پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  • نام فیلم:خروج
  • تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
  • مدت زمان: ۱۲۳ دقیقه
  • ژانر: درام
  • کارگردان و نویسنده: ابراهیم حاتمی کیا
  • فروش گیشه: ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
  • بازیگران: فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی نیا

 

خروج

خلاصه فیلم

این فیلم داستان تعدادی از کشاورزان روستایی را به تصویر می‌کشد که شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه سد آب شور به اشتباه آب را روانه زمین‌های کشاورزی آن‌ها می‌کند و باعث خرابی تمامی محصولات آن‌ها می‌گردد. آن‌ها پس از آن که توسط مسئولان سد، دهیار، بخشدار و امام جمعه موفق به حل مشکل‌شان نمی‌شوند، تصمیم می‌گیرند که نزد رئیس‌جمهور بروند و مشکل‌شان را با او در میان بگذارند.

2020-4-560c154c-c53c-4045-b3a6-e1b45657f6c6

درباره فیلم

شخصیت‌ سازش‌ناپذیر مؤلفه همیشگی فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا است. گاهی جوانان معترضِ «گزارش یک جشن» سردمدار این اعتراض‌اند. گاهی حاج کاظم «آژانس شیشه‌ای» به‌دنبال حق خود و هم‌رزمانش می‌گردد. یک‌بار قاسمِ «ارتفاع پست» به سرش می‌زند هواپیمای مسافربری را بدزدد و مسافرانش را گروگان بگیرد. یک‌بار شخصیت ناسازگارش به دولت یا حکومت معترض است. یک‌بار شخصیتش رو به خدا فریاد می‌زند و گلایه می‌کند و گاهی هم مردم نوک پیکان حمله شخصیت معترض می‌ایستند. این‌بار در «خروج» رحمت بخشی با بازی فرامرز قریبیان نقش یک کشاورز ساده مزرعه پنبه را بازی می‌کند که قصد می‌کند به خاطر زمین‌اش به دادخواهی برود. حاتمی‌کیا تلاش کرده از پتانسیل ایده‌اش استفاده کند و یک فیلم وسترن جاده‌ای را در ایران بومی سازی کند. دیگر ویژگی برجسته در اغلب فیلم‌های حاتمی‌کیا کشمکش و نزاع بین دو یا چند گروه از مردم است. در آژانس شیشه‌ای به سرعت حاج‌کاظم و دوستانش روبروی نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند. مردم گروگان‌گرفته شده هم هر یک طرفدار دسته‌ای می‌شوند. 

فیلم خروج توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و در زمینه‌های بازیگری و داستان مورد تمجید قرار گیرد. این فیلم که با بودجه ۹ میلیارد تومانی ساخته شده بود، حدود ۳.۵ میلیارد تومان فروش کرد. 

 

source

توسط postbin.ir