تیتر20-  شرکت فولاد هرمزگان در چند سال اخیر تلاش کرده تا با بهره برداری از موقعیت جغرافیایی خود و با افزایش تولید میزان صادرات را افزایش دهد. درواقع موقعیت جغرافیایی این مجموعه باعث شده تا مزیتی بیشتر نسبت به سایر فولادی ها داشته باشد و دسترسی آسان تری به بازارهای صادراتی داشته باشد. 

همین نگاه باعث شد تا این مجموعه افزایش تولید و رکورد زنی های پی در پی را در پیش گرفته و به سمت توسعه همکاری های خود با شرکت های دانش بنیان رفته تا بتواند میزان قیمت تمام شده را کاهش دهد. اما مسئله اصلی در این تحلیل میزان تولید و صادرات فولاد هرمزگان نیست. بلکه بخشی از فعالیت مهم فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی متمرکز شده است.

این مجموعه در تمامی بخش های تولیدی و تحقیقی استفاده از نیرو های بومی را در دستور کار قرار داده است و به نوعی یکی از اثرگذار ترین مجموعه ها در کاهش آمار بیکاری در استان هرمزگان است. اما در بعد دیگر سرمایه گذاری این مجموعه در حوزه ورزش علاوه بر اتقای وضعیت فرهنگی توانسته به شناسایی استعدادهای استانی منجر شود. 

درواقع سرمایه گذاری بر روی تیم های ورزشی و ورود به لیگ های برتر کشور از اقداماتی است که در کارنامه فولاد هرمزگان به ثبت رسیده است.

 
اما حالا می توان این موضوع را از زاویه دیگر و از بعد استفاده از مزیت های جغرافیایی این استان مورد بررسی قرار داد.  همانطور که موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان باعث شده تا این مجموعه با دسترسی به آب های آزاد میزان صادرات خود را افزایش دهد، همین موقعیت توانسته نقش این فولاد ساز بر تقویت ورزش های ساحلی را هم پررنگ تر از سایر مجموعه هایی کند که دارای تیم های ورزشی هستند. 

اخیرا تیم فولاد هرمزگان توانست در پایان لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، بر سکوی نایب قهرمانی قرار بگیرد.  این موضوع حاکی از آن است که این مجموعه با نگاه استفاده از فرصت ها وارد میدان می شود و سرمایه گذاری هایی را در این حوزه ها انجام می دهد. 

با توجه به اینکه بندر عباس یک شهر ساحلی محسوب می شود، پس می توان استعدادهای زیادی را در حوزه ورزش های آبی و ساحلی در دل خود جای داده باشد. به همین دلیل ورود فولاد هرمزگان  به این حوزه منجر به استعدادیابی استانی می شود. همچنین با توجه به شرایط جغرافیایی می توان گفت تیم  ورزش های ساحلی این مجموعه قدرتمند تر از دیگر تیم ها وارد می شوند. 

درواقع می توان این گونه نتیجه گیری کرد که فولاد هرمزگان در تمامی سرمایه گذاری های خود فاکتورها را به نحوی در نظر گرفته و کنار هم قرار می دهد که منجر به سوددهی سرمایه گذاری چه از بعد مالی و چه از بعد معنوی است. بدون شک قهرمانی تیم های ورزشی استان هرمزگان حتی با حمایت شرکت هایی نظیر شرکت فولاد هرمزگان می تواند جوانان بسیاری را راهی ورزش کند و به نوعی منجر به تقویت سرمایه های اجتماعی استان شود. 

آن طور که پیداست فولاد هرمزگان تنها به دنبال سوددهی های مالی با اجرای طرح های توسعه و فروش های صادراتی خود نیست، بلکه در تلاش است تا سهم خود را در توسعه های اجتماعی و سوددهی های معنوی نیز افزایش دهد.

این نوع فعالیت می تواند حمایت های بیشتری از سوی مردم استان برای فولاد هرمزگان به همراه داشته باشد که می توان آن را پشتوانه اجتماعی برای این مجموعه دانست.

یکی از مهمترین اولویت های این مجموعه حضور در کنار ورزشکاران استان است  و با سرمایه‌گذاری در توسعه ورزش، سعی در ایجاد زمینه ‌ای برای پرورش استعدادهای بومی داشته است. این دستاوردها به‌خوبی نشانگر نتیجه خوب بودن این حمایت‌ها و توجه ویژه فولاد هرمگزان به مسئولیت ‌های اجتماعی در عرصه ورزش است.

 

source

توسط postbin.ir