جوان آنلاین: حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان با بازخوانی وقایع اخیر منطقه و نگاهی به چرایی انجام عملیات طوفان‌الاقصی علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد: برای تحلیل وضعیتی که امروز در آن قرار داریم باید به عقب برگردیم و نگاهی داشته باشیم به چرایی عملیات طوفان القصی در منطقه؛ عملیاتی که واکنشی بود به زندانی کردن ملت فلسطین در غزه و بستن همه راه‌ها بر مردم این منطقه تا با این عملیات بتوانند خودشان را از بند و گرفتاری و زندان و حصار آزاد کند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به نتایج عملیات طوفان‌الاقصی گفت: این عملیات در وهله نخست، هیمنه اسرائیل و استقرار سیستم امنیتی او که تصور می‌شد همه چیز را زیر نظر دارد و می‌تواند به موقع هر تهدیدی را خنثی کند، شکست.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: از سوی دیگر با عملیات طوفان‌الاقصی توان و قدرت نظامی اسرائیل هم زیر سوال رفت و به رغم اینکه یک سال از آن حادثه می‌گذرد هنوز اسرائیل نتوانسته یک موقعیت نظامی جدی را بدست آورد؛ البته به زعم خودشان شاید برخی موفقیت‌ها را بدست آوردند؛ مانند اینکه به تصور آنها توان نظامی حماس تحلیل رفت و رهبران حماس را شهید کردند؛ اما آنچه مهم است حماس زنده است و و هر روز هم بر ابعاد وجودی او افزوده می‌شود؛ حتی از منظر دیگر، حمایت مردمی از حماس و مخالفت با اشغالگری صهیونیست‌ها نیز در سطح افکار عمومی منطقه و جهان افزایش یافته و بسیاری از مردم دنیا امروز اقدام حماس را مشروع و اقدام صهیونیست‌ها را غیراخلاقی و نامشروع می‌دانند.

دهقان با بیان اینکه اسرائیل تصورش بر این بود که در این جریانات، به نوعی از مشکل حماس فارغ شده و برهمین اساس دست به ترورهای گسترده زد گفت: اسرائیل تلاش کرد محور مقاومت و حزب الله را به شکل عمومی هدف قرار دهد تا توان حزب الله را در گیر یک جنگ کند و همزمان با ترور افراد موثر حزب الله، پشتیبانی نزدیک از غزه و فلسطین را هم خنثی کند و با این حرکت تصور می‌کرد که می‌تواند به یک امنیت پایدار برسد.

وی افزود: این درحالی بود که اگر به زمان جنگ 33 روزه برگردیم می‌بینیم که حزب الله در برابر اسرائیل به یک بازدارندگی کامل نظامی و اطلاعاتی رسیده بود به این معنا که حداقل اسرائیل از اینکه بطور مستقیم با حزب الله درگیر شود واهمه داشت چراکه تصوری از خروج خود از ورطه درگیری با حزب الله نداشت. لذا رژیم صهیونیستی شروع به ترور فرماندهان حزب الله و افراد موثر محور مقاومت کرد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اسرائیل بر آن بود که با فروکش کردن مقاومت در غزه می‌تواند به سمت خنثی کردن عنصر اصلی محور مقاومت یعنی حزب الله برود و به بیان خود از دست مشکلات ایجاد شده توسط محور مقاومت از خود راحت شود گفت: البته باید این را قبول کنیم که هدف اسرائیل و آمریکا صرفا بحث محور مقاومت نیست و آن‌ها به دنبال ایجاد کمربند امنیتی برای اسرائیل هستند تا بتوانند از هر نوع هجمه و اقدامات بیرون از مرزهای خود در امان باشند و در ادامه، وارد فضای عادی سازی روابط با کشورهای دیگر شوند و این دقیقا همان بحث دیروز حضرت آقا است.

دهقان، جنایت‌های اخیر اسرائیل در ترور فرماندهان حزب الله و شهادت سید حسن نصرالله را هجمه به کل محور مقاومت خواند و افزود: وقتی که عملیات ترور از سوی صهیونیست‌ها بر علیه حزب الله شروع شد و سید حسن نصرالله را ترور کردند، طبیعا محور مقاومت به طور کلی مورد هجمه قرار گرفت لذا این طور نیست که این حادثه یا سانحه را اقدام مقطعی تلقی کنیم بلکه این هجمه‌ای بر کل محور مقاومت بود که در اصل این محور هم ایران قرار داشت. برهمین اساس طبیعی بود که ایران هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و عملیات وعده صادق ۲ انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات وعده صادق ۲ چند بحث جدی داشت؛ اول بی اعتبار کردن تمام سیستم‌های امنیتی و پدافندی اسرائیل که از رهگیری عمده موشک‌های پرتاب شده به نقاط حساس و حیاتی اسرائیل ازجمله پایگاه‌های نظامی و مراکز موساد ناکام ماند و برای اولین بار فضا به گونه‌ای شد که نتانیاهو مجبور به فرار به پناهگاه شد؛ لذا این عملیات یک شکست اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی برای اسرائیل بود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که دنیا پذیرفته ایران در پاسخ به عملیات اسرائیل، عملیات وعده صادق ۲ را انجام داده و مهم این است که سطح عملیات، همطراز با اقدامات انجام شده صهیونیست‌ها بوده است. برهمین اساس آنچه در آینده تعیین کننده خواهد بود نوع برخورد آمریکا و اسرائیل و اروپایی‌ها و کشورهای حامی صهیونیست‌ها است.

دهقان نماز جمعه نصر را بیان اراده ملی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت و در مقابله با سگ هار منطقه خواند و گفت: دنیا باید این امر را بپذیرد که ایران عزم و اراده قاطع برای هرگونه پاسخ به اقدام اسرائیل و حتی آمریکا دارد زیرا ما آمریکا و اسرائیل را از هم جدا نمی‌دانیم و دیروز ملت ما در اصل، اراده و حضور خود را در حمایت از این راهبرد عمومی کشور اعلام کرد و رهبر عزیز هم در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کردند که ما دنبال ایجاد جنگ و جنگ افروزی نیستیم ولی در عین حال جواب مناسب را در زمان مناسب خواهیم داد و خویشتن داری ما دال بر این نیست که اگر اتفاقی افتاد ما پاسخی نخواهیم داد بلکه ما مقهور شرایط و جو ناخواسته احتمالی تفریبی ناشی از جنگ روانی دشمنان بر علیه ما و محور مقاومت نخواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما شک نداریم ایران سربلند و محور مقاومت پیروزند و یقینا در آینده قوی‌تر خواهند بود و جمعه نصر یک پیام و بیان موضع داخلی و یک پیام و هشدار به اسرائیل و انذاری به جهانیان داشت تا همه بدانند مقاومت، باطل السحر نقشه‌هایی است که دشمنان طراحی کردند.

source

توسط postbin.ir