هر قفلی، کلیدی دارد و کلید قفل مهاجرت به کشورهای بزرگ و توسعه یافته هم، مدرک زبان انگلیسی است. هرچه مهارت بیشتری در این زبان داشته باشید و مدرک معتبرتری دریافت کنید، شانس بالاتری برای مهاجرت موفق خواهید داشت. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید با یادگیری زبان انگلیسی شانس دریافت ویزای خود را افزایش دهید،‌ تا پایان با این مقاله همراه باشید!

چرا مهارت در زبان انگلیسی برای دریافت ویزا مهم است؟

دریافت ویزا برای اقامت در کشورهای توسعه یافته، نیاز به مدرک زبان دارد. شما برای زندگی، کار یا تحصیل در یک کشور دیگر، نیاز به تعامل و ارتباط با مردم آن کشور دارید و بدیهی است که سفارت برای صدور ویزا،‌ سطح مهارت شما را در زبان انگلیسی محک خواهد زد. دریافت ویزا، به چند دلیل مهم، نیاز به مدرک معتبر زبان انگلیسی دارد:

ارتباطات موثر

اولین و مهم‌ترین دلیل نیاز به زبان انگلیسی برای دریافت ویزا، این است که شما در فرایند مهاجرت، به ارتباط با دیگر افراد نیاز دارید. هرچه سطح زبان انگلیسی بهتری داشته باشید، کیفیت روابط اجتماعی شما نیز بهتر خواهد شد.
آمادگی برای زندگی در کشور مقصد: کشورهای توسعه‌یافته که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی است، از متقاضیان ویزا انتظار دارند که برای زندگی و کار در جامعه‌ی آن‌ها آمادگی داشته باشند. توانایی درک و صحبت کردن به انگلیسی نشان‌دهنده‌ی بخشی از این آمادگی است.

آموزش و اشتغال

اگر قصد مهاجرت شغلی یا تحصیلی داشته باشید، اهمیت مدرک زبان برای دریافت ویزا چندین برابر می‌شود؛ زیرا بدون این زبان به هیچ‌ وجه نمی‌توانید در کشورهای انگلیسی‌زبان در زمینه کار یا تحصیل عملکرد خوبی داشته باشید.

درک فرهنگ و قوانین

آشنایی با زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند که فرهنگ، قوانین و مقررات کشور مقصد را درک کنید. این موضوع می‌تواند فرآیند اقامت و زندگی اجتماعی شما را بسیار آسان‌تر کند. بنابراین، اگر قصد مهاجرت دارید، به زبان انگلیسی به عنوان یک ضرورت نگاه کنید و آن را جدی بگیرید. گاهی حتی بهترین موسسات مهاجرتی هم بدون مدرک زبان، نمی‌توانند کار زیادی برای شما انجام دهند و توصیه کارشناسان آن‌ها این است که برای افزایش شانس دریافت ویزای معتبر، حتما روی مهارت انگلیسی خود کار کنید.

برای دریافت چه نوع ویزایی به مدرک زبان انگلیسی نیاز داریم؟

تقریبا هر نوع ویزایی که به آن فکر کنید، ممکن است به مهارت زبان انگلیسی نیاز داشته باشد. در این میان، تنها ویزاهای وابسته هستند که نیازی به مدرک زبان ندارند؛ یعنی اگر مثلا شما ویزای شغلی یا تحصیلی داشته باشید،‌ می‌توانید برای همسر و فرزندانتان هم ویزا بگیرید، بدون آنکه آن‌ها نیازی به مدرک زبان داشته باشند.
برای دریافت ویزاهای زیر، بهتر است مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهید تا شانس بیشتری برای دریافت پذیرش داشته باشید:

ویزای تحصیلی

وقتی برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنید، حتما باید به دانشگاه مقصد ثابت کنید که سطح زبان انگلیسی شما در حد قابل قبول است و می‌توانید در محیط آکادمیک، به خوبی فعالیت کنید. علاوه بر دانشگاه، شما باید سطح مهارت خود را به سفارت کشور مقصد نیز اثبات کنید تا بتوانید ویزای تحصیلی بگیرید.  افرادی که مدرک زبان ندارند، می‌توانند از برخی دانشگاه‌های سطح متوسط، پذیرش مشروط بگیرند و پس از یادگیری انگلیسی، به تحصیل بپردازند. با این حال، اگر می‌خواهید شانس خوبی برای دریافت ویزا از کشورهای توسعه‌یافته و پذیرش در دانشگاه‌های معتبر داشته باشید، باید حتما یادگیری انگلیسی را جدی بگیرید.
یادگیری انگلیسی برای دریافت ویزای تحصیلی، به چند دلیل اهمیت ویژه‌ای دارد:

  1. دانشگاه‌های معتبر از شما می‌خواهند که برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی، مدرک TOEFL یا IELTS ارائه دهید. بدون این مدارک،‌ شانس دریافت ویزای تحصیلی بسیار پایین است.
  2. در صورتی که سطح زبان انگلیسی شما بالا باشد، می‌توانید به افسران سفارت و دانشگاه‌ها نشان دهید که می‌توانید در محیط آکادمیک حضور مفید و فعال داشته باشید.
  3. تعداد متقاضیان مهاجرت در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر، بسیار زیاد است؛ اگر می‌خواهید در این رقابت پیروز شوید، باید یادگیری انگلیسی را جدی بگیرید.
  4. شرکت در دوره‌های آمادگی زبان در برخی دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است، اما در این حالت،‌ هم ویزای شما حالت موقت دارد و هم باید زمانی را صرف یادگیری کنید؛ پس چه بهتر که از قبل و سر فرصت کافی به آموزش زبان بپردازید تا پس از مهاجرت، وقتتان تلف نشود.

ویزای کاری

حضور در کشورهای توسعه‌یافته برای فعالیت شغلی و حرفه‌ای، می‌تواند منجر به افزایش چشم‌گیر درآمد، استفاده از فرصت‌های رشد بیشتر و آینده شغلی روشن‌تر شود. به همین دلیل هم افراد زیادی در حوزه‌های مختلف، درخواست ویزای کاری می‌دهند.
اگر قصد داشته باشید در کشورهای انگلیسی‌زبان مشغول به کار شوید، نیاز شدیدی به زبان انگلیسی خواهید داشت؛ زیرا حضور در محیط حرفه‌ای، به خصوص در شغل‌های سطح بالا، بدون ارتباط با دیگران تقریبا غیر ممکن است!
افرادی که قصد دریافت ویزای کاری دارند، به چند دلیل باید یادگیری انگلیسی را خیلی جدی بگیرند:

  1. جذب نیروهای متخصص در حوزه‌های شغلی مختلف، علاوه بر دانش فنی و حرفه‌ای، نیاز به مهارت‌های ارتباطی قوی دارد و این موضوع، صرفا با یادگیری انگلیسی ممکن خواهد بود.
  2. سفارتخانه‌های کشورهای توسعه‌یافته، برای جذب نیروی کار مهاجر، از سیستم امتیازبندی استفاده می‌کنند تا بهترین افراد را وارد کشور خود کنند. بنابراین اگر می‌خواهید در بازار رقابتی پیروز شوید، حتما باید زبان انگلیسی را بیاموزید.
  3. بدون زبان انگلیسی، می‌توانید مهاجرت کنید؛ اما عموما مشاغل سطح پایین با فشار کاری بالا و درآمد کم به شما پیشنهاد خواهد شد. بنابراین،‌ اگر آینده شغلی و رفاه برایتان مهم است، یادگیری انگلیسی را جدی بگیرید.

کدام مدرک زبان شانس دریافت ویزا را بالاتر می‌برد؟

تا اینجای کار،‌ متوجه شدیم که برای افزایش شانس دریافت ویزا، به یادگیری زبان انگلیسی نیاز داریم. اما آیا هر مدرک زبانی، می‌تواند شانس دریافت ویزا را بالا ببرد؟ قطعا نه! سطح اعتباری مدارک زبان انگلیسی که از موسسات مختلف دریافت می‌کنید یکسان نیست؛ به همین دلیل،‌ لازم است در آزمون‌های معتبر بین‌المللی شرکت کنید تا بتوانید راحت‌تر ویزا بگیرید. در صورتی که قصد دارید از کشورهای انگلیسی‌زبان، ویزا دریافت کنید، می‌توانید سراغ مدارک زیر بروید:

۱- آیلتس، معتبرترین گزینه برای مهاجرت

آیلتس یکی از شناخته‌شده‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح جهان است. اغلب دانشگاه‌های بین‌المللی سطح بالا و کارفرماهای معتبر، نتایج این آزمون را به عنوان معیار پذیرش در نظر می‌گیرند. آیلتس، به دو شکل برگزار می‌شود:

  • آیلتس آکادمیک: برای ویزای تحصیلی و دانشگاه‌ها.
  • آیلتس جنرال: برای ویزای کاری یا مهاجرت عمومی(مانند مهاجرت سرمایه‌گذاری).

کشورهایی مانند کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند معمولاً آیلتس را به عنوان مدرک زبان اصلی می‌پذیرند. در این آزمون، مهارت انگلیسی در ۴ حوزه خواندن، نوشتن، شنیدن و حرف زدن بررسی خواهد شد. برای استفاده از این مدرک جهت دریافت ویزا، بهتر است سطح نمره تمام مهارت‌های شما بالاتر از ۶.۵ باشد.

۲- تافل، گزینه‌ای عالی برای دانشجویان

تافل نیز یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است که بیشتر در ایالات متحده آمریکا و کانادا شناخته شده است. تافل بیشتر برای مقاصد آکادمیک استفاده می‌شود، بنابراین اگر قصد تحصیل دارید، این مدرک می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
در صورتی که می‌خواهید شانس دریافت ویزای تحصیلی خود را افزایش دهید، بهتر است سطح نمره شما در آزمون تافل، بین ۸۵ تا ۹۵ یا بالاتر باشد.

۳- PTE، آزمون فوری برای مهاجرت تحصیلی

PTE یک آزمون زبان مبتنی بر کامپیوتر است که در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزیلند و برخی دانشگاه‌های معتبر در کشورهای دیگر، پذیرفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های این آزمون سرعت بالای اعلام نتایج آن نسبت به آیلتس و تافل است. در صورتی که برای مهاجرت عجله دارید و دانشگاه یا کشور مقصد شما، این مدرک را معتبر می‌داند، حتما از آن استفاده کنید.

بهترین دوره آموزش زبان برای دریافت ویزا و مهاجرت

اگر قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید با شرکت در آزمون‌های بین‌المللی، شانس دریافت ویزای خود را افزایش دهید، باید به دنبال یک مرکز آموزشی معتبر و سطح بالا باشید. یک موسسه معتبر جایی است که:

  • شما را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی آماده کند.
  • به تقویت مهارت‌های پایه زبان انگلیسی کمک کند.
  • به شکل تخصصی روی آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل تمرکز داشته باشد.
  • برای گروه‌های سنی مختلف دوره برگزار کند.
  • زمان و شیوه برگزاری کلاس‌های آن منعطف باشد.
  • از منابع آموزشی معتبر و اساتید مجرب استفاده کند.

موسسه زبان انگلیسی سفیر گفتمان، بهترین کلاس زبان در تهران با بیش از ۶۰ شعبه فعال در شهرستان‌هاست که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای یادگیری زبان با اهداف مهاجرتی باشد.

سخن پایانی
در موسسه سفیر،‌ می‌توانید به شکل آموزش زبان آنلاین یا حضوری، در دوره‌های آموزش عمومی زبان انگلیسی، دوره‌های تخصصی آیلتس، کلاس‌های اختصاصی مکالمه یا دوره‌های ترجمه انگلیسی شرکت کنید. این موسسه، برای ثبت‌نام محدودیت سنی ندارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید یادگیری را شروع کنید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir