد. او کار خود را در سنین نوجوانی و با انتشار مجموعه‌ای از آلبوم‌های فرانسوی آغاز کرد. دیون نخستین بار با برنده شدن در فستیوال‌ یاماها در سال 1982 و مسابقه‌ یوروویژن در سال 1988 به شهرت رسید. سلین دیون مدتی به دلیل مشکلات حنجره نمی‌توانست خوانندگی کند اما ا‌‌کنون در وضعیت بهتری قرار دارد.

دیون اولین آلبوم انگلیسی‌زبان خود را در سال 1990 و با همکاری کمپانی Epic Records منتشر کرد. این آلبوم که Unison نام داشت، توانست با موفقیت بالایی روبرو شده و از دیون خواننده‌ای موفق در سبک پاپ بسازد. دیوناز لیست  پولدارترین خواننده جهان در طول مدت کاری خود، آثار تاثیرگذار و مهم فراوانی منتشر کرده و تا به حال پنج جایزه‌ گرمی گرفته است.

7. گلوریا استفان (Gloria Estefan) ؛ از فهرست پولدارترین خواننده جهان

  • ارزش دارایی: بین 500 تا 700 میلیون دلار

گلوریا استفان خواننده، بازیگر و تاجر کوبایی-آمریکایی است‌. او تا کنون برنده 8 جایزه گرمی شده است و جز 100 هنرمند برتر دنیا در VH1 و Billboard قرار می‌گیرد.  کارهای استفان تا کنون فروشی بالغ بر 100 میلیون نسخه در جهان داشتند و او را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خواننده‌های زن دنیا کرده‌اند. بسیاری از آهنگ‌های او تا کنون در صدر بیلبوردها قرار گرفته‌اند.

8. باربارا استرایسند (Barbra Streisand)

  • ارزش دارایی: 460 میلیون دلار

باربارا استرایسند خواننده، بازیگر، آهنگساز، تهییه‌کننده و کارگردان آمریکایی با داشتن تجربه‌ای بالغ بر شش دهه در هنر نیز در این فهرست قرار می‌گیرد. او اولین کسی بود که توانست جوایز EGOT (Emmy, Grammy, Oscar, and Tony) را باهم دریافت کند. باربارا استرایسند تا کنون برنده 2 جایزه اسکار درر زمینه موسیقی  و 10 جایزه گرمی شده است.

همچنین بخوانید :

‌کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم لیست پولدارترین خواننده جهان را به شما ارائه دهیم و از مشخصات آن‌ها بگوییم لیست بالا گلچینی از ترین هاست! و این بدین معنی است که ثروتمندترین خوانندگان عرب، آفریقایی، کانادایی، کره ای و … زیادی وجود دارند که در این لیست قرار ندارد. شما به آهنگ‌های پردرآمدترین خواننده‌ های جهان گوش می‌دهید؟ خواننده‌ محبوبتان کیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir