بخش «شاخه زیتون» که شامل فیلم‌هایی درباره مردم مظلوم فلسطین است با حضور  فرزندان شهید سیدرضی موسوی که سال گذشته در سوریه در حمله هوایی اسراییل به شهادت رسید، در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، در آخرین سانس نمایش آثار در روز نخست جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، خانواده شهید سید رضی موسوی، از شهدای مقاومت، بخش «شاخه زیتون» جشنواره را افتتاح کردند.

لیلی موسوی دختر شهید سیدرضی موسوی درباره چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و تاثیر سینما بر آگاهی جامعه نسبت به وقایع غزه و فلسطین بیان کرد: پدر من در هشتادمین روز از شروع طوفان الاقصی در سوریه و در منطقه زینبیه به شهادت رسیدند. بخشی با عنوان «شاخه زیتون» و توجه به مسئله فلسطین و غزه آن هم در حوزه فرهنگی باعث می‌شود که مردم نسبت اتفاقاتی که در این منطقه درحال وقوع است، آگاه شوند. شاید در بیش از یک سالی که از واقعه طوفان الاقصی می‌گذرد زمانی برای ساخت یک فیلم سینمایی وجود نداشته است اما زمانی که در قالب چنین آثار کوتاهی تلاش می‌شود حتی به بخشی از وقایع غزه و فلسطین اشاره شود، بسیار تأثیرگذار است. 

او ادامه داد: فیلمی که در بخش «شاخه زیتون» تماشا کردم نشان می‌دهد که یک خانواده با تمام کم و کاستی‌ها چگونه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و آرامش دارند و درنهایت چه بر سر این آرامش هرچند کوچک می‌آید. تماشای این جزئیات برای من واقعا غم‌انگیز بود. امیدوارم بیش از این‌ها چنین آثاری ساخته و همچنین به شهدای این مسیر نیز بیش از این‌ها پرداخته شود تا مردم ما با قهرمانان خود بیش از این‌ها آشنا شوند. 

موسوی در پایان درباره توجه پدر خود شهید سیدرضی موسوی به سینما عنوان کرد: در حقیقت پدر زمان زیادی برای دنبال کردن فیلم‌ها و برنامه‌های سینما و تلویزیون نداشت اما در تمام سال‌هایی که در سوریه حضور داشتند تمام تلاش خود را کردند که با فیلمسازانی که برای ساخت یک اثر در این منطقه حاضر می‌شوند، همراهی کنند و حامی آن‌ها باشند و از هیچ کمکی دریغ نکنند و آخرین اثری که در زمان حضور ایشان در سوریه ساخته شد نیز فیلم «قلب رقه» بوده است.

اکران مستند جدید روایت فتح امروز در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران / “عاتقه” به سینما ملت رسید

همچنین در خبری دیگر اعلام شده است که مستند عاتقه امروز شنبه ۲۸ آبان ماه در بخش “شاخه زیتون” چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی و اکران خواهد شد.

“عاتقه” به تهیه کنندگی و کارگردانی مسعود دهنوی مستند کوتاهی است که سال گذشته و در اولین روزهای طوفان الاقصی و در اوایل درگیری‌ها در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی تولید شده است و داستان تنها زنی را روایت می‌کند که در منطقه عیتا الشعب جنوب لبنان در زیر بمباران موشک‌های اسرائیلی مانده و خانه‌اش را ترک نکرده است.

عوامل تهیه و تولید این مستند کوتاه عبارتند از: تهیه‌کننده و کاگردان: مسعود دهنوی، تصویربردار: مجتبی عمارلو، تدوین: بابک حیدری،عکاس: حسن قائدی، طراحی و ترکیب صدا:محمدحسین ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: محمد مرادی،طراحی نشان و پوستر: محمد اسفندیاری و محصول گروه مستند روایت فتح.

اولین نمایش این فیلم در بخش “شاخه زیتون” که شامل بهترین فیلم های دنیا با موضوع فلسطین و لبنان می باشد در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران می‌باشد.

امروز شنبه ۲۸مهرماه از ساعت ۱۳ سالن ۶،فردا یکشنبه ۲۹ مهرماه ساعت۱۸سالن ۸ و سه شنبه ۱آبان ساعت۲۰.۳۰ سالن ۱۰ این مستند کوتاه برای علاقمندان و مخاطبان فیلم کوتاه به نمایش در خواهد آمد.

بنیاد فرهنگی روایت فتح سال گذشته و پس از حماسه طوفان الاقصی با اعزام چندین گروه مستندساز به مناطق عملیاتی اقدام به تولید چند اثر نمود که مستند عاتقه یکی از چند مورد اثر تهیه شده گروه‌های اعزامی می‌باشد.
 

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

source

توسط postbin.ir