شفقنا – بر اساس تحقیقات شرکت کانالیس، تعداد مچ‌بندهای هوشمند و معمولی عرضه شده در سراسر جهان در سه ماهه منتهی به پایان مارس به ۴۶.۶ میلیون دستگاه رسید که افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رتبه اول به شیائومی اختصاص یافت که با عرضه ۸.۷ میلیون دستگاه (رشد ۴۴ درصدی سالانه) سهم ۱۹ درصدی در بازار را به خود اختصاص داد. اپل به عنوان رهبر قبلی با فاصله کمی در جایگاه دوم قرار گرفت و با عرضه ۷.۶ میلیون اپل واچ (رشد ۵ درصدی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته)، ۱۶ درصد از بازار را در اختیار گرفت.

جک لیتام، تحلیلگر کانالیس در این باره گفت: شیائومی برای اولین بار از سه ماهه دوم ۲۰۲۱ موفق شد بیشترین تعداد مچ‌بندهای هوشمند را عرضه کند که این موفقیت مدیون تنوع محصولات و یکپارچه‌سازی بهتر از طریق سیستم عامل HyperOS است.

وی افزود: شیائومی با طراحی‌های جدید و قابلیت‌های پیشرفته تحلیل داده، محصولات سری Mi Band و Redmi Watch خود را ارتقا داده و با عرضه ویژگی‌های جامع در رده‌های قیمتی پایین‌تر، ارزش پیشنهادی خود را افزایش داده است. رشد این شرکت همچنین با هماهنگی مؤثر بین محصولات مختلف و قیمت‌گذاری رقابتی، به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه، تقویت شده است.

کانالیس خاطرنشان کرد که بازارهای نوظهور همچنان به عنوان موتور محرکه رشد برای بسیاری از تولیدکنندگان گجت‌ها عمل می‌کنند.

این شرکت تحلیلی همچنین اشاره کرد که سامسونگ تمرکز بیشتری بر روی مچ‌بندهای معمولی خود گذاشته تا رشد خود در بازارهای نوظهور را افزایش دهد. از طرف دیگر، این شرکت تلاش می‌کند با ساعت‌های هوشمند خود در بازار محصولات پرمیومِ اقتصادهای توسعه یافته حضور خود را حفظ کند.

آمار کانالیس نشان می‌دهد این استراتژی متوازن جواب داده است. سامسونگ با رشد چشمگیر ۷۴ درصدی و عرضه ۴.۹ میلیون دستگاه در رتبه چهارم بازار قرار دارد که بالاترین نرخ رشد در بین پنج شرکت برتر محسوب می‌شود.

این خبر را اینجا ببینید.

 

source

توسط postbin.ir