میتواند از منابع انگلیسی تحقیق و سپس ترجمه شود یا اینکه به صورت کاملا تحقیقی از ابتدا تا انتها تالیف شود و یا تلفیقی از تالیف و ترجمه باشد، که انتخاب با شما می باشد. برای اینکه به این سوال پاسخ دهید، ابتدا باید بدانید که تولید محتوا یعنی چه؟ با توجه به اینکه فضای اینترنت وسعت بیشتری گرفته است، تولید محتوای صوتی در کنار محتوای متنی بیشتر دیده میشود. اول اینکه محتوا را در رسانههای تحت مالکیت خود پخش خواهد نمود. بعد از اینکه محتوا را نوشتید، آن را برای کاربران و براساس کلمات کلیدی دوباره بهینهسازی کنید. بعد از آن باید سراغ کیورد ریسرچ درباره موضوع انتخابی بروید و زیر و برم کلمات کلیدی این موضوع را پیدا کنید. کارهایی که در این زمینه انجام میدهید، به محل انتشار محتوا و نوع آن بستگی دارد. در ظاهر ساده به نظر میرسد اما واقعا کمک بزرگی به بهبود فن نویسندگی بچههای محتوا میکند. رسانه دو طرفه یا محاورهای ویژگی اصلی وب دو (Web 2.0) میباشد که فرد را تشویق به انتشار محتوای خود و اظهار نظر بر محتوای دیگران میکند؛ بنابراین از زمان ایجاد رسانه جدید نقش مخاطب غیرفعال تغییر کرده و تعداد بیشماری از کاربران فعال در این حوزه از فرصت تعامل به خصوص در فضای اینترنت استفاده کرده و به ایجاد محتوای مستقل خود دست بزنند.
راستی در جریان انتخاب موضوع و کیورد ریسرچ باید به خوشه بندی محتوایی هم توجه کنید. در حال حاضر در بازار کتاب ایران، کتابهای آموزش خلق محتوا یا بازاریابی محتوا به زبان فارسی یا ترجمه شده به وفور پیدا میشوند، ما به رسم تجربهی خودمان و بررسی کتابها، یک سری از کتابهای محتوا نویسی را برایتان معرفی میکنیم. نوشتن محتوای جامع (Comprehensive Content) صبر و حوصلهی زیادی میخواهد و ساعتها از شما وقت میگیرد اما وقتی نتیجهاش را در صفحه اول گوگل ببینید، خستگیتان در میرود. بعضی از کسب و کارهای نوپا به اهمیت طراحی استراتژی محتوا واقف هستند اما روی آن سرمایهگذاری نمیکنند و ترجیح میدهند در اول کار، از روشهای دیگری مثل تبلیغات گوگل ادز استفاده کنند. به عنوان یک تولید کننده محتوا بازار کار بسیار بکر و خوبی را در پیش روی خود دارید. ایجاد محتوای جدیدی که کاربر را به سمت مشاهده سایت بکشاند و اصطلاحا آنرا میخکوب کند. مثلا اگر هدف کسب و کاری، افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) باشد، باید در طراحی استراتژی محتوا روی سئو تمرکز کند تا ترافیک سایت افزایش یابد و به رتبههای صفحه نخست موتور جستجو برسد.
اگر سایت شما دارای نرخ پرش بالایی باشد بدین معنی است که بازدیدکنندگان سایت شما مدت زیادی در آن باقی نمیمانند، چرا که صفحه شما اطلاعاتی که آنها بهدنبالش هستند را در اختیارشان قرار نمیدهد. میخواهید در آخر به چه چیزی برسید؟ خوبی این دورهها آن است که میتوانید تمام نکات مربوط به موضوع را بهصورت عمقی به مخاطبان خود آموزش دهید. در کتابهای آموزشی برای بازاریابی محتوا و تولید محتوا (چه به فارسی و چه انگلیسی)، نکتهی مشترکی به چشم میخورد که ما آن را به زبان خودمانی و بومی شده برایتان میگوییم: قرار نیست مثل ابوالفضل بیهقی در کتاب تاریخ بیهقی بنویسیم. با انتشار ویدیوهای خود در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، و یوتیوب میتوانید به تعداد بیشتری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. MakeMyPersona یکی از ابزارهای خوب HubSpot است که به شما در ایجاد پرسونای خریدار کمک میکند. ما در نوشتن محتوا با کسانی سر و کار داریم که دنبال متنهای ساده، سر راست و روان هستند. باید اول از همه لیست موضوعات موردنظر را درآورد؛ موضوعاتی مهمی که میخواهیم درباره آنها محتوا تولید کنیم و با اهداف ما همخوانی دارند و از طرف دیگر پرسونای ما هم دنبال آنهاست.
اگر از ما بپرسید که چطور باید به content creator بهتری تبدیل شوید، جواب ما کاملا ساده است: خواندن، نوشتن و تمرین کردن. 7. از چه ابزارهای برنامهریزی برای تدوین و انتشار محتوا به کار میبرید؟ کیورد ریسرچ به کارشناس سئو و تولید محتوا کمک میکند که رتبه کلمات کلیدی در گوگل را ببیند، درجه سختی رسیدن به آنها را مشخص کند و در آخر تعیین کند که کدامشان ارزش سرمایهگذاری در تدوین استراتژی سئویی را دارند. دیگر نکاتی که باعث خاص تر شدن ماسک شما می شود، این است که در آن از رنگ برندتان استفاده کنید، نشانه های خاص حوزه فعالیتی خود را روی آن نصب کنید یا حتی هر سری از یک ماسک متفاوت استفاده کنید. از سوی دیگر بازخوردها، نظرات و ذائقه مشتریان میتواند تعیین کند که محصول یا خدمت بعدی شما چه باشد یا اینکه متوجه شوید الان چه خلأیی در بازار وجود دارد و با پر کردن آن بتوانید هم نیاز مشتریان را برآورده کنید و هم بتوانید از رقبا پیشی بگیرید.