پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال  تب سرد
ژانر درام اجتماعی
نویسنده علیرضا بذرافشان
کارگردان علیرضا افخمی
بازیگران شهاب حسینی
کامبیز دیرباز
حمید گودرزی
شهرزاد عبدالمجید
مهدی سلوکی
سروش صحت
سولماز غنی
محسن زهتاب
ایلیا شهیدی فر
محمدرضا کوهستانی
علی عبادت طلب
سازنده موسیقی متن پیروز ارجمند
کشور سازنده  ایران
زبان اصلی فارسی
شمار قسمت‌ها ۲۴

خلاصه سریال

علیرضا افخمی در تب سرد و با روایت قصه جوان کارخانه داری که در مرز ورشکستگی است و از سر استیصال، نقشه ربایش پسر کوچکش را طراحی می‌کند تا به بهانه آزاد کردن او، پدر زن پولدارش را تلکه کند و خود و کارخانه اش را از این وضعیت بغرنج و بحرانی برهاند، به بررسی پاره‌ای از معضلات اجتماعی از منظر اقتصادی می‌پردازد، بدون آن که در بیراهه شعارزدگی‌های مرسوم گرفتار آید و متوقف شود. در ادامه قصه اما، طمع دو همدست جوان کارخانه دار، ماجرا را در مسیری دیگر می‌اندازد و تمام محاسبات و پیش بینی‌ها اشتباه از آب درمی آید.

 

درباره سریال 

تب سرد نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی علیرضا افخمی است. این مجموعه در سال ۱۳۸۲ ساخته و از فروردین تا مهر سال ۱۳۸۳در بیست و چهار قسمت از شبکهٔ سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شده‌است.این سریال در سال ۱۴۰۳ از شبکه آی فیلم دوباره به نمایش گذاشته شد.

نقطه قوت و تمایز دیگر سریال تب سرد در روایت درست و حساب شده قصه است. برخلاف بسیاری از مجموعه ‌های نمایشی ایرانی که شروعی توفانی دارند اما در میانه راه به یکنواختی و ملال آوری می رسند، سریال تب سرد اتفاقا هر چه جلوتر می رود جذاب ‌تر می ‌شود و مخاطبان بیشتری را با خود همراه می کند.

علیرضا بذرافشان در مقام یک فیلمنامه نویس کارکشته و مجرب، در قسمت های ابتدایی سریال بیشتر بر معرفی شخصیت ‌ها و ارائه پیشینه ‌ای از گذشته آنها تمرکز دارد و در ادامه مسیر است که به شکل جدی به روایت قصه و داستانک های حول و حوش آن می ‌پردازد. بذرافشان به موازات روایت قصه شهاب کیانفر (با بازی شهاب حسینی) به عنوان کاراکتر اول فیلمنامه، نگاهی عمیق و بسیط هم به زندگی حامد (حمید گودرزی) به عنوان یکی از ربایندگان دارد. او داستان این دو شخصیت و زندگی خصوصی شان را به موازات هم پیش می برد تا جایی که با هم به تلاقی می‌ رسند و وارد فاز مشترکی می ‌شوند.

ریتم تند سریال و سکانس های جذاب جاده‌ ای، از تب سرد یک تریلر موفق و جذاب ساخته است. قصه سریال در میانه راه و پس از بدعهدی حامد و پیمان (کامبیز دیرباز) به عنوان ربایندگان پسر شهاب، در مسیر تازه ای می افتد و اتفاقات غیرقابل پیش بینی و مهیجی را رقم می ‌زند.
 تب سرد، قصه زیاده خواهی آدم ‌هاست و ویران کردن شان به دست خود. شهاب با طراحی نقشه دزدیدن فرزندش، آتش بر خرمن زندگی اش می زند؛ حامد با درافتادن دوباره در دام شیطان، از چاله درآمده و به چاه می افتد و پیمان با آزمندی زیاده خواهانه اش، از یک خرده خلافکار به جانی ای حرفه ای تبدیل می شود. هر سه ضلع مثلث سریال تب سرد در نهایت به یک خودویرانی ناخواسته می رسند و مبتلا می‌ شوند.

چنین اثری با قابلیت ها و المان های جذابی که از آنها یاد شد، می ‌تواند برای هر طیف از مخاطبان با هر زبان و فرهنگ جذاب و دیدنی باشد. 

source

توسط postbin.ir