کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیبه گزارش ایکنا، جلسات هفتگی کمیسیون‌‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته برگزار می‌شود که بخشی از آنها به شرح ذیل است:

کمیسیون اصل 90:

یکشنبه 29 مهر: جلسه هیئت رئیسه کمیسیون به منظور ارائه گزارش سنجش ادراک و تجربه مردم از فساد در بخش عمومی توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری:

سه‌شنبه اول آبان: حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور جهت ارائه گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی معاونت. 

کمیسیون اجتماعی:

یکشنبه 29 مهر: نشست جمعی از اعضای کمیسیون و رئیس کمیته ایثارگران کمیسیون با رئیس و معاونین بنیاد شهید وامور ایثارگران انقلاب اسلامی با محوریت اولویت‌های مرتبط با ایثارگران در لایحه بودجه 1404 کل کشور.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: 

یکشنبه 29 مهر: بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده (234) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر استنکاف دولت از اجرای کامل قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس. 

دوشنبه 30 مهر: نشست با فرماندهان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاونان ایشان. 

سه‌شنبه اول آبان: نشست مشترک با سفرای کشورهای اسلامی مستقر در تهران. 

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

سه‌شنبه اول آبان: رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (مواد ارجاعی از صحن علنی) با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط. 

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات: 

دوشنبه 30 مهر: جمع‌بندی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی کشور در جلسه مشترک با رئیس و اعضای هیئت رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران. 

کمیسیون فرهنگی: 

یکشنبه 29 مهر: ارائه گزارش دستگاه‌های مجری قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در خصوص زمین و خودرو ـ دعوت از سردار رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ـ نشست اعضای کمیسیون با مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی. 

سه‌شنبه اول آبان: دعوت از وزیر آموزش و پرورش در خصوص بررسی مسائل فرهنگی و کارکرد معاونت پرورشی وزارتخانه.

پنج‌شنبه سوم آبان: سفر به استان قم و دیدار با مراجع عظام و علمای حوزه علمیه و همچنین نشست با فعالان فرهنگی. 

متن کامل برنامه کمیسیون‌ها را  اینجا ببینید.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir