فیلم ملودی های خاطره انگیز (The Greatest Hits) یک فیلم جدید در ژانر عاشقانه و فانتزی و درباره دختری است که با شنیدن آهنگ در زمان سفر می‌کند و قصد تغییر گذشته را دارد.

اکثر افراد این تجربه را داشته‌اند که با یک موسیقی خاص به یاد خاطره‌ای بیفتند، انگار که در زمان سفر کرده‌اند. این اتفاقی است که در فیلم ملودی های خاطره انگیز (The Greatest Hits) به معنای واقعی کلمه رخ می‌دهد. این فیلم محصولی از استودیو Searchlight Pictures است و کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلمنامه آن برعهده ند بنسون (Ned Benson) بوده است. ژانر فیلم سینمایی ملودی های خاطره انگیز فانتزی، عاشقانه، علمی-تخیلی و موزیکال است. این فیلم از حضور بازیگرانی چون لوسی بوینتون و جاستین اچ. مین بهره برده و داستان دختری به نام هریت را روایت می‌کند که با گوش دادن به موسیقی در زمان سفر می‌کند. اگر درباره تاریخ اکران فیلم The Greatest Hits سوالی دارید باید بگوییم این فیلم پس از اکران محدود در سینماها در تاریخ 5 آوریل 2024 (17 فروردین 1403)، از تاریخ 12 آوریل (24 فروردین) بر روی شبکه Hulu در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم سینمایی ملودی های خاطره انگیز در کنار شما هستیم. درباره داستان فیلم می‌خوانیم، با بازیگران آن آشنا می‌شویم و سپس مروری بر نظرات منتقدین و نمرات فیلم The Greatest Hits خواهیم داشت. اگر از علاقمندان به فیلم‌های سینمایی جدید هستید، مقاله بهترین فیلم‌های 2024 و مقاله فیلم‌های رو به اکران 2025 را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی ملودی های خاطره انگیز

خلاصه فیلم سینمایی ملودی های خاطره انگیز فیلم The Greatest Hits

داستان فیلم ملودی های خاطره انگیز اقتباسی سینمایی در ژانر فانتزی از احساس سفر در زمان با شنیدن موسیقی است. هریت دختر جوانی است که دو سال پیش دوست‌پسرش مکس را در یک تصادف رانندگی از دست داده و همچنان داغدار اوست. ولی چرا این عزاداری انقدر طولانی شده است؟ زیرا هریت فهمیده با گوش دادن به برخی آهنگ‌های خاص می‌تواند در زمان سفر کند و بدین ترتیب لحظات بودن با مکس را دوباره تجربه کند. هریت ارتباط منحصر به فردی از هنر و واقعیت را تجربه می‌کند. او در این سفرها گاهی تلاش می‌کند دوست پسرش را نجات دهد و عموما با تصمیم‌گیری‌های دشواری روبرو می‌شود که آیا تغییر گذشته انتخاب هوشمندانه‌ای است یا خیر.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم ملودی های خاطره انگیز

در آگوست 2022 کارگردان که احساس میک‌رد لوسی بوینتون برای نقش گیبون مناسب است، پیشنهاد بازی در این فیلم را به وی داد. لوسی نیز با رد کردن بازی در فیلم زندگینامه‌ای خواننده بریتانیایی Marianne Faithfull، نقش هریت در فیلم ملودی های خاطره انگیز را قبول کرد. فیلمبرداری از اواخر همان ماه آغاز شد و حدود 2 ماه بعد به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم در لس‌آنجلس و در 36 منطقه مختلف انجام شده است. در این بخش با بازیگران فیلم The Greatest Hits آشنا می‌شویم.

لوسی بوینتون در نقش هریت گیبونز

بازیگران فیلم ملودی های خاطره انگیز فیلم The Greatest Hits

لوسی بوینتون (Lucy Boynton) بازیگر بریتانیایی، متولد 17 ژانویه 1994 (27 دی 1372) در نیویورک و بزرگ‌شده لندن، انگلستان، است. او بازیگری را از سال 2006 با نقش بئاتریکس پاتر در فیلم خانم پاتر آغاز کرد. لوسی با نقش کنتس آندرنیی در فیلم  Murder on the Orient Express (2017) شناخته شد و سال بعد با نقش مری آستین در فیلم Bohemian Rhapsody به شهرت رسید. از مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های او در سال‌های اخیر باید به فیلم قرنطینه (2021)، سریال The Politician (2022)، و فصل دوم سریال Modern Love (2022) اشاره کرد. در کارنامه هنری او 3 نامزدی و 2 برد در جشنواره‌های مختلف به چشم می‌خورد.

جاستین اچ. مین در نقش دیوید پارک

فیلم The Greatest Hits داستان فیلم ملودی های خاطره انگیز

جاستین هونگ-کی مین (Justin Hong-Kee Min) بازیگر آمریکایی، متولد 20 مارس 1990 (29 اسفند 1368) در کالیفرنیا است. او دومین نسل از یک خانواده مهاجر کره‌ای است. جاستین به زبان کره‌ای مسلط است و یکی از فامیل‌های دور بازیگر آمریکایی، اشلی پارک، است. او بازیگری را از سال 2012 آغاز کرد و پیش از آن به عنوان خبرنگار و عکاس برای مجلات فعالیت داشت. جاستین با نقش بن هارگریوز در سریال The Umbrella Academy (2019-2024) و نقش یانگ در فیلم After Yang (2021) به شهرت رسید. در میان جدیدترین کارهای این بازیگر نام فیلم Detained (2024)، و سریال Beef (2023) به چشم می‌خورد.

دیوید کورنسوت در نقش مکس اندرز

تاریخ اکران فیلم The Greatest Hits هنرپیشه های ملودی های خاطره انگیز

دیوید پاکارد کورنسوت (David Packard Corenswet) بازیگری است که در تاریخ 8 جولای 1993، برابر با 17 تیر 1372، در پنسیلوانیا آمریکا چشم به جهان گشود. او در سال 2016 از مدرسه جولیارد فارغ‌التحصیل شد، در حالی که بازیگری را از 2 سال قبل با سریال Moe & Jerryweather (2014-18) آغاز کرده بود. پس از فارغ‌التحصیلی فرصت بازی در آثاری نظیر سریال The Politician (2019-2020) و سریال Hollywood (2020) برایش فراهم شد. اخیرا نیز وی را در نقش آلن در سریال Lady in the Lake (2024) دیده‌ایم. دیوید در هفت فیلم سینمایی نیز بازی کرده که آخرین آن به نام فیلم Twisters در سال 2024 اکران شد. وی ایفاگر نقش کلارک کنت/ سوپرمن در فیلم سوپرمن است که در سال 2025 منتشر خواهد شد.

همچنین بخوانید :

آستین کروت در نقش موریس مارتین

نمرات فیلم The Greatest Hits ژانر فیلم سینمایی ملودی های خاطره انگیز

آستین کروت بازیگر جوان آمریکایی، متولد 24 اکتبر 1995 (2 آبان 1374) در ایالت جورجیا است. او در 15 سالگی به عنوان شرکت‌کننده در مسابقه Majors & Minors و متعاقبا در آلبوم موسیقی برنامه حضور یافت. آستین بازیگری را از سال 2016 با نقش جاستین بیبر در مجموعه Atlanta آغاز کرد. عمده شهرت وی مرهون بازی در نقش ویزلی فیستس در سریال Daybreak (2019)، نقش لین در سریال Call Your Mother (2021)، نقش آلن در فیلم Booksmart (2019) و نقش توبی در فیلم They/Them (2022) است.

برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب، فهرستی از بقیه هنرپیشه های ملودی های خاطره انگیز به همراه نقش آنها در فیلم را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • رتا (Retta) در نقش دکتر اولین بارتلت
  • اندی جو (Andie Ju) در نقش ادی پارک
  • نلی فورتادو (Nelly Furtado) در نقش خودش
  • کلمنتین کریوی (Clementine Creevy) در نقش سامانتا
  • آلیسا هانتر (Alyssa Hunter) در نقش سباستین
  • تام یی (Tom Yi) در نقش تام پارک
  • جن کانگ (Jenne Kang) در نقش لیلیان پارک
  • جکسون کلی (Jackson Kelly) در نقش جردن
  • مری آیلین اودانل (Mary Eileen O’Donnell) در نقش آن
  • روری کین (Rory Keane) در نقش شلبی

نقد فیلم ملودی های خاطره انگیز

فیلم The Greatest Hits اولین بار در فستیوال SXSW در 14 مارس 2024 (24 اسفند 1402) به روی پرده رفت. پس از آن استودیو سرچلایت پیکچرز که مسئول توزیع فیلم بود، در تاریخ 5 آوریل (17 فروردین) فیلم را در چند سینمای منتخب در آمریکا اکران کرد. یک هفته بعد، در 12 آوریل (24 فروردین) این فیلم از طریق پلتفرم Hulu در دسترس علاقمندان قرار گرفت. امتیاز 6.2 از 10 فیلم در وبسایت IMDb نشان می‌دهد بینندگان استقبال نسبتا خوبی از آن داشته و از تماشای فیلم لذت برده‌اند. در میان 80 نقد فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز 49% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است.

در ادامه مروری بر چند نقد از منتقدین بنام خواهیم داشت.

معرفی فیلم The Greatest Hits 2024 نقد فیلم ملودی های خاطره انگیز

IndieWire/ کیت اربلند: 75

بنسون، که فیلمنامه را هم خودش نوشته، مسیر دلشکستگی را می‌داند و علیرغم ماهیت برجسته داستان – محض رضای خدا! هریت در زمان سفر می‌کند!- همیشه جایی برای افزودن عناصر مرتبط با وضعیت اسفناک هریت پیدا می‌کند.

The Daily Beast/ کلمن اسپیلد: 70

فیلم بنسون یک وارونگی فریبنده و در عین حال ظریف از یک ژانر قدیمی است. او بیننده را به حرکت درمی‌آورد و هدفش تاثیرگذاری حداکثر عاطفی بر همه تلاش‌های پر زرق و برق و پوچ است.

ReelViews/ جیمز براردینلی: 63

فیلم ملودی های خاطره انگیز شبیه به فیلم Cliffs Notes، منتهی طولانی‌تر و با داستانی بهتر است. به علاوه برای فیلمی که هسته عاطفی آن متکی به موسیقی است، موسیقی متن فیلم در بهترین حالت درخششی ندارد.

همچنین بخوانید :

Observer/ امیلی زملر: 50

طرح فیلم براساس ایده واقعیت‌های جایگزین یا همان خطوط زمانی‌ موازی استوار است، اما اگر به خوبی اجرا نشود می‌تواند به یک فریب تبدیل شود. این همان بحرانی است که فیلم The Greatest Hits با آن مواجه شده: یک فیلم کمدی عاسقانه شیرین با مفهومی خوب که خیلی متزلزل ارائه شده است.

The Guardian/ بنجامین لی: 40

حتی عناصر خارق‌العاده هم در فیلم معنای چندانی ندارند و جادو، با قوانینی آزاد و نامشخص، ما را با پایانی که از کیلومترها جلوتر می‌توانیم آن را ببینیم ولی از آن چشم‌پوشی می‌کنیم، تنها می‌‌گذارد.

Variety/ پیتر دبروژ: 30

فیلم ملودی های خاطره انگیز شبیه به باقیماندهای از داستا‌ن‌های عاشقانه بهتر است. … انتخاب آهنگ‌های فیلم دامنه‌ای از راک مستقل تا اینسترومنتالز را در برمی‌گیرد. بدیهی است که این آهنگ‌ها برای هریت، و شاید برای بنسون، معنایی دارند، اما برای ما اهمیتی ندارند و همین سبب می‌‌شود موسیقی متن فیلم ترکیبی متناقض و التقاطی از آهنگ‌ها شود.

سخن پایانی

بررسی فیلم سینمایی ملودی های خاطره انگیز فیلم The Greatest Hits

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم The Greatest Hits 2024 در خدمت شما بودیم. با داستان و بازیگران فیلم آشنا شدیم، مروری بر نظرات منتقدین داشتیم و در همین حین عکس‌های فیلم را نیز تماشا کردیم. نظر شما درباره فیلم ملودی های خاطره انگیز چیست؟ آیا این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir