ایسنا/همدان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از سهم ناچیز همدان در جذب گردشگران خارجی و داخلی خبر داد و گفت: مسیر ریلی همدان نقطه اتصال شمال به جنوب، عراق و آسیای میانه خواهد بود.

عباس صوفی پنجشنبه ۳ آبان ماه در شورای اداری استان همدان ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مقاومت، اظهار کرد: ظرفیت گردشگری استان باید با تلاش و پیگیری مدیران و مسئولان استانی و حمایت مسئولان کشوری، بیشتر شود.

وی افزود: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان همدان وجود دارد و این استان دروازه غرب کشور و هشت میلیون نفر برای برنامه‌ریزی در حوزه سفر است.

صوفی با بیان اینکه مسیر ریلی همدان نقطه اتصال شمال به جنوب، عراق و آسیای میانه خواهد بود، اضافه کرد: در راستای برنامه هفتم باید ورود ۱۵ میلیون گردشگر خارجی به استان هدف‌گذاری شود که در سال گذشته طبق آمار سهم استان همدان جذب ۱۵ هزار گردشگر خارجی بوده که بسیار ناچیز است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به آمار در ۲۴ میلیون سفر انجام شده در سال گذشته همدان سهم بسیار کمی در سفرهای داخلی داشته است، ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از افراد با هدف گردشگری سلامت از کشورهای همسایه به استان شیراز و استان‌های دیگر سفر می‌کنند و لازم است که مدیران اجرایی همدان در حوزه گردشگری سلامت به صورت جدی ورود کرده و برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه خلایی در گردشگری استان بود که خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده این مجموعه ثبت جهانی شد، گفت: مقبره ابن سینا یک ظرفیت بزرگ در زمینه گردشگری سلامت و حضور پزشکان دنیا در همدان است.

صوفی با اشاره به ظرفیت بزرگ غار علیصدر، گنجنامه، مبل منبت ملایر، سیر همدان و سفال لالجین، اظهار کرد: جاده همدان به غار علیصدر آغاز شده و با پیگیری باید بودجه خوبی برای آن درنظر گرفته شود و امیدواریم با حضور و همدلی مدیران و مسئولان و فعالان گردشگری و اصحاب رسانه ظرفیت گردشگری استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir