بازیگر نمایش «سلاخ»:

خشونت و حس انتقام هیچ‌گاه از ما زدوده نمی‌شود





بازیگر نمایش «سلاخ» گفت: این اثر ذهن مخاطب را با کلمه‌های عدالت، محاکمه و انتقام درگیر می‌کند. جامعه امروز ما پر شده است اما آیا با هر انتقام و هر خشونت، انتقام و خشونت دیگری متولد خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «سلاخ» به نویسندگی نیکلاس بیلن و کارگردانی آناهیتا آقاطاهر تا ۲۸ مهرماه، هرشب ساعت ۲۱:۱۵ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

علی تیمورفامیان، بازیگر نمایش «سلاخ» درباره این اثر گفت: «سلاخ» از شیوه‌های اجرایی نوین بهره گرفته و این مسئله را به وضوح در متن، طراحی دکور، طراحی نور، طراحی لباس و… می‌توان مشاهده کرد.

او افزود: کاراکتر ژنرال در این نمایش مرا به یاد «ابتذال شر» که در کتاب هانا آرنت به اسم «آیشمن در اورشلیم» وجود داشت، می‌اندازد. انسان‌ها می‌توانند غرق در شر باشند و در عین حال احساس کنند درحال انجام یک کار درست هستند. 

او ادامه داد: آیا تمامی ژنرال‌ها، افسران و مسئولان جنایت‌های جنگی در طول تاریخ متعصبان دینی یا بیماران روانی بودند؟ قطعا خیر؛ قطعا در بین این افراد، انسان‌های عادی نیز بوده و خواهد بود. «سلاخ» می‌تواند تصویری از ابتذال شر باشد؛ این نمایش به شدت مرا به یاد داستان آدولف آیشمن می‌اندازد، علاوه بر این، نکته‌ای که بسیار برای من جذاب است، کاراکتر لمب و النا خانم هستند که از دو مرد انتقام می‌گیرند. 

وی با تاکید بر اینکه هر مخاطبی با دیدن این نمایش می‌تواند هر لحظه به یکی از کاراکترها حق بدهد و کارهای او را تایید کند، بیان کرد: «سلاخ» ذهن مخاطب را با کلمه‌های عدالت، محاکمه و انتقام درگیر می‌کند. جامعه امروز ما پر شده است از خشم و حس انتقام اما انتقام از چه کسی یا چه کسانی؟! آیا با هر خشونت، انتقام و خشونت دیگری متولد خواهد شد؟ با دیدن این نمایش شاید به برخی از این سوالات بتوان پاسخ داد. 

 تیمورفامیان در پایان گفت: مسائل اجتماعی و روانشناختی جزو مهمی از تئاتر و سینما هستند زیرا می‌توانند عقیده‌های سفت را نشانه بگیرند و آن‌ها را از راه درست، کمی قلقلک یا تکان دهد. باید بگویم که خشونت و حس انتقام از ما هیچگاه زدوده نمی‌شود؛ ممنون از همه افرادی که نمایش سلاخ را از هر طریقی حمایت کردند. 



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir