پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نام سریال  بازی تاج و تخت- (GAME OF THRONES)
ژانر اکشن، ماجراجویی، درام
سال ساخت  2011-2019
تعداد فصل 8
تعداد قسمت‌ها 73
متوسط زمان هر قسمت 57 دقیقه
IMDB 9.2/10
Rotten Tomatoes 88%
شخصیت‌های اصلی سریال گیم آف ترونز در ساحل درحال قدم زدن

خلاصه سریال

سریال گیم آف ترونز حول داستان پادشاهی وستروس و مبارزه خاندان‌های مختلف برای تصاحب تخت آهنین شکل می‌گیرد و در چندین خط داستانی متشکل از شخصیت‌های مختلف پیش می‌رود. نفوذ و توطئه‌های پیچیده برای کنترل سلطنت به تدریج باعث نبرد‌های خونین و خیانت‌های فراوان می‌شود.

از یک سو، خاندان لنیستر به رهبری سرسی لنیستر، خاندان باراتئون به رهبری رابرت باراتئون، و خاندان استارک به رهبری ند استارک و فرزندانش برای کسب قدرت در جنگ هستند. از سوی دیگر، تهدید ارتش مردگان از شمال و حضور اژدهایان دنریس تارگرین از شرق وجود دارد.

شخصیت‌هایی مانند جان اسنو، دنریس تارگرین، تیریون لنیستر و دیگران در طی داستان تغییرات عمده‌ای تجربه می‌کنند و با مشکلات و تهدیدات مختلفی روبرو می‌شوند.

داستان سریال Game of Thrones حول محور قدرت، جنگ، خیانت و وفاداری می‌چرخد؛ پر از چالش‌های سیاسی، نبردها و ماجراجویی‌های جذاب است و با انقلابی پیچیده به پایان می‌رسد که برای تمامی شخصیت‌ها و تاج و تخت تأثیرگذار است.

 

شخصیت ند استارک نشسته روی تخت پادشاهی در سریال game of thrones

درباره سریال

بازی تاج‌وتخت (انگلیسی: Game of Thrones) مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام فانتزی است که به‌دست دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکهٔ اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. بازی تاج‌وتخت اقتباسی از مجموعهٔ فانتزی ترانه یخ و آتش نوشتهٔ جرج آر. آر. مارتین است که نخستین رمان آن بازی تاج‌وتخت است. این مجموعه در پادشاهی متحده، کانادا، کرواسی، ایسلند، مالت، مراکش و اسپانیا فیلم‌برداری شد. بازی تاج‌وتخت در ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ از طریق اچ‌بی‌او در ایالات متحده به نمایش درآمد و در ۱۹ مهٔ ۲۰۱۹ متشکل از ۷۳ قسمت در هشت فصل به پایان رسید.

شخصیت آریا استارک با بازی میسی ویلیامز در سریال game of thrones

دو حقیقت جالب درباره سریال:

خوردن قلب اسب توسط امیلیا کلارک

سکانسی که در فصل اول شخصیت دنریس تارگرین در آن باید قلب یک اسب را نوش جان می‌کرد را به‌یاد دارید؟ خب طبیعتا نمی‌شود یک قلب واقعی اسب را به‌طور خام میل کرد و به‌همین‌دلیل در آن سکانس درواقع امیلیا کلارک درحال خوردن یک آب‌نبات شیرین خیلی بزرگ بوده؛ آب‌نباتی که درون آن برای به‌تصویر کشیدن رگ‌های قلب مقداری پاستا وجود داشته تا سازندگان سریال آن قلب را به‌طبیعی‌ترین شکل ممکن به‌تصویر بکشند. امیلیا کلارک برای ایفای نقش در آن سکانس چندین بار دچار حالت تهوع شد. طبق گفته‌های او بوی آب‌نباتی که دنریس باید در آن سکانس میل می‌کرد کمی مانند بوی محلول سفید‌کننده بود. درنهایت پس از خوردن ۲۸ آب‌نبات بزرگ به شکل قلب اسب، فیلم‌برداری آن سکانس به اتمام رسید ولی پس از آن امیلیا کلارک به‌خاطر خون مصنوعی چسبناک موجود در آن آب‌نبات‌ها حالش به‌شدت بد شده بود.

زبان دوتراکی

برای شما هم زبان دوتراکی در سریال بازی تاج و تخت جالب به‌نظر می‌آمد و دوست داشتید که بدون نیاز به مترجم متوجه آن شوید؟‌ در سال ۲۰۱۴ سازمان Living Language یک دستورالعمل از قواعد و ساختارهای محاوره‌ای زبان دوتراکی را منتشر کرد که به خوانندگانش این اجازه را می‌داد که بتوانند مانند شخصیت کال دروگو صحبت کنند. این دستورالعمل توسط دیوید پترسون، زبان‌شناس برجسته که با شبکه HBO برای به‌وجودآوردن زبان دوتراکی همکاری کرده بود، جمع‌آوری شده است.

source

توسط postbin.ir