به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی که شامگاه (سه‌شنبه) پس از سفر به بیروت و ژنو با استقبال رسمی علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، تنی چند از نمایندگان مجلس، مسئولان کشوری و خانواده معزز شهدا وارد فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران شده بود، در بدو ورود در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه مجمع سالیانه اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در ژنو برگزار شد و رؤسای پارلمانها در این محل گردهم آمدند، اظهار داشت: پیش از آن قرار شد برای سرکشی به بیروت برویم تا این پیام را به ملت عزیز لبنان و غزه عزیز و شجاع و همچنین مسئولان این کشور و در یک کلام به جبهه مقاومت منتقل کنیم که مردم ایران و همه امت اسلامی حامی و پشتیبان ملت عزیز لبنان هستند.

قالیباف: در ژنو تمام تلاشمان رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به جهان بود

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر اینکه در جریان این سفر از آخرین منطقه ای که بمباران شده بود بازدید کردیم، اظهار کرد: ما با مردم این منطقه، گروه های جهادی و گروه های فلسطینی حاضر در این کشور صحبت کردیم همچنین با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و نبیه بری رئیس مجلس لبنان گفت و گو کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اراده ایران بر حمایت های بشردوستانه و ارسال پیام حامیان لبنان به ملت این کشور، گفت: ما همچنین درباره وضعیت پشتیبانی آوارگانی که تعداد آنها بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برآورد می شود، صحبت کردیم و در نهایت این پیام به آنها رسید که هر تصمیمی که دولت، مجلس و ملت لبنان و جبهه مقاومت بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می کند.

قالیباف افزود: آنچه که شفاف است اینکه علیرغم وارد آمدن صدمات روحی به جبهه مقاومت به ویژه در اثر شهادت سید حسن نصرالله و فرماندهان ارشد جبهه مقاومت که حقیقتا سلمه بزرگی به این جبهه بود، آنها توانستند با قدرت و سرعت خود را بازسازی کنند که شما بعد از آن شاهد شجاعت های آنها بودید.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: من این پیغام را برای امت اسلامی دارم که مردم آنجا مستحکم هستند و هم اکنون زمان اوج وحدت آنها برای برقراری ارتباط قوی میان دولت و ملت در لبنان و میان گروه های مختلف بود. من با این محیط آشنا هستم و تا کنون چنین انسجامی را بین گروه های مختلف از مذاهب مختلف اعم از مسلمان یعنی شیعه و سنی و همچنین مسیحیان ندیده بودم.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از بازدید از بیروت به ژنو سفر کردم و تلاش داشتیم تا پیام مظلومیت و اقتدار جبهه مقاومت و  غزه را به گوش جهانیان برسانیم، ابراز کرد: ما سعی کردیم در نشست های جانبی که در روز نخست برگزار شد مطالب خود را در این خصوص به صورت مؤثر مطرح کنیم که تأثیرات رسانه ای جدی نیز در عرصه بین الملل داشت.

قالیباف در ادامه با اشاره به نشستی که با رؤسای مجالس آسیایی برگزار شد، گفت: این نشست گفت و شنود خوبی بود که موضع گیری های خوبی در آن انجام شد. روز گذشته نیز اجلاس اصلی IPU را داشتیم که در جریان سخنرانی خود گزارشی از بیروت ارائه کردم و رؤسای پارلمان های کشورها در آن حضور داشتند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: مواضع کشورهای اسلامی و غیراسلامی از همه قاره ها به ویژه قاره آفریقا و آمریکای جنوبی در قبال موضوع لبنان و فلسطین، مواضع خوبی بود. در مجموع این سفر آثار خوبی در سطح افکار عمومی جهان و مجامع بین المللی جهان بر جای گذاشت.

قالیباف در پایان با اشاره به آثار باستانی ایرانی که از ژنو به همراه خود آورد، خاطرنشان کرد: 3 قطعه کاشی لعابی متعلق به 800 سال پیش از میلاد به همراه خود آوریم که در حقیقت سفارت ایران هماهنگی های لازم برای بازگشت این هدایا را انجام داد تا این آثار باستانی در ایران نگاهداری شود.

انتهای پیام/371

source

توسط postbin.ir